خبرگزاری کار ایران

آیا با حرکات اصلاحی می توان گودی کمر را درمان کرد ؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۹۱

لگن به شما کمک می‌کند تا راه بروید، بدوید و از زمین بلند شوید. همچنین به حفظ وضعیت مناسب بدن کمک می‌کند. گودی کمر زمانی اتفاق می‌افتد که لگن به سمت جلو چرخانده شده و ستون فقرات را مجبور به انحنا می‌کند.

 گودی کمر اغلب به دلیل نشستن بیش از حد بدون تحرک، ورزش و کشش کافی در طول روز ایجاد می‌شود. اگر گودی کمر داشته باشید، احتمالا در عضلات جلوی لگن ران احساس انقباض می‌کنید، در حالی که عضلات کمر ضعیف هستند. عضلات شکم نیز ممکن است ضعیف باشند. همه این‌ها می‌تواند باعث موارد زیر شود:

درد پایین کمر

درد مفصل ران و زانو

وضعیت نادرست بدن

چرخش مفصل ران و زانو

خوشبختانه تمرینات اصلاحی بسیاری وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید تا به لگن کمک کند که به حالت خنثی بدون درد برگردد.

حرکات اصلاحی گودی کمر

نشستن به مدت طولانی بدون انجام حرکات کششی و تقویتی کافی می‌تواند باعث ایجاد گودی کمر ‌شود که باعث انحنای زیاد در ستون فقرات می‌شود. این وضعیت علاوه بر تأثیر در وضعیت قرارگیری بدن، می‌تواند باعث درد کمر و ران شود. با استفاده از ورزش، کشش و ماساژ می‌توانید گودی کمر را اصلاح کنید. اگر شغل شما شامل نشستن به مدت طولانی است، حتماً بلند شوید و چند حرکت کششی ساده انجام دهید.

شما می‌توانید آزمایشی به نام تست توماس را انجام دهید تا ببینید آیا شما گودی کمر دارید یا خیر.

لبه یک میز سفت بنشینید.

روی میز دراز بکشید تا ران‌ها روی میز و ساق‌ها آویزان شوند.

یکی از پاهایتان را به سمت خود بکشید، زیر زانوی خود را بگیرید و پای خود را خم کنید تا جایی که روی سینه قرار گیرد.

با پای دیگر تکرار کنید.

اگر لگن به درستی تراز شده باشد، با قرار گرفتن در این وضعیت پشت پای صاف میز را لمس می‌کند.

اگر برای لمس میز نیاز به کشیدن پا در حالت استراحت یا چرخاندن پا یا ران دارید، عضلات جلوی ران شما منقبض است.

این احتمالاً کج شدن لگن و گودی کمر را نشان می‌دهد.

درد گردن و شانه دردی تقریبا شایع میان افراد است که در افرادی که سر خود را به دلیل کاری و مختلفی بسیار خم می کنند شایع تر است. پس می توان علت درد پشت گردن و شانه را الگوی ناصحیح فیزیک بدن عنوان کرد. گاهی خستگی عضلات گردن باعث ایجاد این درد می شود. درمان درد پشت گردن و شانه به علت آن بستگی دارد. درد مزبور نوعی درد مزمن است که علاوه بر آنکه آستانه تحمل درد در افراد را کاهش می دهد بلکه باعث کاهش فعالیت روزمره آن ها نیز می شود.

اما علت درد گردن و شانه چیست؟ پیچ خوردگی و کشیدگی در ناحیه گردن باعث درد همزمان می شود. درد های ایجاد شده ممکن است شدید یا خفیف باشد.

در بیشتر مواقع علت درد پشت گردن و شانه پیچ خوردگی و کشیدگی می باشد. ورزش های شدید و بیش از حد و یا قرار گرفتن گردن در وضعیت نامناسب از دیگر دلایل درد پشت گردن و شانه می باشند. بافت گردن از قسمت هایی چون عضله، تاندون و رباط ها تشکیل شده است. عضلات شانه نیز شامل چهار تاندون در قسمت بالای دست می باشد. تاندون ها در بالای دست یعنی بازو را به قسمت شانه متصل می کند. پارگی تاندون ها نیز باعث ایجاد درد های شدیدی می شود. البته که پارگی تاندون ها بیشتر در ورزش های سنگین و حرفه ای انجام می شود.

ممکن است علت درد پشت گردن و شانه به دلیل کهولت سن باشد. در برخی از موارد با افزایش سن تاندون شانه آسیب دیده و یا پاره می شود. این مورد زمانی اتفاق می افتد که خون رسانی در بدن کاهش پیدا کند. در نتیجه ترمیم بافت آسیب دیده به شدت کند می شود. لازم به ذکر است اگر پارگی تاندون شدید و یکباره باشد درد ایجاد شده به شدت زیاد بوده و باعث ایجاد درد و ضعف های در بازو خواهد شد.

علت درد پشت گردن و شانه چنانچه به خاطر یکی از شرایط ناگهانی فوق الذکر باشد، آسیب وارد شده را آسیب شلاقی می گویند. علائم آسیب های شلاقی ممکن است با سردرد، گردن درد، سرگیجه، احساس سفتی، تاری دید و احساس خستگی مداوم باشد.

آرتروز گردن نیز از دیگر دلایلی است که درد پشت گردن و شانه به آن مربوط است. آرتروز گردن در افراد مسن بیشتر اتفاق می افتد. آرتروز گردن به دلیل ساییدگی بین دیسک و استخوان ایجاد می شود. فشار های عصبی نیز  دلیلی دیگری برای ایجاد درد های پشت گردن می باشد. فشردگی عصب در گردن با علائمی چون فتق دیسک، سوزن سوزن شدن یا بی حسی در انگشتان دست و ضعف در عضلات بازو و دست و شانه همراه است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز