خبرگزاری کار ایران

نکات خرید زعفران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۹۴

در این مقاله در مورد نکات خرید زعفران صحبت می شود؛ همچنین در خصوص خواص زعفران نیز توضیحاتی داده می شود.

خرید زعفران

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص خرید زعفران و خواص آن اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. زعفران دارای خواص بی شماری می باشد عده ای رنگ و بوی زعفران و تلخی آن را دوست دارند و در هنگام طبخ هر نوع غذایی از این ادویه دلنشین استفاده می کنند.

خواص مصرف و خرید زعفران

خواص زعفران این ادویه خوشبو و معطر بسیار می باشد در این مقاله قصد داریم تا به  چند ویژگی این محصول دوست داشتنی اشاره کنیم.

زعفران و خواص ضد افسردگی آن: تحقیق محققین گواه بر آن است که زعفران خاصیت ضد افسردگی دارد و نشاط آور می باشد پس پیشنهاد ما به افرادی که تمایل به افسردگی دارند استفاده از زعفران می باشد. زعفران باعث ترشح سروتونین در بدن می شود شاید برایتان جالب باشد که سروتونین یکی از مهم ترین عوامل انتقال دهنده پیام های عصبی به مغز می باشد. این ماده نقش مهمی را در مبتلا شدن به افسردگی ایفا می کند. لازم به ذکر است بسیاری از قرص های ضد افسردگی موجود در بازار با استفاده از همین خاصیت زعفران ساخته شده اند و با ترشح سروتونین باعث کاهش افسردگی می شوند. لازم به ذکر است زعفران می تواند یکی از اختلالات ناشی از مصرف قرص های ضد افسردگی در افراد را بهبود بخشد این اختلال ناتوانی جنسی می باشد که به وسیله زعفران قابل حل می باشد.

کاهش اضطراب در افراد و ایجاد آرامش یکی دیگر از مواردی است که زعفران با خود به همراه دارد. یکی از دلایل به وجود آمدن اضطراب در افراد مصرف آنتی اکسیدان ها می باشد. طبق نظر محققین مصرف زعفران باعث ایجاد آرامش در افراد می شود. قطعا می دانید که زعفران دارای طبعی گرم می باشد و به همین دلیل باعث کنترل مکانیسم های عصبی در بدن می شود.

راهکاری برای از بین بردن علائم سرماخوردگی: مصرف زعفران باعث از بین رفتن علائم سرما خوردگی می شود و در روند بهبودی شخص سرما خورده بسیار موثر است.

زعفران دوستدار قلب شما است

 زعفران یکی از مواردی است که در تقویت قلب موثر می باشد. این ماده باعث جلوگیری از ابتلا به انواع مرض های قلبی می شود.

زعفران و خاصیت ضد سرطانی آن، شاید برایتان جالب باشد بدانید که زعفران باعث جلوگیری ابتلا افراد به سرطان می شود.

تقویت حافظه به وسیله زعفران انجام می شود: این ادویه دوستداشتنی باعث بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه می شود.

افزایش انرژی بدن یکی از مواردی است که به وسیله زعفران تامین می شود. افراد همیشه خسته و کم انرژی می توانند با مصرف زعفران انرژی خود را تامین کنند.

نکات خرید زعفران

زعفران نگین

خوابی راحت و آسوده به وسیله زعفران تامین می شود. افرادی که دچار اختلال در خواب هستند و یا شب ها خواب کافی ندارند می توانند با مصرف این ماده خوابی راحت و آسوده را تجربه کنند و از مصرف انواع قرص خواب راحت شوند.

دیگر ویژگی های زعفران را به صورت مختصر ذکر می کنیم:

با زعفران پوستی شاداب داشته باشید. بهبود تنگی نفس در افراد به وسیله زعفران درمان می شود. کاهش اختلالات قاعدگی به وسیله زعفران بهبود پیدا می کند. بهبود در اختلالات معده. تحکیم استخوان های بدن. تسکین درد. تقویت گردش خون در بدن.

تشخیص زعفران اصلی

تشخیص زعفران اصلی یکی از مواردی است که افراد باید در هنگام خرید آن آگاهی داشته باشند. با افزایش تقلب در خرید و فروش زعفران افراد باید آگاهی های لازم را در خصوص خرید زعفران داشته باشند. ما در این مقاله 8 روش شناخت زعفران اصل و تقلبی را برایتان شرح می دهیم تا به راحتی بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

مزه کردن زعفران: زعفران اصل دارای مزه ی تلخ می باشد پس زعفران اصل نباید مزه ای غیر از تلخی داشته باشد اگر غیر از این مورد باشد یقینا آن زعفران تقلبی است.

ابتدای شاخه های زعفران باید حالت دو شاخه(شیپوری) باشد: زعفران اصل باید سر شاخه اش به شکل شیپور داشته باشد در غیر این صورت تقلبی در زعفران اتفاق افتاده است.

رنگ زعفران اصلی تیره می باشد: عده ای بر این باور هستند که رنگ زعفران باید نارنجی روشن باشد اما این باور غلط است چرا که رنگ زعفران اصل باید به سمت نارنجی تیره برود.

تشخیص زعفران اصل به وسیله گیاه گلرنگ: گیاه گلرنگ وسیله ای است برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی. متقلبان با استفاده از تلفیق گیاه گلرنگ با زعفران به فروش آن اقدام می کنند تا وزن زعفران بالا رود. آن ها این کار را به وسیله رنگ کردن گیاه گلرنگ انجام می دهند.

تند بودن عطر زعفران: یک زعفران اصل و درجه یک باید بو تندی داشته باشد و بعد از چیدن باید فضا را پر از عطر کند اما در زعفران هایی که زمان زیادی از برداشت آن گذشته است شدت بو کاهش پیدا کرده است.

سرعت رنگ باز کردن زعفران: زعفران اصل به سرعت رنگ پخش نمی کند و اگر هنگام درآمیختن زعفران با آب، زعفران به شدت پخش رنگ کرد زعفران شما تقلبی است. زعفران اصل زعفرانی است که حدود 10 دقیقه زمان برای رنگ باز کرد نیاز داشته باشد.

افزایش وزن زعفران: عده ای از متقلبان با درآمیختن زعفران با یکی از موارد زیر باعث افزایش وزن زعفران می شوند پس به این نکته هم توجه داشته باشید:

1-درآمیختن زعفران با عسل.

2-درآمیختن زعفران به وسیله اسپری نوشابه.

2-درآمیختن زعفران با نمک.

زعفران اصل چرب نیست: زعفران اصل نباید چربی داشته باشد و برای تست این مورد کافی است یک رشته از زعفران را بین کاغذ کاهی و یا روزنامه قرار داده و با مالش آن به سطح روزنامه متوجه چرب بودن و یا نبودن آن شوید و از اصالت زعفران خود اطمینان حاصل کنید.

زعفران اصل

 اما مطمئن ترین راه برای خرید زعفران اصل خرید از فروشگاه ها و مجموعه های معتبر در این حوزه می باشند. با خرید از این مجموعه ها با اطمینان کامل و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.سعی کنید برای خرید زعفران اصل واسطه ها را حذف کنید و مستقیم از مزرعه دار و افراد وابسته به آن خرید خود را انجام دهید.

نکات خرید زعفران

خوش عطر

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز