خبرگزاری کار ایران

معرفی شرکت مهندسی ابرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۷۵۲

 

در این مطلب قصد داریم به معرفی شرکت مهندسی ابرند بپردازیم. بخش مهندسی ژئوتکنیک شرکت ابرند، با استفاده از تجهیزات نرم افزاری، سخت افزاری و ماشین آلات تخصصی مربوطه، فعالیت خود را در زمینه های خاص ژئوتکنیکی شامل مشاوره های تخصصی، ارائه راهکار مناسب جهت اصلاح مشکلات ژئوتکنیکی در پروژه های عمرانی، طراحی و اجرای سیستم‌های خاص پایدارسازی دیواره های خاکی و روشهای نوین بهسازی خاک آغاز نموده است.

این فعالیت ها شامل کلیه خدمات مطالعات و شناسایی های ژئوتکنیکی، نظارت تخصصی، ابزاردقیق و رفتارسنجی پروژه های ژئوتکنیکی، بهسازی لرزه ای ژئوتکنیکی سازه های موجود، طراحی و اجرای سیستم های پایدارسازی ترانشه‌ها و گودها به روش های میخکوبی (نیلینگ)، مهارگذاری (انکراژ)، طراحی و اجرای سیستم های بهسازی خاک به روش های نوین حفاری و تزریق (جت گروتینگ)، میکروپایل (میکروپایل)، ستون سنگی، اختلاط عمقی خاک (ستون سیمانی) و... می‌باشد.

خدمات شرکت مهندسی ابرند

در ادامه به بررسی چند مورد از خدمات قابل ارائه توسط شرکت مهندسی شرکت ابرند می پردازیم که تمام این خدمات با در نظر گرفتن افزایش سطح رضایت مشتریان از طریق درک نیازها و انتظارات آنها ، بهبود مداوم کیفیت و بکارگیری فناوری‌های پیشرفته به روز در انجام مطالعات، طراحی و اجرا، ارتقاء سطح دانش پرسنل با آموزش هدفمند، برنامه‌­ریزی شده، مستمر و اثربخش و همینطور بهبود مستمر فرایند در جهت کاهش هزینه، زمان و انرژی صورت می‌پذیرد.

پایدارسازی گود

شروع هر پروژه ساختمانی نیازمند پایدارسازی و ایمن سازی دیوار گود و حفظ خاک برای ایستایی سازه است. هم چنین پایدارسازی جهت ایمن سازی ساختمان های مجاور و جلوگیری از ریزش آن انجام می شود. روش های مختلفی برای پایدارسازی گود وجود دارد که بر اساس عوامل مختلفی چون شرایط محیطی، شرایط اقتصادی و نوع خاک مناسب ترین روش انتخاب می شود.

روش های زیادی برای پایدار سازی گود مثل اجرای شمع، سپرکوبی، ساخت از بالا به پایین، روش میخ کوبی یا Nailing، مهار متقابل و آنکراژ (مهارسازی)، روش اجرای شمع و روش خرپایی وجود دارد که هم به صورت جدا و هم ترکیبی به کار می روند. معمولا این روش ها در پروژه های بزرگ به کار می روند و در هر روش عضوی به عنوان دیوار حائل عمل می کند. در ادامه به شرح مختصر چند تا از روش های متداول می پردازیم.

قبل و در طول زمان گودبرداری با هر روشی حفظ نکات ایمنی و اجرای استانداردهای لازم حائز اهمیت است.

معرفی شرکت مهندسی ابرند

ابتدا استحکام زمین و جنس خاک و معابر مجاور باید بررسی شود.

تاسیسات زیرزمینی احتمالی شناسایی و بررسی شوند و اقدامات لازم برای جابجایی یا قطع آنها صورت گیرد.

توجه به آب و فاضلاب و قنات ها و بررسی چاه ها و جلوگیری از ورود آب به دیواره و داخل گود ضروری است.

هماهنگی نقشه ها و سایر اقدامات ضروری که باید قبل و در طول گودبرداری به آن توجه کرد.

روش میخ کوبی (Nailing)

روش Nailing شباهت زیادی به روش مهارسازی (آنکراژ) دارد. در این روش ابتدا چال (حفره) هایی در دیوار با عمق 5 تا 10 متر و قطر حدود 10 سانتی متر با دستگاه های مخصوص ایجاد می شود. سپس تثبیت و پایدارسازی گود توسط میلگردهای فولادی 28 تا 40 میلیمتر که اصطلاحا به آن میخ یا Nail می گویند، انجام می شود. میخ کوبی میلگردها از بالا به پایین شروع می شود و با فواصل حدود دو متر در داخل دیوار خاکی قرار می گیرد و آن را مسلح می کند. در مرحله بعدی از دوغاب (grout) برای جلوگیری از خوردگی میلگردها و پیوستگی آن با خاک در چال ها با فشار تزریق می شود بعد از این مرحله با یک لایه بتن شاتکریت سطح دیوار پوشانده می شود. در مراحل بعدی که بتن در حال عمل آوری است صفحات روی نیل های بیرون آمده از چال ها نصب می شوند. مرحله آخر هم ایجاد دیوار حائل است.

این روش در پایدارسازی گودهای متروها، ساختمان های بلند در مناطق شهری و جلوگیری از رانش احتمالی شیب های زمین به کار می رود.

از مزایای روش نیلینگ اشغال فضای کمتر در پروژه، پیشبرد و اجرای هم زمان گودبرداری و پایدارسازی و در نتیجه افزایش سرعت پروژه است. هم چنین نسبت به روش آنکراژ محدوده کمتری از خاک مسلح می شود و نیاز به مصالح کمتری دارد. از معایب این روش هم به محدودیت استفاده از آن در مناطق شهری و نیاز به کسب اجازه حفاری و استفاده از زمین های مجاور و نفوذ آب به آن در طول زمان اشاره کرد.

روش آنکراژ یا مهارسازی (Anchorage)

روش آنکراژ، میل مهار یا دوخت به پشت هم نامیده می شود. مراحل این روش شباهت زیادی به روش نیلینگ دارد که بعد از گودبرداری و خاک برداری مق، چال ها (حفره ها) با عمق ها و تعداد و فاصله های مشخص در دیواره های گود برای قرار دادن میلگردها ایجاد می شوند. دوغاب به بخشی از حفره ها تزریق می شود و میلگرد از پیش تنیده یا استرند به عنوان عضو کششی درون حفره ها جای گذاری شده که باعث افزایش توان خاک می شود. و سپس نصب صفحه سر نیل ها انجام می شود. و در آخر امکان اجرای پوشش نهایی وجود دارد. در این روش نیز مهارگذاری از بالا به پایین اجرا می شود. تفاوت عمده این روش با روش نیلینگ در اعمال نیروی پس تنیدگی است. آنکراژ هم در پایدارسازی شیب ها، گودها و دیواره کنار بزرگراه ها به کار می رود.

این روش در مقایسه با سایر روش ها ایمنی بیشتری دارد و میلگردهای پس تنیده قدرت بیشتری در مهار نیروها نسبت به روش نیلینگ دارند که در نتیجه کنترل کیفی بهتری صورت می گیرد. مانند نیلینگ کمترین فضا را در پروژه اشغال می کند.

از معایب این روش هزینه نسبتا زیاد به علت استفاده از تجهیزات پیشرفته و ماشین آلات خاص و مصرف بالای مصالح است ولی می توان با ترکیب این روش با روش نیلینگ هزینه ها را کمتر کرد. روش آنکراژ مانند نیلینگ محدودیت استفاده از حریم مجاور را دارد.

معرفی شرکت مهندسی ابرند

کیفیت شرکت ابرند

شرکت ابرند با استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه و دارا بودن تجهیزات فنی و اجرایی لازم و به روز دنیا و همچنین داشتن سوابق مفید و ارزشمند در زمینۀ مهندسی ژئوتکنیک، ضمن انتخاب سیستم‌های مدیریت کیفیت ISO 9001 و مدیریت زیست محیطی ISO 14001 و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌­ای OHSAS 18001 رئوس خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)خود بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در راستای رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی و تعهد به حفظ و پیشگیری از آلودگی محیط زیست و بهبود مستمر آن، رعایت قوانین و مقررات ایمنی بهداشت حرفه‌ای و تعهد به حفظ بهبود مستمر سلامت و ایمنی نیروی انسانی ، تأمین منابع لازم به منظور استقرار سیستم یکپارچه مدیریت IMS مطابق با الگوی استانداردهای ISO9001، HSE & OHSE، OHSAS 18001، ISO 14001.، ارائه می‌کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز