خبرگزاری کار ایران

مدیریت کردن افراد با استعداد بالا

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۷۹۲

در ادامه این مقاله درباره مدیریت کردن افراد با استعداد بالا به شما توضیح داده شده است با ما همراه باشید.

  1. دست یابی

زمانی که شخصی نیاز به انجام کار خاص یا فعالیتی فوق العاده دارد، به اشخاصی که دارای استعداد بالایی هستند مراجعه می کند و این ضرب المثل را بخاطر می آورد که می گوید اگر قصد انجام کاری را دارید به فردی انتقال دهید که دارای این هوش می باشد.

بنابراین شخص مایل به انجام کار است و شرکت کردن در جلسات برایش  بسیار خسته کننده می باشد شما باید او را رها کنید تا به کارهایش بپردازد، یا در جلساتی دعوتش کنید که حضورش ضروری باشد.

در ارزیابی کارهایی که انجام داده است، کمکش کنید کارهایی همچون، تولید فراورده های توده شونده، شمار مشتریانی که خدمت دریافت کرده اند، نام مشتریان، شمار بیماران، برسی پرونده ها و تماس با مشتریان نهفته شغل او را معنی دار می کند.

پس از انجام یک کار خوب، دادن مرخصی یا ارجاع وظیفه ای کم دردسر پاداشی نیست که او انتظار دارد  ولی اگر او را تشویق کنید و کاری پیچیده تر به وی بسپارید، بسیار خشنود می شود. اینجاست که فرق بین ادم با استعداد و معمولی مشخص می گردد.

اگر افرادی کم خواب هستند و بیشتر از دیگر افراد بیدار می مانند این ویژگی می تواند برای او سودمند باشد و باید به آن توجه شود. پرسش هایی مانند: تا چه زمانی برای انجام این کار بیدار بودی؟ از چنین برخوردهایی لذت می برد.

این امکان وجود دارد که شما وسوسه شوید و به خاطر خود آغازگری در فعالیت ها، او را در شغلش ارتقا دهید، لازم به ذکر است که اگر این اتفاق، او را از کارهایی که به خوبی انجام می داده دور کند، اشتباه بزرگی می باشد. بهتر است فرصت هایی پیدا کنید که دیگر زمینه های هوشمندی او را هم بکار گیرد. که در کشور ما متاسفانه برای افراد با استعداد این اتفاق ها زیاد رخ می دهد.

 

2.بکار انداختن

از چنین افراد با استعدادی بپرسید کدام هدف ها جدید و در واحد شما سودمند است، بخش مناسبی، پیدا کنید و او را مسئول سازماندهی پروژه قرار دهید.

به او متوجه کنید که از استعدادهایش با خبر هستید و در موقعیت های کلیدی و حساس، از او کمک خواهید گرفت، اینگونه انتظارهای شما، برای وی نیروبخش است.

هنگامی که این فرد از چیزی شکایت می کند، با دقت گوش دهید ممکن است مطلبی مهم دستگیرتان شود. سپس او را با خود همراه کنید و از برنامه هایی بگویید که می تواند آن را هدایت کند، خیلی زود کار را به او واگذار کنید زیرا اگر بی توجهی ببیند سرخورده و از راه منحرف می شود.

3. سازگاری

چنین افراد با استعدادی عاشق پاسخگویی و واکنش هستند. کاری را به او واگذار کنید که نیازمند به توان تدارکاتی، پیش بینی ها و اجرا باشد.

او را درجریان برنامه ریزی های خود بگذارید، ولی تنها اگر در زمینه تمرکز نمودن هم استعداد دارد، در برنامه ریزی ها مشارکت دهید. چنانچه از این ویژگی برخوردار نباشید، غرق شدن در برنامه ریزی را خسته کننده خواهد دید.

در ماموریت های کوتاه مدت و زودبازده، بسیار پیروز است. او از یک زندگی پر از کشمکش های کوچک، بیشتر از درگیری های دراز مدت خوشش می آید.

به دیگر استعدادهای او در زمینه مدیریت کردن هوش بنگرید. اگر در زمینه پرورش دهنده باشد، برای ارشاد و مربی گری خوب است. علاقه منی وی به حرکت با جریان آب، محیطی فراهم می سازد که دیگران به خوبی می توانند در آن چیزها و تجربه های تازه بیاموزند.

بیشتر بدانید :‌ استعدادیابی کودکان

4. تحلیلگری

زمانی که می خواهید افراد با استعداد را در تصمیم گیری های مهم شرکت دهید، زمان بگذارید و او را خوب از همه جوانب موضوع آگاه کنید. وی می خواهد که در ریز عامل های موثر، قرار گیرد.

هرگاه که فرصتی مناسب پیش می آید  از منطق گرایی و توان استدلال وی تعریف کنید. او به اطلاعات دقیق همراه با آمار و ارقام، بیشتر بها می دهد.

یکی از ویژگی های برجسته افراد با استعداد، یافتن الگویی منظم در میان داده های گوناگون می باشد. همواره اجازه دهید تا الگوی بدست آورده را به گستردگی برایتان تعریف کنند. اینگونه فرصت ها برای ایشان انگیزه آفرین است و مایه استواری روابط با شما می گردد.

ممکن است همواره با آنان همراه نباشید، ولی دیدگاه های یشان را جدی بگیرید. بدینگونه، دوباره و با دقت بیشتر در دیدگاه های خود تجدید نظر و برسی خواهد کرد.

5. سامان دهنده

چنین فردی عاشق مسئولیت پذیری است. بنابراین، تا آنجایی که ممکن است، در حوزه دانش و مهارت ها، به او کار بدهید.

ممکن است هوشمندی سرپرست و مدیر شدن را داشته باشد. در سایه زمینه سامان دهندگی می تواند افراد را  با استعدادهای مختلف به همکاری وا دارد.

به استعدادهای دیگر او دقت کنید، چنانچه از مایه هوشمندی نیز برخوردار است، سازمان دهنده بسیار خوبی می باشد و می تواند مسیر صحیح را برای انجام کارها بیافریند.

6. ایمان/ باور

این شخص اشتیاق متعصبانه به چیزی دارد. این اشتیاق و منبع آن را شناسایی کنید و به کار و وظیفه ای که می خواهید انجام دهد، پیوند بزنید.

او به ارزش هایی پایدار و نیرومند پایبند است. بیندیشید که چگونه می توان ارزش های وی را با ارزش های سازمان گره زد. برای مثال: با او از فراورده هایی سخن بگویید که که می توانند زندگی انسان ها را بهتر کنند، یا سازمان چگونه می تواند راستی، درستی و اعتماد را در چشم مردم مجسم سازد، یا از این ها هم بیشتر روید و به او فرصت دهید تا به همکاران و مشتریان کمک کند. بدینگونه: در گفتار و کردار خود، ارزش های فرهنگ سازمانی شما را به نمایش خواهد گذاشت.

بیشتر بدانید :‌ هوش کودک

نیازی نیست که در باورهای این شخص شریک شوید، ولی بایستی استعداد او را بشناسید، بها بدهید و بکار گیرید اگر نمی توانید ایمان و باورهای او را با هدف ها یا سازمان خود همتراز نمایید، شاید بهتر باشد که وی را در یافتن یک موقعیت شغلی دیگر کمک کنید، وگرنه دست آخر، دردسر می آفریند.

7. یادگیرنده

با هدف گذاری های مشخص، پیشرفت او در یادگیری و استعدادهایش را یسنجید و جشن بگیرید.

فرصت یاددهی و یادگیری گسترده ای فراهم است.

در زمینه های مالی به اینان کمک کنید تا به ادامه آموزش و یادگیری خود بپردازند.

8. مسئولیت پذیری

چنین فردی با همواره متعهد ماندن، استعداد خود را آشکار می سازد. برای او کارکردن با کسانی که از این خصلت برخوردار نیستند، دشوار است.

گاهی از وی بپرسید که دوست دارد چه مسوولیتی را انجام دهد، در کار ها داوطلب شدن برای او انگیزه آفرین است.

او را از پذیرش مسوولیت ها و کارهای فراوان باز دارید، به ویژه اگر از داشتن انضباط بی یهره باشد. به او کمک کنید تا دریابد که کارهای فراوان و متفاوت او را از پای در می اورد، چیزی که خودش کمتر می پسندد.

اگر می خواهید درباره مدیریت کردن هوش فرد با استعدادبالا بیشتر بدانید می توانید در سایت هوش نیک آن را مطالعه کنید.

منبع : https://hooshenik.com/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز