خبرگزاری کار ایران

چطور نقاط قوت و علایق کودک را کشف و پرورش دهیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۱۴۹

همه والدین بهترین ها را برای فرزندان خود می خواهند . اما آنها برای آنکه کودک خود را به خوبی بزرگ کنند باید از کودکی تمام مهارت ها و آموزش های مخصوص کودکان را به آنها بیاموزند ، زیرا برخی مهارت ها برای زندگی ضروری هستند . اما ما از فناوری‌های جدید صحبت نمی ‌کنیم ، صحبت از دوچرخه سواری، نواختن آلات موسیقی، شناسایی رنگ ها ، نقاشی کشیدن و غیره است که به کودک شما کمک می کند تا بهتر با دنیا برخورد نموده و به فردی مسئولیت ‌پذیر، محترم و ارزشمند در جامعه تبدیل شود.

کدام آموزش به کودکان باعث کشف نقاط قوت و علایق آنها می ‌شود؟

تمرکز بر نقاط قوت به اندازه شناخت محدودیت ها مهم است . تشویق کودک به کشف توانایی‌ها و علایق و ریسک های مفید می تواند یک تقویت کننده واقعی عزت نفس باشد. چند فعالیت ضروری که می توانید کودکان خود را با آنها آشنا کنید ، عبارتند از:

1. پیاده روی و دوچرخه سواری 

اگر فرزند شما کنجکاو و پر انرژی است فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی به شما این امکان را می دهد که بدون فشار بر روی کودک برای وارد شدن به یک تیم ورزشی او را تشویق به فعالیت و ورزش کنید . در صورتی که فرزند شما ترجیح می‌ دهد تنها باشد و دوست دارد با کاوش در جهان یاد بگیرد و دائماً در حال حرکت است یادگیری این فعالیت ها ممکن است برای او ایده آل باشد.

2. آواز خواندن و یاد گرفتن موسیقی

آیا فرزند شما دوست دارد آواز بخواند و یا موسیقی یاد بگیرد؟ از آنجایی که موسیقی از بسیاری از قسمت های مغز به طور همزمان برای پردازش ریتم، احساسات و حرکت استفاده می کند و تمام عناصر موسیقی از جمله گام های موسیقی و ریتم آن کلید یادگیری خواندن هستند باعث می شود ، مهارت های عملکردی مانند کنترل حرکت در کودک تقویت شود. اگر  کودک شما در حرکات و هماهنگی مشکل دارد سعی کنید او را با آلات موسیقی مختلف و نحوه کار با آنها آشنا کنید.

3. آشنایی با هنرهای مختلف

اگر کودک شما دوست دارد نقاشی کشیده یا مجسمه سازی انجام دهد ثبت نام او در کلاس های هنری می تواند راه عالی برای کودک باشد تا زیبایی هایی را که در جهانی می ‌بیند ، کشف کند . علاوه بر این ، طراحی و نقاشی می تواند مهارت های حرکتی را در کودک توسعه داده و اشکال ، روابط فضایی ، اندازه و سایر مفاهیم ریاضی را به خوبی درک کند.

4. رباتیک لگو

در صورتی که فرزند شما دوست دارد رابطه بین علت و معلول را ساخته و کشف کند رباتیک لگو یک فعالیت عالی برای کودک است که در طی آن یاد می گیرد که چگونه برنامه ریزی کند و پس از سازماندهی آن را اجرا کند.

علاوه بر این، کودک نه تنها یاد می گیرد که دستورالعمل ها را به ترتیب دنبال کند بلکه باید تفکر انعطاف پذیر را با تطبیق برنامه هایی که کار نمی کند، تمرین کند. بازی با لگو و ساخت چیزهای مختلف با آن به رشد مهارت های حرکتی کودک کمک می کند.

چه مهارت‌هایی را باید به فرزندانمان بیاموزیم؟

1. به کودکان بیاموزید که هرگز خواندن و یادگیری را ترک نکنند.

هرچه کودک بیشتر بخواند و یاد بگیرد ذهن او بر روی طیف وسیعی از احتمالات باز شده و دانستن آنها او را باهوش تر و عاقل تر می کند. کودکان همچنین باید بدانند که یادگیری فقط یادگیری مطالبی نیست که در کتاب‌های درسی نوشته شده است و راه های زیادی برای یادگیری وجود دارد.  فرزندان خود را تشویق کنید که ذهنی باز داشته باشند و از موقعیت های مثبت و منفی زندگی افرادی که الگوهای خوبی هستند، بیاموزند. برای آموزش کلمات به کودکان ، روش های نوین و موثری وجود دارد که می توان در کمترین زمان خواندن کلمات و جملات را به کودک آموزش داد. پکیج آموزشی کودکان باما ، شامل فلش کارت انگلیسی کودکان ، فلش کارت فارسی ، تصاویر و دی وی دی آموزشی است که حتی برای آموزش کلمات به کودکان زیر دو سال نیز کارایی دارد. 

2. به کودکان بیاموزید که اختلافات خود را دوستانه حل کنند.

اختلاف نظرها در زندگی اجتناب ناپذیر هستند. به خصوص در دنیای بسیار فردگرایانه ای که در آن زندگی می‌کنیم پسران و دختران باید یاد بگیرند که در رویارویی ها و اختلافات، ذهنی خونسرد داشته باشند. شما باید آنها را تشویق کنید که نفس عمیق کشیده و تمام جوانب یک موضوع را بسنجند و روی مشکل تمرکز کنند  نه روی شخص . در این صورت کنترل احساسات خطرناک مانند خشم و عصبانیت آسان تر خواهد بود.

3. به کودکان بیاموزید که با دیگران درست بازی کنند.

دنیای امروز به یک دهکده جهانی تبدیل شده است و ارزش کار تیمی و پذیرفتن دیگران به خاطر تفاوت هایشان برای زندگی در جامعه ضروری است. تشویق کودکان به کار گروهی و با هدف مشترک به آنها کمک می کند تا تنوع را درک نموده و به آن احترام بگذارند . به این ترتیب می توانید تحمل عقاید مختلف و همچنین همدلی و تمایل به داشتن افکار و احساسات خوب نسبت به دیگران را در او القاء کنید.

4. به کودکان بیاموزید که صدای خود را با روش صحیح به گوش دیگران برسانند.

به کودکتان بفهمانید که حتی اگر پدر یا مادر او باشید نمی توانید همیشه در کنار او قرار بگیرید تا از او محافظت یا دفاع کنید . شما باید او را تشویق کنید که بتواند از خود مراقبت کند و آنچه را که در ذهنش است را به زبان بیاورد و این کار را با شجاعت و احترام انجام دهد تا بتواند موقعیت هایی را که نیاز دارد باز کند.  توانایی ایستادگی برای خود و برقراری ارتباط موثر برخی از مهارت‌های ارزشمندی است که باید در این دنیای مدرن داشت.

5. به کودکان بیاموزید وقتی اشتباه می کنند عذرخواهی نموده و هنگامی که با آن‌ها ناعادلانه رفتار می ‌شود، ببخشند.

بچه ها باید بدانند که همه اشتباه می کنند اما شما باید مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. بخشش می تواند بدترین اشتباهات را درمان کند به شرطی که همراه با توبه و تلاش برای وصله کاری باشد و در طلب بخشش و بخشیدن دیگران نباید شرم داشت . در واقع بخشش دیگران نشانه شجاعت واقعی است و علاوه بر این کودک یاد خواهد گرفت که هر زمان که لازم است خود را نیز ببخشد . باید به کودکان آموزش داد که نگرش بخشش را در خود پرورش دهند و نگذارند زخم های گذشته التیام نیابند.  

برای مشاوره و خرید پک آموزشی باما ، به وبسایت مایاکودک مراجعه کرده یا با شماره زیر ، تماس حاصل فرمایید. 

تلفن: 09192220696

www.mayakoodak.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز