خبرگزاری کار ایران

نکات مهم دکوراسیون اتاق اداری کوچک

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۴۹

 

بالا رفتن هزینه اجاره و کم بودن سرمایه در کسب و کارهای نوپا موجب شده تا بسیاری از مدیران استفاده از دفاتر کاری کوچک را ترجیح دهند. این اقدام می تواند در اولین سرمایه گذاری ها مفید و موثر عمل کند. اما به شرط آنکه بتوان دفاتر کاری کوچک را به خوبی چیدمان و دکور کرد. با ما همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.

چند نکته کارساز برای چیدمان فضاهای کوچک اداری

متأسفانه دکوراسیون اتاق اداری کوچک همواره چالش برانگیز و سخت بوده است. در اغلب مواقع محدودیت فضا منجر به محدودیت در انتخاب رنگ، طرح، مبلمان و چیدمان آن می شود. از سوی دیگر کوچکترین خطا در چیدمان فضاهای کوچک منجر به از دست رفتن تمام زحمات شما می شود. همین مسئله موجب شده تا مدیرانی که در فضاهای اداری کوچک فعالیت می کنند، دغدغه بسیاری از بابت نحوه چیدمان شرکت خود داشته باشند. جای نگرانی نیست. چرا که در ادامه به مهم ترین نکات در دکوراسیون اتاق های کوچک اداری می پردازیم.

1.انتخاب یک سبک ساده و مینیمال اداری

اگرچه سبک های مختلفی برای دکوراسیون فضاهای اداری وجود دارد، اما در انتخاب سبک برای فضاهای کوچک لازم است تا سراغ سبک های ساده، مدرن و یا مینیمال بروید. این نوع سبک ها بهترین گزینه برای دفاتر کوچک هستند. به دلیل اینکه به طرز قابل توجهی موجب بهینه سازی فضا شده و به بزرگنمایی آن نیز می پردازند. این در حالیست که استفاده از سبک هایی همچون کلاسیک، در محیط های کوچک منجر به کوچک نمایی و احساس خفگی می شود.

2.استفاده از پالت رنگ های روشن

برای اینکه بازتاب نور به بزرگنمایی محیط شما کمک کند، لازم است تا از رنگ هایی که قابلیت انعکاس نور را دارند، استفاده کنید. رنگ هایی همچون سفید، بژ، کرم، استخوانی و سایر رنگ های روشن، قدرت بالایی در انعکاس نور داشته و به بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک، کمک شایانی می کنند. در حالیکه رنگ های تند، تیره و غلیظ، احساس خفگی و کلافگی را به کارمندان و مشتریان شما منتقل می کنند.

3.به کارگیری مبلمان های اداری کوچک و نقلی

در فضاهای کوچک اداری می بایست از مبلمان های ساده در ابعاد کوچک استفاده کرد. چرا که مبلمان های بزرگ فضای بیشتری اشغال کرده و مسیر رفت و آمد را نیز مسدود می کنند. پس برای استفاده حداکثری از یک محیط کوچک، سراغ مبلمان های مدرن بروید که حجم بسیار کوچکی داشته و در عین حال بسیار لوکس و شیک هستند. همچنین در چیدمان مبلمان ها نیز حرفه ای عمل کنید. به گونه ای که از اتلاف فضا و ایجاد نقاط پرت جلوگیری شود.

نکات مهم دکوراسیون اتاق اداری کوچک

4.استفاده حداکثری از نور خورشید در فضای اداری

برای اینکه بتوانید با بازتاب شدید نور در فضا، مخاطب خود را در تخمین صحیح ابعاد فضا به اشتباه بیندازید، لازم است تا از نورگیرهای طبیعی شرکت، بیشترین بهره را ببرید. اینکار کمک می کند تا فضای شما بزرگتر از آنچه که هست به نمایش در بیاید. برای انجام اینکار ابتدا پرده های ضخیم را کنار زده و از پرده های توری نازک استفاده کنید.

همچنین تلاش کنید تا در حین چیدمان تجهیزات اداری، هیچ عامل مسدود کننده ای را روبروی پنجره قرار ندهید. به خاطر داشته باشید استفاده حداکثری از نور طبیعی نه تنها به بزرگنمایی محیط، بلکه به افزایش حس نشاط در شرکت و همچنین بهبود روحیه کارمندان نیز کمک می کند.

5.به کارگیری نورهای مصنوعی

علاوه بر استفاده از پنجره های نورگیر، لازم است تا با انجام یک نورپردازی حرفه ای، به تأمین نور مورد نیاز کارمندان نیز بپردازید. به خاطر داشته باشید استفاده از نور با رنگ های گرم، منجر به کوچکنمایی محیط می شود. در حالیکه نورهای سفید معکوس عمل کرده و بهترین گزینه برای استفاده در اتاق اداری کوچک به شمار می آیند. هرقدر در انجام یک نورپردازی اصولی، حرفه ای تر عمل کنید، اتاق کوچک شما بزرگتر و دلبازتر به نظر می رسد.

6.استفاده از طرح های ساده و مدرن اداری

حتماً دقت کرده اید که برخی دفاتر کاری، با وجود مساحت کم، بسیار دلباز به نظر می رسند. به طور حتم این دسته از شرکت ها استفاده از طرح های شلوغ و رنگ های تیره را کنار گذاشته و در عوض با به کارگیری صحیح رنگ های روشن و طرح های خلوت، محیطی دلباز و روشن خلق کرده اند. به پیشنهاد شرکت طراحی دکوراسیون اداری نماد معماری شما نیز برای چیدمان اتاق اداری کوچک خود از طرح های مدرن و ساده استفاده کنید و با ترکیب متعادل آن با رنگ های زیبا و جذاب، یک جلوه زیبا از سبک مدرن را به نمایش بگذارید.

نکات مهم دکوراسیون اتاق اداری کوچک

7.استفاده بهینه از اکسسورها

بدون شک عدم استفاده از المان های تزئینی، محیط کاری شما را بی روح و کسل کننده می سازد. برای حل این مسئله می توانید از برخی اکسسورهای کوچک به جا و صحیح استفاده کنید. برای مثال از تابلوهایی که سایز کوچکی داشته، انتزاعی و مفهومی هستند در نقاط تمرکز محیط استفاده کنید و روح تازه ای به شرکت خود دهید. در همین راستا می توانید از گیاهان طبیعی رونده که بر سطح دیوار حرکت می کنند استفاده کرده و حس طراوت را به محیط اداری ببخشید.

8.برای تفکیک فضای اداری از پارتیشن ها استفاده کنید

استفاده از دیوارهای مسدود کننده، به خصوص در اتاق های اداری کوچک، موجب کوچکتر شدن آن نیز می شود. بهتر است برای تفکیک فضاها از پارتیشن ها، به خصوص پارتیشن های شیشه ای شفاف که قابلیت انتقال نور را دارند، استفاده کنید. این نوع تفکیک کننده فضا جلوه ای مدرن و جذاب داشته و فضای کمی اشغال می کند. در عین حال موجب انتقال نور را به فضاهای تفکیک شده می شود.

نتیجه گیری

دکوراسیون اتاق اداری کوچک اگرچه بسیار چالش برانگیز است، اما می تواند زمینه ای برای بروز خلاقیت و ایده های ناب شما شود. توصیه می کنیم برای اینکه فضای کوچک خود را کوچکتر نکنید، از سبک مدرن و عناصر موجود در آن استفاده کنید. با اینکار نه تنها به بهینه سازی فضای اداری پرداخته اید، بلکه یک چیدمان لوکس و خاص نیز ایجاد کرده اید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز