خبرگزاری کار ایران

ترانس مایکروفر – هرمس پارت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۸۸

در این مطلب به بررسی مشکلات و عیب یابی تراس مایکروفر و همچنین آشنایی با این قطعه پرداخته خواهد شد. کار دستگاه مایکروفر گرم نمودن و پخت غذا است که امروزه استفاده از این دستگاه در منازل و محیط کار افزایش پیدا کرده است. حرارت تولید شده از المنت‌های مایکروفر بایستی به گونه‌ای شود که بتواند انواع غذاها مانند گوشت که برای طبخ به حرارت بالا و مداوم نیاز داشته را به وجود آورد.

جهت تولید این حرارت به توان‌های بالایی در مایکروفر نیاز است که برای گرفتن توان بالا از دستگاه، بایستی ولتاژ بالایی نیز به مایکروفر وارد شود؛ توان لازم برای طبخ مواد، به طور متوسط، حدود هزار وات است که با اتصال به برق شهری که ولتاژ‌ 220 ولت دارد، نمی‌توان این توان را از دستگاه گرفت، به همین علت، ترانس‌‌ها نقش بسزایی در حل این چرخه دارند. جهت تعمیر مایکروفر و تعویض تراس مایکروفر با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. با ما همراه باشید.

 

ترانس مایکروفر چیست؟

قطعه فلزی در مایکروفر، به شکل مکعب است که دارای سیم‌پیچ‌های بلند است و از طریق القای بار الکتریکی، ولتاژ‌ مایکروفر را به شکل به صورت شگف انگیز افزایش خواهد داد.‌ روند این کار به این صورت است که توسط قوانین فیزیک قابل توجه است. امر که قابل توجه این است که ولتاژ تولی شده از تراس،‌ ولتاژ بالایی دارد و در صورتی دیند این قطعه بایستی از یک متخصص تعمیر در این زمینه کمک بگیرید.

محل قرارگیری و شکل ظاهری ترانس مایکروفر چگونه است؟

محل نصب ترانس مایکروفر در قسمت پایینی مگنترون است و به وسیله 4 پیچ به زیر دستگاه متصل می باشد از همین رو است که یک طرف دستگاه؜های مایکروفر سنگین تر از سمت دیگر است. شکل ظاهری آن به صورت یک قطعه مکعب مانند است که از یک طرف دارای 2 سرفیش برای دریافت ولتاژ 220 و سمت دیگر کابل خروجی که از یک سو به مگنترون و از طرف دیگر به خازن متصل شده است.

آشنایی با مشخصات ترانس

توان اسمی ترانس مایکروفر  بین 700 تا 1350 وات است و بالا بودن توان ترانس، تعیین کننده بالاتر بودن جریان ورودی و خروجی از آن است؛ وظیفه هسته در ترانس تبدیل ولتاژ است و هر چه توان ترانس بالاتر رود، هسته‌ی موجود در آن نیز بزرگ‌تر می؜شود.  ترانس مایکروفر، ویژگی به عنوان ولتاژ ترانس ندارد، چرا که این دستگاه مبدل ولتاژ بوده و از خودش ولتاژی را تولید نخواهد کرد، روند عمل ترانس مایکروفر به این گونه است که ولتاژ 220 ولت را به 2200 ولت تبدیل خواهد کرد.

ویژگی دیگر ترانس مایکروفر  گرید حفاظتی آن است که به صورت یک عدد بیان شده است؛ این شماره بر روی ترانس هک شده است و معمولا مقادیر 200 تا 250 را نشان خواهد داد و هر چه این کلاس بیشتر شود، موارد عایق و حفاظتی بیشتری بر روی ترانس اعمال شده است.

مولفه دیگر ترانس، اندازه‌ی ترانس مایکروفر است؛ اکثر ترانس‌های مایکروفر شبیه به هم بوده اما در بیشتر مواقع احتمال دارد به دلیل اختلاف در برند، یک نوع ترانس، عدم استفاده جهت برندهای مختلف مایکروفر باشند. هنگامی که ترانس مایکروفر دچار مشکل شود، نمی‌تواند میزان ولتاژ که لازم بوده تا المنت‌ها به درجه حرارت کافی برسند را تولید نماید و در نتیجه، غذا درون مایکروفر گرم نخواهد شد

ترانس مایکروفر – هرمس پارت

عیب یابی ترانس مایکروفر

در ابتدا بایستی دستگاه را از پریز برق جدا کنید و  سپس پیچ‌های دستگاه را باز کنید تا خازن را دی‌شارژ نمایید؛ در مرحله بعد  با استفاده از مولتی‌متر اطمینان یابید که در دستگاه ولتاژ قرار نداسته باشد ؛ به کمک یک تعمیرکار، سوکت‌هایی متصل به ترانس را جدا نموده و به وسیله‌ی مولتی‌متر، مقاومت پایه‌های خروجی با زمین باید چک شود.

مولتری‌متر بایستی بین 50 تا 70 را قرار گرفته باشد؛ در غیر این صورت ن خرابی ترانس مایکروفر قطعی است؛ همچنین مقاوت پایه‌های ورودی با زمین نیز بایستی مقدار کوچکی نزدیک صفر باشد، چنانچه در این قسمت نیز مقاوت زیادی را مشاهده نمودید، این قطعه دارای مشکل است.

آشنایی با مشکلات مایکروفر در صورت خرابی ترانس

ترانس مایکروفر به دلیل فشار زیاد، ولتاژ بالا و گذشت زمان دچار مشکلاتی می؜شود که در این بخش به این مشکلات به صورت مختصر اشاره خواهد شد.

دود و بوی سوختگی

نظافت نامناسب درون دستگاه سبب ایجاد بوی دود و سوختگی است که استفاده از درپوش مخصوص حین گرم کردن غذا عدم ایجاد این مشکل می شود. استفاده از لوازم آشپری نادرست نیز در ایجاد این مشکل نقش دارد؛ قرار دادن مواد فلزی درون مایکروفر سبب جرقه زدن و ایجاد آتش است. همچنین مواردی از جمله پختن بیش از حد غذا، ایجاد اتصالی در مایکروفر و چربی گرفتن المنت باعث ایجاد این مشکل است.

سر و صدای زیاد

صدای مایکروفرها در حین پخت و گرم کردن غذا کم و ثابت بوده اما گاهی سر و صدای زیاد در این دستگاه نگران کننده است. یکی از دلایل اصلی آن خرابی ترانس است. شنیدن صدای خرر خر و ویزویز در درون مایکروفر نشان دهنده جود مشکل در دستگاه است.

پریدن فیوز

قطعی و پریدن فیوز می تواند به دلیل خرابی ترانی مایکروفر باشد. بهتر است این مسئه را توسط یک تعمیرکار در این زمینه بررسی و به رفع مشکل بپردازید. در بسایری از موارد ممکن از دلایل خروجی باعث این مشکل شده باشند. در صورت خرابی ترانس با کمک یه فرد متبحر در این زمینه تراست را تعویض نمایید.

ترانس مایکروفر – هرمس پارت

گرم نکردن مایکروفر

یکی از مشکلات مایکروفر بعد ز مدتی ممک است رم نشدن غذا به اندازه انتظار باشد. یکی از دلایل مهم این مشکل خرابی ترانس مایکروفر است که نیاز به تعویض توسط یک تعمیرکار کارآزموده در این زمینه دارد.

پایان

در این مطلب با ترانس و نحوه کارکرد آن، محل قرارگیری ترانس وشکل ظاهری، نحوه عیب یابی ترانس مایکروفر، مشکل بوی سوختگی مایکروفر بر اثر خرابی ترانس، مشکل ایجاد سر و صدای زیاد در مایکروفر به دلیل خرابی ترانس، مشکل گرم نشدن غذای مایکروفر به علت خرابی ترانس، مشکل پریدن فیوز مایکروفر به دلیل خرابی ترانس و موارد جزئی آشنا شدید.

ترانس مایکروفر نیز بعد از مدتی استفاده به دلایل متعدد ممکن است خراب شود. جهت تعمیر و تعویض ترانس مایکروفر و قطعات دیگر مایکروفر با متخصصان تعمیر در این زمینه در ارتباط باشید و از تعمیر خودسرانه این دستگاه پرهیز نمایید تا متحمل هزینه و زیان بیشتر نشوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز