خبرگزاری کار ایران

آشنایی با ارز دیجیتال تتر و دلایل ثبات قیمت آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۸۷۵

اگر از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، قطعاً نام ارز دیجیتال تتر را شنیده‌اید. ارز تتر نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال ویژگی‌های خاص خود را دارد و متناسب با میزان تراکنش و ارزش مالی، سود عاید سهام‌داران و سرمایه‌گذاران این بازار جهانی می‌گردد. حال ممکن است با خود فکر کنید که ارز تتر چیست؟ دلایل ثبات قیمت آن در این بازار پرتنش چیست؟ ارز دیجیتال تتر چگونه کار می‌کند؟ سود حاصل از انجام معاملات بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟ و ده‌ها سؤال دیگر.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید. چرا که قصد داریم شما را با یکی از با ثبات‌ترین و کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر کارایی و قیمت آشنا سازیم.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال که با نماد اختصاری USDT نشان داده می‌شود، ارز تتر نام دارد. ارزش این ارز دیجیتال بر اساس دارایی‌های معتبر و با ثبت تغییر دلار، یورو و طلا سنجیده می‌شود. به همین دلیل ارزش هر واحد ارز تتر برابر با یک دلار آمریکا است. با توجه به وابستگی ارز دیجیتال تتر به دارایی‌های فیات، قیمت آن همیشه ثابت بوده و به عنوان یکی از ده‌ها ارز دارای ثبات در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده است. شاید بتوان گفت یکی از دلایل محبوبیت و افزایش روز افزون معامله‌گران ارز تتر، ثبات قیمت و ارزش فوق‌العاده آن در بازار رمز‌ ارزها است.

از آنجایی که قیمت ارز تتر با توجه به ارزش دلار، یورو و طلا بالا و پایین می‌شود، امکان اُفت قیمت و متضرر شدن معامله‌گران بسیار کم است؛ زیرا قیمت این دارایی‌های فیات با توجه به نرخ تورم جهانی همواره در حال رشد بوده و هست. بنابراین شرایطی ایجاد شده تا سرمایه‌گذاران با خیال آسوده و بدون هیچگونه دغدغه به داد و ستد در بازار رمز‌ ارزهای دیجیتال بپردازند.

کاربردهای اصلی ارز تتر برای معامله‌گران

به‌طور کلی ارز دیجیتال تتر ویژگی و خصوصیات فراوانی در دنیای رمز ارزها دارد. در این میان به لحاظ داشتن دو کاربرد اصلی توانسته موجب افزایش سرمایه کاربران و حفظ دارایی‌های آنان در برابر نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال شود. به‌طور خلاصه دو کاربرد اصلی تتر عبارتند از:

- محافظت از سرمایه معامله‌گران در برابر نوسانات ارزهای دیجیتال

 همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم ارز تتر به پشتوانه دارایی‌های فیات همواره قیمتی ثابت داشته و متناسب با نرخ تورم، ارزش آن نیز افزایش پیدا می‌کند. بر همین اساس از سرمایه کاربران در برابر نوسانات موجود محافظت نموده و از بروز هرگونه شکست یا ضرر مالی جلوگیری می‌کند. یکی از دلایل عمده افزایش روز‌افزون تعداد سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال تتر همین موضوع است. شما نیز می‌توانید با خیال آسوده و بدون استرس در خصوص هرگونه ضرر و زیان مالی، وارد این بازار بزرگ و سودآور شوید.

- جابجایی آسان دارایی‌ها به کیف پول و صرافی

با توجه به اینکه ارزش ارز تتر براساس قیمت دلار و یورو محاسبه می‌شود، هنگام فروش ارز و تبدیل آن پول نیز به صورت دلار به‌دست کاربران می‌رسد. به همین جهت مدت زمان تبدیل ارز تتر به پول و جابجایی آن به حساب کاربری (کیف پول دیجیتال) یا صرافی کاهش یافته است. این امر موجب سهولت فرآیند جابجایی دارایی‌ها و افزایش میزان معاملات شده است. این کاربرد مهم تأثیر بسزایی در تعداد و روند انجام معاملات دارد. طبق بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، درصد انجام داد و ستدهای ارز دیجیتال تتر به نسبت، بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر و دلایل ثبات قیمت آن

طرز کار ارز تتر

یکی از سؤالات مهم و اساسی اغلب سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال این است که ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟ تا پس از آشنایی با طرز کار ارز مورد نظر که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سرمایه‌گذاری است، در خصوص اندازه و حجم معاملات در طول روز، هفته، ماه و سال تصمیم‌گیری کرد. در رابطه با ارز دیجیتال تتر هم این موضوع صدق می‌کند و قبل از انجام هرگونه معامله می‌بایست با طرز کار آن آشنایی نسبی داشته باشید. طرز کار تتر بدین صورت است که به ازای هر واحد تتر خریداری شده یک دلار آمریکا در کیف پول دیجیتال شما ذخیره می‌شود.

به‌طور مثال اگر 8/000/000 واحد تتر خریداری کرده باشید، مقدار 8/000/000 دلار نیز در خزانه بانکی به حساب شما ذخیره می‌گردد. هدف از این کار حفظ ارزش هر واحد تتر بر مبنای یک دلار آمریکا است. در این حالت هم ارزش دارایی اشخاص حفظ می‌شود و هم سرمایه‌گذاران با خیال آسوده و بدون هیچ ترسی از کاهش ارزش ارز خریداری شده، به داد و ستد در این بازار جهانی می‌پردازند.

روش‌های خرید ارز دیجیتال تتر

فرآیند خرید و مراحل انجام آن برای تمامی معامله‌گران از اهمیت بالایی برخوردار است. بعضی از کاربران با نحوه خرید تتر آشنایی چندانی ندارد و به همین جهت در هنگام انجام داد و ستدها با مشکل روبرو می‌شوند. معمولاً کاربران ایرانی از دو روش برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند. این دو روش عبارتند از:

1- خرید مستقیم و بدون واسطه ارز تتر از سایت های‌ایرانی

بعضی از صرافی‌های خارجی مثل بایننس امور مربوط به خرید ارز دیجیتال تتر و همچنین تبدیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به تتر انجام می‌دهند. بدین منظور می‌توانند با جستجوی عنوان "خرید تتر" در مرور اینترنت، با نام و نشان وب سایت‌های ایرانی که در زمینه خرید و فروش ارز تتر فعالیت دارند، آشنا شوید. پس از آن با ثبت نام در سایت و انجام فرآیند احراز هویت به‌صورت مستقیم با کارت‌های بانکی خود می‌توانید تتر خریداری کنید.

 البته به یاد داشته باشید که برخی از صرافی‌های خارجی به دلیل وجود تحریم‌ها، اجازه فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال را به کاربران ایرانی نمی‌دهند و حتی ممکن است حساب آنان مسدود گردد. در این خصوص نیز می‌توانید با تغییر آی پی یا استفاده از آی پی سایر کشورها بدون هیچ مشکلی فرآیند خرید و فروش ارز تتر را شخصاً انجام دهید. در صورتی که با روند خرید و فروش ارز دیجیتال تتر آشنایی ندارید، از افراد آگاه و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات خود، هر از چندگاهی نام کاربری و رمز خود را تغییر دهید. این کار تا حد زیادی مانع دسترسی افراد ناشناس به اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی شما می‌شود.

2- کیف پول USDT

از آنجایی که بازار رمز ارزها به صورت دیجیتال و مجازی هستند، واحدهای ارز تتر نیز به صورت دیجتیال و غیر‌قابل لمس (غیرفیزیکی) در بازار معامله می‌شوند. در واقع شما هنگام فروش ارز تتر به ازای هر واحد آن، یک دلار آمریکا دریافت می‌کنید. این دارایی‌ها در ابتدا وارد کیف پول تتر شما می‌شود و جهت ذخیره یا انتقال در آنجا باقی می‌مانند. پس از آن با ثبت درخواست وجه یا انتقال، دارایی مورد نظر به حساب بانکی شما واریز می‌شود. در این راستا کیف پول ارز دیجیتال تتر بستر مناسبی برای حفظ و ذخیره دارایی‌های کاربران فراهم نموده است.

از بین پرکاربردترین کیف پول‌های تتر می‌توان از کیف پول کوینومی، کیف پول تراست والت، کیف پول مای اترولت، کیف پول لجر و کیف پول ترزور نام برد. کاربران نیز با توجه به نیازشان از بین کیف پول‌های نام برده شده یکی را انتخاب نموده و وارد بازار رمزارزها می‌شوند. آنچه که در این خصوص اهمیت فراوانی دارد، کیفیت، کارایی و اعتبار کیف پول تتر است. بنابراین قبل از انتخاب کیف پول USDT از اعتبار و کارایی آن اطمینان حاصل نمایید.

قیمت ارز تتر

همان‌گونه که در ابتدا نیز به ان اشاره نمودیم، قیمت ارز تتر بر اساس قیمت دارایی‌های فیات مانند دلار، یورو و طلا محاسبه می‌شود. به طبع هر چه قیمت این دارایی‌ها بیشتر شود، قیمت هر واحد ارز دیجیتال تتر هم افزایش خواهد یافت. البته گاهی اوقات بازار دچار یک سری نوسانات جزیی می‌گردد. به‌طوری که ارزش هر واحد تتر برابر با 0/98 دلار و بعضی اوقات نیز برابر با 1/01 دلار می‌شود. به همین دلیل ممکن است دارایی‌های معامله‌گران نیز با اندکی افزایش یا کاهش روبرو شود. از آنجایی که این مقدار بسیار ناچیز است، کاربران این بازار جهانی به آن توجه چندانی ندارند و این ارز را یکی از با ثبات‌ترین ارزهای دیجیتال در دنیا می‌دانند.

منبع تأمین درآمد شرکت تتر

تمامی شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال دارای یک منبع درآمد مطمئن و همیشگی هستند تا بر اساس آن بتوانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند و سود حاصل از انجام تراکنش‌ها و افزایش ارزش هر واحد ارز دیجیتال را به سرمایه گذاران پرداخت کنند. ارز دیجیتال تتر هم از این قاعده مستثنی نیست و مانند سایر ارزها یک منبع تأمین سرمایه دارد. به‌طور کلی شرکت تتر علاوه بر ایجاد نوسان (دستکاری) در بازار از طریق کارمزدهای اخذ شده از معامله‌گران ارزهای دیجیتال، درآمد خود را تأمین می‌کند.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر و دلایل ثبات قیمت آن

البته در ابتدا اشخاص دارای سرمایه با حمایت از این شرکت (تتر) موجب راه‌اندازی و ایجاد رونق در آن شده‌اند؛ به گونه‌ای که با بروز هرگونه مشکل در روند خرید و فروش و همچنین مشکلات حقوقی به کمک تتر می‌آیند و با هم فکری، آن را حل می‌کنند. در واقع اسپانسرها (حمایت‌کنندگان) قلب اصلی ارز دیجیتال تتر را تشکیل داده‌اند. زیرا بدون حمایت و مشاوره آنان هرگز شرکت تتر به این جایگاه در بازار ارزهای دیجیتال نمی‌رسید.

ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر

به‌طور کلی ارز تتر ویژگی و خصوصیات فراوانی دارد. به همین سبب تا به حال توانسته نظر تمامی کاربران را به خود معطوف سازد و به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در دهه اخیر شناخته شود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز تتر عبارتند از:

  • ارز تتر دارای ثبات از نظر قیمت و ارزش در بازار است. به‌طوری که نوسانات بازار به هیچ عنوان روی آن تأثیرگذار نیستند.
  • از طریق ورود به بازار رمز ارزها و معامله تتر می‌توانید، نقل و انتقالات مربوط به دلار، یورو و طلا را انجام دهید.
  • ارز تتر کاربردهای فراوانی دارد و تنها جهت مبادله ارز به کار برده نمی‌شود. به عبارت دیگر دامنه عملکرد و کارایی ارز دیجیتال تتر بسیار گسترده و وسیع است. به همین سبب کاربران به راحتی می‌توانند در مدت زمان کوتاه به سود فراوانی دست پیدا کنند.
  • تتر تنها مدلی از دلار آمریکا به شمار می‌رود و واحد آن براساس دلار اندازه گیری شده است. اما از طریق دارایی‌های دیگری از جمله یورو و طلا می‌توان ارزش واقعی آن را سنجید.

نحوه تبدیل ارز تتر به دلار

شرکت تتر از ابتدای فعالیت تا به امروز سعی نموده تا به پشتوانه دلار آمریکا ارزش هر واحد ارز خود را حفظ کند. به همین دلیل است که هر واحد از این ارز دیجیتال بر پایه دلار آمریکا محاسبه می‌شود. یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه تبدیل هر واحد ارز دیجیتال تتر به دلار است. مراحل تبدیل آن بدین صورت است که:

1- در ابتدا کاربران تأیید شده توسط شرکت تتر به صرافی‌های معتبر در سطح کشور معرفی می‌شوند.

2- هدف از ارسال کاربران محاسبه دارایی آنان بر اساس تعداد واحدهای تتر و ارزش دلار آمریکا است. به نسبت هرچه ارزش دلار بیشتر باشد، قیمت هر واحد ارز تتر نیز افزایش خواهد یافت.

3- پس از آن براساس نسبت 1:1 یعنی به ازای هر یک واحد تتر، یک دلار آمریکا اختصاص داده می‌شود.

4- در صورت تمایل افراد پس از محاسبه میزان دارایی می‌توانند به همان اندازه دلار آمریکا دریافت کنند. علاوه بر این امکان تبدیل غیرمستقیم ارزهای رمزنگاری شده به یکدیگر در صرافی‌های مورد تأیید شرکت تتر وجود دارد.

کارمزد هر تراکنش تتر به وسیله کیف پول

یکی از متداول‌ترین فعالیت‌های کاربران در این بازار جهانی انجام تراکنش است. به واسطه همین تراکنش‌ها سود عاید سرمایه‌گذاران شده و موجب افزایش دارایی آنان می‌گردد. در این روش به ازای هر تراکنش یک مبلغ توسط شرکت تتر از حساب کاربر کسر می‌گردد. به‌طور کلی میزان کارمزد هر تراکنش بر اساس میزان دارایی و مبلغ آن متفاوت است. اما در کل به ازای کارمزد تعیین شده به ازای هر واریز از کیف پول به حساب بانکی معامله‌گران مبلغ 20 دلار آمریکا است. 

سخن آخر

در این محتوا سعی کردیم ضمن آشنا کردن شما با ارز دیجیتال تتر، به جنبه‌های دیگری از ارز تتر نظیر نحوه انجام معاملات، ثبات قیمت، طرز کار ارز تتر، نحوه تبدیل ارز به دلار و کارمزد تراکنش اشاره نمودیم تا شما عزیزان با آگاهی و شناخت بهتر بتوانید در خصوص ورود به این بازار جهانی و سرمایه گذاری در آن تصمیم‌گیری کنید. به امید اینکه مطالب ارائه شده مؤثر واقع شده باشد و توانسته باشیم شما را جهت موفقیت در این راه یاری نماییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی  https://tetherland.com مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز