خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر خبر داد؛

بخش تخصصی گردشگری در کتابخانه عمومی شهمیرزاد راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۱۸

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر از راه اندازی اولین بخش تخصصی گردشگری در کتابخانه عمومی آیت الله کبیر شهمیرزادی به همت خیرین فرهنگی این شهر خبر داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر افزود: با توجه به موقعیت شهر شهمیرزاد به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری با همکاری خیرین فرهنگی این شهر، اولین بخش تخصصی رشته گردشگری و توریسم در این کتابخانه عمومی راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، سعید دهقانلو گفت: این بخش شامل استان‌شناسی، تالیفات نویسندگان و مولفان شهمیرزادی، ناشران بومی و کتابهای تخصصی رشته گردشگری و توریسم است.

شهرستان مهدیشهر در حدود ۲۰ کیلومتری شمال سمنان قرار دارد.

شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد از جمله شهرهای شهرستان مهدیشهر است که هزاران گردشگر را به دیدن مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده این شهر می‌کشاند.

این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و محصولات متنوع کشاورزی و… است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو دارای اهمیت صاداراتی و شهرت بین المللی هستند.

بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان با وسعت ۷۰۰ هکتار نیز در این شهر واقع شده است.

بناهای تاریخی مانند «شیرقلعه»، «قلعه شیخی» و «د‍ژوهل»(یکی از کانونهای مهم اسماعیلیان) بر جذابیت این منطقه افزوده است.

شهمیرزاد در شش کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده است و در سفر سال ۱۳۸۶ هیات دولت به استان، به عنوان شهر نمونه گردشگری بین المللی معرفی و تصویب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز