خبرگزاری کار ایران

پیش‌ از اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا این مطلب را بخوانید.

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۳۱۴

کانادا به عنوان یکی از کشورهای بسیار پیشرفته و مهاجر پذیر جهان شناخته‌ شده و به دلیل وسعت بسیار آن در کنار جمعیت نسبتاً کمی که دارد و همچنین در برداشتن جاذبه‌ های طبیعی بسیار منحصر به‌ فرد، می‌ تواند مقصد بسیار مناسبی برای جذب توریست باشد. 

همانطور که ممکن است بدانید ورود به خاک هر کشوری مستلزم این است که شما به‌ همراه خود یک برگه مخصوص را داشته تا به‌ وسیله‌ی آن بتوانید به خاک این کشور قدم گذاشته و از اقامت موقت یا دائم در آن برخوردار شوید. این برگه مخصوص ویزا نامیده می‌ شود. ویزای مخصوص به هر کشوری، به شما این امکان را می ‌دهد که بتوانید به آن کشور وارد شده و با توجه به نوع ویزای خود، در آن اقامت داشته باشید. 

بطور کلی می توان گفت ویزا در دو نوع موقت و دائم صادر می شود. یکی از پرطرفدارترین انواع ویزا های موقت، ویزای توریستی است. ویزای توریستی کانادا به دلیل متقاضیان بسیار زیادی که برای مسافرت توریستی به این کشور وجود دارند، یکی از گزینه‌ های بسیار مهم برای مسافران و توریست‌ ها از سرتاسر دنیا محسوب می شود. 

پیش‌ از اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا بهتر است که با انواع ویزای توریستی این کشور و همچنین شرایط دریافت آن آشنا شده و سپس اقدامات اولیه آن را انجام دهید. 

انواع ویزای توریستی کانادا 

به‌ طور کلی ویزای توریستی کانادا به ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و همچنین سوپر ویزای کانادا تقسیم‌ بندی می ‌شود. 

  • ویزای سینگل کانادا: 

این نوع از ویزای توریستی کانادا تنها برای یک‌ بار ورود به خاک کانادا صادر شده و پس‌ از خروج، دوباره باید درخواست ویزا دهید. همچنین حداکثر زمانی‌ که می ‌توانید به واسطه داشتن ویزای سینگل توریستی کانادا در خاک این کشور بمانید، حداکثر ۶ ماه می ‌باشد. 

  • ویزای مولتی کانادا:

این ویزا برای چندین‌ بار ورود و خروج به کانادا بوده که در هر بار ورود شما می‌توانید به مدت ۶ ماه در خاک این کشور اقامت داشته باشید. مدت اعتبار این ویزا، تا پایان تاریخ اعتبار پاسپورت است و زمانی‌ که اعتبار پاسپورت به پایان برسد، ویزایی مولتی نیز تمام می ‌شود. 

  • سوپر ویزای کانادا:

سوپر ویزای توریستی کانادا مخصوص والدین و یا پدربزرگ مادر بزرگ هایی است که از طریق دعوتنامه از سوی فرزندان و یا نوه‌ های خود دریافت می ‌کنند. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که فرد دعوت کننده باید دارای اقامت دائم کانادا بوده و سن بالای ۱۸ سال داشته و بتواند بیمه شما را برای یک‌ سال پرداخت کند. 

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟ 

اداره مهاجرت کشور کانادا، برای ویزای توریستی سینگل مدت زمان ۶ ماه و برای ویزای توریستی مولتی مدت زمان ۱۰ سال را اعلام کرده‌ است. اما به صورت کلی می توان گفت ویزای توریستی تا پایان مهلت اعتبار گذرنامه اعتبار داشته و فرد دارنده ویزای مولتی باید هر ۶ ماه یک‌ بار از کاخ خاک کانادا خارج شده و فردی که دارای ویزای سینگل است پس‌ از خروج از کانادا باید مجدداً برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام نماید. 

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که پس‌ از صدور ویزا، فرد متقاضی فرصت دارد تنها تا زمانی که بر روی ویزا درج شده است وارد کانادا شود و در غیر این صورت ویزای او باطل خواهد شد. 

در تعیین مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا، افسر پرونده و افسر مهاجرت نقش بسیار پررنگی دارد. در واقع این افسر پرونده است که سینگل یا مولتی بودن ویزای شما را مشخص کرده و افسر مرزی که در فرودگاه مستقر است، مدت اعتبار ویزای شما را تعیین می‌ کند. 

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا 

شرایط ویزای توریستی کانادا را سفارت کانادا تعیین کرده و اگر واجد این شرایط نباشید، به‌ طور حتم از سوی این کشور ریجکت خواهید شد. از جمله شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارا بودن تمکن مالی مورد نیاز جهت پرداخت هزینه‌ ها در کانادا 
  • دارا بودن پاسپورت معتبر 
  • برنامه‌ ریزی برای اقامت در مدت زمان مشخص و محدود در کانادا 
  • عدم سوء پیشینه کیفری 
  • برخورداری از سلامت جسمی و ذهنی کامل 
  • تعهد به اینکه پس‌ از به اتمام رسیدن بازدید از جاذبه‌ های گردشگری کانادا، خاک این کشور را ترک خواهید کرد
  • رعایت تمامی قوانین کشور کانادا در طول مدت زمان اقامت 
  • باید ثابت کرد که هیچ‌ یک از اقدامات و اعمال شما در کشور کانادا امنیت ملی را به خطر نمی ‌اندازد 
  • انجام برخی آزمایشات پزشکی مانند سل، ایدز، هپاتیت و غیره در صورت نیاز 

پیش‌ از اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا این مطلب را بخوانید.

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا 

دریافت ویزای توریستی کانادا را می توان در مراحل زیر خلاصه کرد:

  1. تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی 
  2. پر کردن فرم‌ های درخواستی که این فرم‌ ها شامل اطلاعاتی از جمله مشخصات فردی و اسکجل وان کانادا است 
  3. پرداخت تمامی هزینه‌ های مرتبط با درخواست ویزا و همچنین انگشت‌ نگاری 

لازم به ذکر است که اگر برای درخواست ویزای توریستی کانادا به‌ صورت آنلاین ثبت‌ نام کرده‌اید، باید هزینه را توسط کردیت کارت یا کارت اعتباری پرداخت کرده و در صورتی‌ که حضوری ثبت ‌نام نموده ‌اید، باید هزینه را قبل‌ از ثبت ‌نام پرداخت و فیش واریزی را همراه با مدارک دیگر ارائه دهید. 

  1. در آخرین مرحله باید درخواست خود را جهت دریافت ویزای مسافرتی در VAC ثبت نمایند. برای این کار باید تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا را به یکی از مراکز VAC تحویل داده که امارات و ترکیه نزدیکترین مراکز به ایران هستند.

هزینه ویزای توریستی کانادا 

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با اخذ ویزای توریستی کانادا هزینه‌ های مرتبط با دریافت ویزا است. با توجه به شرایط کنونی کشور و همچنین نوسانات قیمت ارز و دلار، نمی ‌توان اطلاعات دقیق و مشخصی در رابطه با هزینه‌ های دریافت انواع ویزا های کانادا ارائه داد. اما به‌ طور کلی می ‌توان گفت که تمام هزینه‌ های اخذ ویزای کانادا شامل هزینه سفارت، تمکن مالی، ارزیابی مدارک و بیومتریک مانند انگشت‌ نگاری و عکس می ‌شود. 

جهت اطلاع دقیق از هزینه هایی که لازم است پرداخت شوند، تنها کافیست با کارشناسان چاوش مهاجر تماس حاصل نمایید.

سخن آخر

چاوش مهاجر را می توان یکی از برترین و معتبرترین موسسات مهاجرتی در کشور دانست که در مسیر ارائه خدمات مطلوب به افرادی که قصد دارند با اهداف مختلف به کشورهای دیگر سفر کنند فعالیت می کنند. از برترین خدمات این مجموعه می توان به اخذ ویزای توریستی کانادا و همچنین اخذ ویزای تحصیلی کانادا اشاره کرد. جهت اطلاع از سایر خدمات این مجموعه به وب سایت رسمی چاوش مهاجر به نشانی اینترنتی https://chavoshmohajer.com/ مراجعه نمایید.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز