خبرگزاری کار ایران

آموزش آیلتس از مبتدی تا پیشرفته [کلاس تخصصی آیلتس]

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۸۱

اگر قصد یادگیری آیلتس را دارید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا با آزمون آیلتس آشنا شوید و به صورت رایگان آموزش آیلتس را شروع کنید.

آزمون آیلتس چیست؟

طبیعی هست که وقتی می‌خواهید به کشوری دیگر مسافرت کنید باید بتوانید در حد نیاز از پس مکالمه و برقراری ارتباط اهمیت شهروندان آن مملکت بربیایید. 

از سوی دیگر چنانچه قصدتان ادامه علم آموزی در کشوری دیگر باشد، لزوما می بایست به گویش آن میهن مسلط باشید تا در کلاس‌های درس، مفاهیم را عمیقا درک کنید.

از سوی دیگر در اکثری از کشورها (حتی کشورهای غیرانگلیسی زبان) زمان دکترا صرفا به گویش انگلیسی برگزار می‌شود.

 در کشور ایران عموما دوره‌های دکترا به زبان انگلیسی نیست، البته در بیشتر موارد، دانشگاه‌ها انتظار دارا هستند که نمره ازمون آیلتس شما در میان ۶ تا ۷ باشد چرا که بتوانید از منابع انگلیسی مربوط به حرفه تحصیلی خویش به راحتی به کار گیری کنید.

 از همین رو هر ساله این امتحان در سراسر عالم برگزار میشود تا متقاضیان بتوانند در آن کمپانی کنند و گام‌های ابتدایی در مسیر رویش را بردارند.

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس چیست؟

در آزمون آیلتس که به وسیله کالج کمبریج و به یاری شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود، چهار مهارت اصلی زبانی به این معنی که نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه (Writing, Reading, Listening & Speaking) به مورد محاسبه قرار می‌گیرد. 

در ازمون آیلتس هر یک از این بخش‌های دربین ۰ تا ۹ نمره دارند.

 نمره داوطلبان کلیدی معدل‌گیری از نمرات همین چهار بخش نظارت و اعلام می‌شود.

چه نمره‌ای در آیلتس قابل قبول است؟

ممکن است یکی از پرسش‌هایی که از همان شروع مطالعه برای آیلتس در ذهنتان شکل می‌گیرد، دستکم نمره برای قبولی است.

 ابتدا این‌که نمره قبولی بستگی به هدف شما دارد.

 طبیعی هست که نمره آیتم نیاز به جهت هر هدفی و البته در هر کشوری (مثل انگلیس، استرالیا، نیوزلند و…) اهمیت شرایط مرز و بوم دیگر مختلف است.

 علاوه بر این دانشگاه‌ها هم نمرات مختلفی را از دانشجویان می‌خواهند اما به طور کلی می‌توان گفت نمره آیتم نیاز در دانشگاه‌های بالای ۶.۵ است.

 البته در بعضی از دانشگاه‌های این عدد به ۷ یا این که حتی فراتر از آن می‌رسد. 

کانادا نیز علاوه بر تافل، آیلتس را نیز می‌پذیرد به همین شرط که داوطلب در هر چهار بخش مهارتی (نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه) آیلتس حداقل نمره ۷ را گرفته باشد.

انواع مختلف آزمون آیلتس

امتحان آیلتس در دو گونه آکادمیک و جنرال برگزاری می‌شود. همان طور که از اسم این دو پیداست، امتحان جنرال عموما به جهت مسافرت حساس دارد و امتحان آکادمیک برای ورود به دانشگاه‌ها.

 بر مبنا قوانین آیلیتس، بخش شنیداری و مکالمه در آزمون‌های General و Academic یکسان و بخش‌های نوشتن و تلاوت متفاوت است. خویش شما هستید که در ابتدای امتحان معین می‌کنید که خواهان شرکت در امتحان جنرال می باشید یا آکادمیک.

آیلتس جنرال یا آکادمیک

بخش‌های متعدد امتحان آیلتس همان طور که گفته شد آزمون آیلتس در چهار بخش مهارتی نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه، برگزار می‌شود. 

اما برای این‌که دیتاها بیشتری در این زمینه داشته باشید و بتوانید اضطراب احتمالی‌تان را در اختیار گرفتن کنید، درباره هر بخش توضیحات مفصل‌تری می‌دهیم.

چه طور برای امتحان آیلتس آماده شویم؟!

شاید به نظرتان برسد پاسخی ساده برای این پرسش وجود دارد و برای این منظور به اندازه هست که گویش انگلیسی‌تان خوب باشد. اما همه روایت به توانمند بودن زبان انگلیسی ختم نمی‌شود. 

اندک نبوده‌اند کسانی که زبان انگلیسی‌شان عالی بوده اما نتوانسته‎اند در آزمون آیلتس به نتیجه های دلخواه دست پیدا کنند. 

به این ترتیب خوب تر هست پیش از آزمون، در دوره‌های آیلتس کمپانی کنید.

در هم اکنون حاضر دوره‌های آیلتس متعددی وجود داراست که انتخاب را به جهت داوطلبان معمولی کرده است.

به عنوان مثال می‌توانید در دوره‌های آنلاین آیلتس شرکت نمایید و برنامه‌های آن را برای خویش تهیه و تنظیم کنید.

علاوه بر همین در صورتی که زمانتان اندک است، دوره‌های فشرده آیلتس راه‌حل قابل قبولی به جهت شما خواهد بود.

ولی ممکن هست هنگامی که خیال کنید، سطح‌تان پایین‌تر از آن میباشد که بتوانید از کلاس‌های آیلتس نتیجه بگیرید. نگران نباشید، در صورتی که این طور باشد و مدرس شما تشخیص بدهد، می‌توانید در کلاس‌های پری‌آیلتس کمپانی نمایید و سطح‌تان را بالا بیاورید. 

اما به خاطر داشته باشید، حضور در کلاس‌ها به تنهایی ضمانت کننده موفقیت شما نیست. 

چه در دوره‌های آیلتس شرکت می‌کنید چه نکنید، تمرین مضاعف جدی و شدید لازمه موفقیت شماست.

منابع آزمون آیلتس

  • Mindset
  • The Official Cambridge Guide to IELTS
  • IELTS Practice Tests
  • Cambridge IELTS Student’s Book with Answers
  • Barron’s IELTS Superpack
  • American English File

برای موفقیت در آزمون آیلتس چه باید کرد؟

یک سری نکاتی که در آزمون آیلتس طبق تجربه کمکتان خواهد کرد را برایتان لیست کرده ایم.

نسخه خودتان را پیدا کنید

نسخه دیگران نسخه شما نیست، به زبان ساده تر رفتن راه دیگران که موفق شده اند حتماً به موفقیت شما منجر نخواهد شد . به همین دلیل طبق هدف، برنامه ریزی و شرایط خودتان پیش بروید.

هدف گزاری درست

مشخص کردن اهدافتان بسیار ضروری میباشد تا به هدف گزاری صحیح و درعین هم اکنون واقع بینانه حیاتی توجه به شرایط، توانمندی ها، محدودیت ها و deadline مد نظر خود بپردازید.

در یک هدف گزاری دست و واقع بینانه به جهت امتحان واجب هست تا به موارد زیر اعتنا کنید:

  •  به چه نمره ای نیاز دارید: شما باید اهمیت توجه به اینکه پذیرش شما به چه نمره ای نیاز دارد و این‌که توانمندی شما در چه حدی است به انتخاب نمره مورد نیاز خویش بپردازید و حداکثر تلاش خود را با توجه به حالت و امکانات در دسترس انجام دهید.
  • آگاهی از سطح زبان خودمان: می بایست اصلی به کار گیری از نمونه سوالات و یا امتحان های تعیین مرحله در دسترس از سطح زبان فعلی خود آگاه شوید و در صورتر لزوم در جهت بهبود آن مبادرت نمائید.
  • افزایش مهارت: اگر سطح زبان شما در امتحان آیلتس نیست بایستی نسبت به بالا بردن سطح عمومی گویش خود کلیدی استعمال از کتاب یا این که کلاس آیلتس یا این که پکیج های آموزش آیلتس مبادرت نمائید. به جهت تماشا لیست منابعی که به افزایش تراز عمومی زبان شما یاری می نمایند اینجا کلیک کنید.
  •   تعیین بازه زمانی: شما می بایست با اعتنا به برنامه ای که به جهت دستیابی به نمره امتحان آیلتس مورد حیث خویش دارید نسبت به تعیین یک بازه زمانی وقتی واقع بینانه مبادرت نمایید که در آن زمان کافی به جهت وصال به اهداف خود را دارید. هر چقدر روزگار کمتری داشته باشید، میزان مطالعه و آموزش شما فشرده تر خواهد شد، بدین ترتیب در صورتی که اصلی دقت به ویژگی های شخصیتی خویش در زمانه کم اهمیت مشکلاتی همچون استرس و کاهش کارایی مواجه می شوید، خوب تر است واقع فی مابین باشد و امتحان دیگری که در زمان دیرتری برگزار می شود را تعیین کنید.

استفاده از مشاوران خوب

همیشه کمک گرفتن از دیگران مخصوصاً مشاوران مفید نیست، بله درست خوانده اید مفید نیست زیرا مشاورانی که تجربه کافی در زمینه مورد نظر شما نداشته باشند می توانند راه اشتباه را به شما نشان دهند به همین علت باید از افرادی کمکی بگیرید که شامل چند ویژگی باشند:

  • تجربه کافی در زمینه مورد نظر ما
  • تجربه کافی در زمینه آموزش
  • تجربه کافی در زمینه کوچینگ و مربی گری

دوره آیلتس اکسپرس

آموزش آیلتس از مبتدی تا پیشرفته [کلاس تخصصی آیلتس]

این دوره یک دوره حرفه ای و تخصصی است که در آن تلاش شده است تا شما عزیزان به صورت اصولی با آزمون آیلتس آشنا شوید. بعد از یادگیری مبانی به سراغ تکنیک ها و استراتژی ها می رویم و در این مسیر هم همراتان هستیم.

این دوره توسط استاد محمد مردانه با تجربه 20 ساله در زمینه آموزش و کوچینگ زبان طراحی شده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز