خبرگزاری کار ایران

تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۸۵۳

تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ توسط سازمان نظام مهندسی کشور ابلاغ گردید. تعرفه خدمات تست خاک به مواردی همچون نوع حفاری (دستی یا ماشینی)، هزینه برگه سبز ژئوتکنیک ، متراژ ساختمان و ... وابسته است. برای استعلام قیمت آزمایش خاک متناسب با پروژه خود می توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۷۸۹۶۶۲۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

تعرفه مصوب خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱

در جدول زیر تعرفه مصوب خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ مربوط به استان تهران ارائه شده است. تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ با توجه به درجه اهمیت ساختمان ، نوع زمین ، نیاز یا عدم نیاز به پایدارسازی و ... تعیین گردیده است.

تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱

تعرفه مصوب خدمات آزمایشگاهی ۱۴۰۱

 

در تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ ارائه شده، ضریب بیمه تامین اجتماعی لحاظ نشده است. بابت مالیات ارزش افزوده ۹ درصد به مبالغ فوق اضافه می شود.

همچنین هزینه حمل تجهیزات تا جرثقیل ۳ تن در محدوده شهر تهران در قیمت های فوق لحاظ شده و مازاد آن بر عهده کارفرما می باشد. از طرفی تامین نگهبان و امنیت کارگاه، آب، برق، راهسازی و ... نیز به عهده کارفرما است.

علاوه بر این، در تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ ، هزینه کمپرسور بادی ، کول گذاری ، کیسینگ گذاری و ... در قیمت های فوق لحاظ نشده و هزینه آن جداگانه محاسبه می گردد. در صورت برخورد به لایه سنگی یا ریزشی و نیاز به جابجایی محل حفاری ، هزینه جابجایی و حفاری اضافی جداگانه محاسبه می شود. بیمه حوادث کامل شاغلین کارگاه و اشخاص ثالت، تجهیزات، ساختمان ها، معابر و بناهای اطراف تا حداکثر مبلغ و تا آخر مدت عملیات اجرایی و جبران خسارت وارده به عهده کارفرما بوده و آزمایشگاه هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

برای استعلام قیمت آزمایش خاک برای احداث ساختمان متناسب با پروژه خود می توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۷۸۹۶۶۲۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

 

عوامل موثر بر تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱

تست خاک به منظور سنجش مقاومت و سایر مشخصات خاک بستر انجام می شود. یکی از مهم ترین موضوعات پیش از آغاز احداث ساختمان ، استعلام تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ می باشد. هر ساله تعرفه خدمات ژئوتکنیک توسط سازمان نظام مهندسی اعلام می گردد که این هزینه ها بر اساس تعرفه برگه سبز و تعرفه حفاری تعیین می شود.

تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱

تاثیر نوع حفاری بر تعرفه خدمات ژئوتکنیک

حفاری ژئوتکنیک به روش دستی با رعایت مسائل فنی و ایمنی خاص و یا به صورت ماشینی انجام می شود. عملیات حفاری تست خاک به منظور شناخت خواص مهندسی خاک صورت می پذیرد. تعداد و نوع حفاری و همین طور تجهیزات مورد نیاز برای حفاری و نمونه برداری ، تجهیزات تحقیقات محلی و برنامه تست های آزمایشگاهی باید توسط طراح صاحب صلاحیت تعیین شود.

حداقل تعداد گمانه حفاری به سطح اشغال ساختمان ، اهمیت سازه و نوع لایه بندی خاک وابسته است. لازم به ذکر است که نوع لایه بندی اولیه خاک بر اساس اطلاعات سایت های مجاور، شرایط ژئوتکنیکی سازندهای زمین شناسی مشابه و بازدیدهای محلی انتخاب می شود. بنابراین با نتایج حاصل از حفاری اولین گمانه ، تعداد گمانه های دقیق مورد نیاز مشخص شده و در صورت لزوم افزایش می یابد که این امر خود بر تعرفه خدمات ژئوتکنیک اثر گذار است.

 

تعرفه حفاری ژئوتکنیک ۱۴۰۱

هزینه حفاری به عواملی همچون موقعیت مکانی حفاری ، تعداد و عمق گمانه ، زمان حفاری ، نوسانات ارزی و گاهی نیز سیاست های سازمان نظام مهندسی وابسته است. تعرفه هر متر حفاری با افزایش سختی خاک افزایش می یابد. در مواقعی که لایه های خاک آبرفتی باشد نیز، به دلیل احتمال ریزش گمانه و نیاز به تمهیدات ویژه برای پایدارسازی گمانه ، تعرفه حفاری ژئوتکنیک بیشتر می شود. همچنین ممکن است هزینه حفاری در فصول و ماه های مختلف سال با توجه به افزایش تقاضای آزمایش خاک برای احداث ساختمان ، تغییر یابد.

تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱

تعرفه حفاری ژئوتکنیک ۱۴۰۱ در زمین های ریزدانه و زمین های آبرفتی ماسه ای یا شن ریز، شامل حفاری آبشویی ماشینی گمانه تا قطر ۱۰۱ میلیمتر یا چاه دستی تا قطر ۸۰ سانتیمتر شامل نمونه برداری 5000000 ریال به ازای متر طول اعلام شده است (مناطق ۱ الی ۲۲ شهرداری). با همین شرایط، تعرفه حفاری ژئوتکنیک ۱۴۰۱ در زمین های آبرفت شن درشت و مخلوط ۰۰۰,۵۰۰,۶ ریال به ازای متر طول می باشد (مناطق ۴ الی ۱۴ و ۲۰ الی ۲۱ شهرداری). این هزینه در زمین های زمین های سنگی یا آبرفت درشت و قطعه سنگ 7500000 ریال اعلام شده است (مناطق ۱ الی ۳ شهرداری).

برای استعلام قیمت آزمایشگاه بتن و خاک متناسب با پروژه خود، می توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۷۸۹۶۶۲۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

 

تاثیر هزینه برگه سبز بر تعرفه خدمات ژئوتکنیک

تاثیر هزینه برگه سبز بر تعرفه خدمات ژئوتکنیک بسیار حائز اهمیت است. مراحل اخذ برگه سبز ژئوتکنیک پس از تعیین تعداد و عمق گمانه ها آغاز می گردد. پس از انجام حفاری و انجام آزمایش خاک برای احداث ساختمان ، استعلام برگه سبز ژئوتکنیک انجام شده و گزارش های تست خاک برای سازمان نظام مهندسی ارسال می گردد. برای تایید حفاری از سوی سازمان نظام مهندسی نیاز به تهیه فیلم از محل حفاری می باشد که شامل موقعیت ملک ، تابلو مشخصات کارگاه و موقعیت حفر گمانه است. همچنین باید از نحوه انجام تست خاک نیز فیلم تهیه شود؛ در غیر این صورت حفاری گمانه از نظر سازمان نظام مهندسی مردود بوده و حفاری باید مجددا انجام شود.

بازه زمانی بین ارسال گزارش به سازمان تا بررسی آن حدود ۱۰ روز به طول می انجامد. پس از آن در صورت تایید، گزارش به شهرداری ارسال شده و در نهایت برگه سبز ژئوتکنیک صادر می شود. برگه سبز ژئوتکنیک فقط در همان سال جاری امکان استفاده داشته و در پایان سال منقضی می گردد.

تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱

تعرفه برگه سبز ژئوتکنیک ۱۴۰۱

تعرفه برگه سبز ژئوتکنیک با توجه به درجه اهمیت ساختمان متفاوت است. هر چه ساختمان از اهمیت بالاتری برخوردار باشد، هزینه برگه سبز ژئوتکنیک نیز بیشتر خواهد بود. تعرفه مطالعات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ برای ساختمان های گروه الف، ب، ج و د، تا زیربنای 5000 مترمربع که شامل ثبت برگه تعهد ژئوتکنیک معتبر در سامانه نظام مهندسی یا شهرداری، آماده نمودن کادر فنی و تجهیزات برای انجام آزمایش های آزمایشگاهی و تهیه مستندات و گزارش مطالعات می باشد، برابر با500000000ریال می باشد.

این هزینه برای ساختمان های گروه د با زیربنای بین 5000 تا 10000مترمربع، به ازای هر مترمربع برابر 100000 ریال است. برای استعلام تعرفه خدمات ژئوتکنیک ۱۴۰۱ متناسب با پروژه خود، می توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۷۸۹۶۶۲۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز