خبرگزاری کار ایران

چرا ماشین لباسشویی درست و کامل آبکشی نمی کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۸۳

ماشین‌های لباسشویی از جمله دستگاه هایی است که خانم‌های خانه‌دار را کاملاً از فرآیندهای نسبتاً پرزحمت و طاقت‌فرسا مانند شستن، آبکشی و خشک کردن لباس ها نجات داده است. اما گاهی اوقات حتی دستگاه های پیشرفته ای نیز با خرابی و ایراداتی مواجه می شود که به شدت کیفیت شستشو را کاهش می دهد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران از آن شکایت دارند این است که ماشین لباسشویی لباس ها را خوب آبکشی نمی کند.

تشخیص چنین نقصی در عملکرد ماشین لباسشویی فقط در پایان چرخه شستشو امکان پذیر است.  اگر پس از بیرون آوردن لباس‌ها از درام، متوجه شدید که لکه‌های سفید روی آن‌ها باقی مانده است، این نشانه این است که دستگاه به خوبی پودر را از الیاف پارچه آبکشی نمی کند.

همانطور که می دانید، این مشکل می تواند منجر به تحریک پوست و آلرژی شود. اما  برای رفع مشکل شستشو، ابتدا باید علت خرابی دستگاه خود را دریابید. 

چرا ماشین لباسشویی لباس ها را خوب آبکشی نمی کند؟

دلیل اینکه ماشین لباسشویی مواد شوینده را به طور کامل از روی لباس ها پاک نمی کند ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

1- ماشین لباسشویی بیش از حد بار شده است

اگر لباس بیش از حد معمول اعلام شده توسط سازنده در درام قرار داده شود، پودر لباسشویی در چین های لباس مسدود می شود و روی آن باقی می ماند، زیرا آب عملاً به آنها نمی رسد.

2- استفاده بیش از حد از پودر بیشتر یا مایع شستشو. 

در این حالت پودر به خوبی آبکشی نمی شود ، زیرا مقدار آب شستشوی مشخص شده در برنامه برای مقدار ماده شوینده ای که وارد درام شده است بسیار کم است.

3- ناکافی بودن فشار آب 

در صورت وجود این مشکل ابتدا باید علت آن را بفهمید  زیرا ممکن است فشار ضعیف آب با دستکاری در ایستگاه پمپاژ همراه باشد، یا فیلتر یا خود شیلنگ مسدود شده باشد.  در حالت اول، بقایای پودر روی لباس ها پس از شستشو یک مشکل موقت است که پس از عادی شدن فشار در منبع آب، خود به خود از بین می رود، دومی نیاز به تمیز کردن شیلنگ یا فیلتر دارد.

4- مشکل تخلیه آب 

در این حالت، فاضلابی که پودر در آن باقی مانده است، به طور کامل از درام ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود. این باقیمانده ها با آب تمیز اضافه شده برای شستشو مخلوط می شوند و بر این اساس دوباره از الیاف پارچه عبور می کنند. دلیل این امر ممکن است گرفتگی فیلتر تخلیه، شکستگی پمپ تخلیه، پیچ خوردگی یا گرفتگی در شیلنگ تخلیه باشد.

5- از کار افتادن المنت گرمایشی 

با گذشت زمان، المنت گرمایش به دلیل آب سخت با رسوب و زنگ زدگی پوشیده می شود،  سپس ماشین لباسشویی گرم کردن آب را به طور معمول متوقف می کند و مواد شوینده به طور کامل حل نمی شود.

6-  ماشین لباسشویی مدت زیادی است که تمیز نشده است. 

یکی از دلایلی که باعث می شود ماشین لباسشویی لباس ها را خوب آبکشی نکند تمیز نکردن طولانی مدت دستگاه است .  با توجه به اینکه بیشتر ماشین های لباسشویی علامت یا هشداری که نشان دهد زمان تمیز کردن تجهیزات داخلی دستگاه  فرا رسیده است را ندارند ،  بنابراین ممکن است بخاطر غفلت و عدم تمیز کردن دستگاه ، بقایای مواد شوینده در مخزن، سینی پودر، لوله ها، فیلتر، شلنگ و سایر مکان ها جمع شوند و پس از پایان چرخه شستشو بر روی لباس ها باقی بمانند . برای تمیز کردن ماشین لباسشویی کافی است کشوی مواد شوینده را زیر شیر آب بشویید،  فیلتر تخلیه را باز کرده و تمیز کنید، لاستیک درزگیر و آب بندی دور درب درام را کاملا کنید و دستگاه را بصورت خالی  در دمای بالا با اسید سیتریک یا مواد شوینده مخصوص روشن کنید .

چرا ماشین لباسشویی درست و کامل آبکشی نمی کند؟

اگر ماشین لباسشویی لباس‌ها را بد آبکشی کند چه باید کرد؟

 

برای اینکه با مشکل عدم آبکشی مناسب لباس ها توسط ماشین لباسشویی در پایان چرخه شستشو مواجه نشوید کافی است قوانین ساده زیر را باید رعایت کنید: 

- از قرار دادن لباس های زیاد در داخل درام ماشین لباسشویی برای شستشو اجتناب کنید.

- بیشتر از مقدار توصیه شده پودر یا مایع شوینده  اضافه نکنید. با کاهش میزان مقدار لباس های داخل درام دستگاه برای شستشو، میزان استفاده از مواد شوینده نیز کاهش می یابد.

- وقتی دستگاه شروع به آبگیری کرد، بررسی کنید که آیا تمام پودر یا مایع شوینده داخل کشوی مخصوص مواد شوینده از ظرف شسته شده است یا خیر. به این ترتیب می توان تشخیص داد که آیا فشار آب در شیر کافی است یا خیر.

- برای بررسی سلامت المنت گرمایشی، 20-30 دقیقه پس از شروع چرخه شستشو، می توانید دریچه را لمس کنید و تقریباً تعیین کنید که آیا دمای مورد نیاز در هنگام آبکشی تامین می شود یا خیر.

- از عملکرد "شستشوی اضافی" یا "آکوا پلاس" در دستگاه خود استفاده کنید . بدین ترتیب در پایان چرخه شستشو، می‌توانید لباس‌های شسته شده را مجدداً در یک برنامه جداگانه بشویید.

- از مواد نرم کننده به درستی استفاده کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی را به متخصص بسپارید 

در صورتیکه پس از بررسی و اقدامات گفته شده ، مشکل برطرف نشد ، ممکن دستگاه دچار نقص فنی شده باشد . در چنین شرایطی لازم است ااز تعمیرکار مجاز کمک بخواهید. 

در کرج ، ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر انواع ماشین لباسشویی است.  تعمیر لباسشویی بوش در کرج ،  تعمیر لباسشویی بوش در فردیس ، تعمیر لباسشویی در محمدشهر  و سایر مناطق کرج ، با اعزام تکنسین های مجرب در منزل انجام می شود .  ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

 www.arvandoxin.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز