خبرگزاری کار ایران

سوزش مقعد و راه‌های درمان آن از نظر دکتر داود تاج بخش

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۶۲۲

سوزش مقعد در اثر التهاب پوستی به وجود می آید اما نباید علایمی مانند سوزش مقعد را نادیده گرفت. حتی علایم کوچکی مانند سوزش مقعد نیز می تواند هشداری برای ابتلا به سایر بیماری های مقعدی باشد. اگر مدت زمان زیادی است که به سوزش و خارش مقعد دچار شده اید، بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید. برای آگاهی بیشتر از دلایل سوزش مقعد، لطفا با ما همراه باشید.

چرا دچار سوزش مقعد میشویم؟

چرا به سوزش مقعد دچار می شویم؟ پروکتیت یا التهاب رکتوم از اصلی ترین دلایل ابتلا به سوزش مقعد محسوب می شود. در واقع سوزش و خارش مقعد می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد. گاه ممکن است سوزش پوست به دلیل بیماری های پوستی اتفاق بیفتد و به سایر نقاط بدن سرایت کند و گاه ممکن است سوزش مقعد علایم ابتلا به بیماری هایی مانند انگل و باکتری در روده، بواسیر یا هموروئید و ... باشد. برای اطمینان از علت دقیق ابتلا به سوزش مقعد و برای اینکه بدانیم چرا به سوزش مقعد دچار هستیم، لازم است تا معاینه و در صورت لزوم آزمایشاتی در این زمینه توسط پزشک انجام شود.سوزش مقعد و راه‌های درمان آن از نظر دکتر داود تاج بخش

عوامل موثر در سوزش مقعد

عوامل موثر در سوزش مقعد یا پروکتیت رکتوم را می توان به موارد زیر تقسیم نمود:

  • ورم معده
  • قارچ یا عفونت ها
  • بی اختیاری در دفع
  • خوردن غذاهای تند و چرب
  • ابتلا به بیماری هایی مثل شقاق، بواسیر و...
  • ابتلا به بیماری های روده ای و غیر طبیعی کار کردن روده مثلا ابتلا به یبوست یا اسهال مزمن

مراجعه به پزشک متخصص

ممکن است سوزش مقعد یک بیماری ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما اگر سوزش مقعد بیشتر از یک ماه طول بکشد و یا با خونریزی همراه باشد، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که هیچ گونه علایم دیگری مشاهده نکنید و فقط سوزش و خارش مقعد داشته باشید یا اینکه سوزش و خارش چند وقت یک بار عود کند، یا مداوم باشد باز هم لازم است به پزشک مراجعه کنید. به طور کلی مراجعه به پزشک متخصص در سوزش مقعد زمانی است که شما بدون دلیل و مداوم به این بیماری مبتلا شوید.

سوزش مقعد و راه‌های درمان آن از نظر دکتر داود تاج بخشسوزش مقعد و راه‌های درمان آن از نظر دکتر داود تاج بخش

درمان سوزش مقعد

درمان سوزش مقعد مهمترین مسئله است. برای درمان سوزش مقعد بعد از انجام معاینات و تشخیص بیماری توسط پزشک می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

  • جراحی
  • استفاده از داروها
  • استفاده از رژیم غذایی
  • استفاده از لیزر درمانی
  • استفاده از روغن های گیاهی به صورت موضعی

درمان دارویی

در درمان دارویی یا هنگام استفاده از داروها، شما می توانید به کمک داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده، بهبود یابید. در درمان دارویی معمولا از قرص های آنتی هیستامین که ضد حساسیت هستند، قرص های مسکن که باعث کاهش درد می شوند و ... استفاده می شود. ممکن است استفاده از لیدوکائین، پراموکسین و سایر پماد های موضعی نیز همراه با داروهای خوراکی، توسط پزشک تجویز شود. درمان دارویی تا حدودی می تواند موثر واقع شود.

درمان خانگی

درمان خانگی ساده و کاربردی است. در درمان خانگی از روغن زیتون به صورت خوراکی یا موضعی و یا کیسه های آب گرم استفاده کنید. لباس های گشاد نخی بپوشید و این ناحیه از بدن را تمیز نگه دارید. می توانید از دستمال های مرطوب هم استفاده کنید. درمان خانگی برای بیمارانی که در مراحل اولیه سوزش مقعد یا بواسیر هستند تاثیرگذار است اما اگر سوزش مقعد یا بیماری های مقعدی با این درمان بهبود پیدا نکرد چه باید کرد؟

لیزر درمانی

لیزر درمانی از جمله روش هایی است که در هر سطح از بیماری های مقعدی می توان از آن استفاده کرد. لیزر درمانی برای بیماری های مانند سوزش مقعد، بواسیر، هموروئید، شقاق و سایر بیماری های مقعدی، یک روش درمانی ایمن محسوب می شود. از این رو، بسیاری از افراد نسبت به درمان با لیزر علاقه نشان می دهند. شما می توانید برای لیزر درمانی به یکی از معتبرترین کلینیک های لیزر مراجعه نمایید. کلینیک لیزر شفا اکنون نیز در دوران کرونا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی پذیرای بیماران خواهد بود.

در شرایط فعلی کرونا تمامی جراحی های کلینیک لیزر شفا با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی انجام می شود لذا جهت پیشگیری از ازدحام در مطب پیش از مراجعه برای رزرو وقت تماس بگیرید.

مزایای لیزر

مزایای لیزر سوزش مقعد بسیار بیشتر از روش ها درمانی دیگر است. از مهمترین مزایای لیزر شقاق و بیماری های مقعدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوارض لیزر از عوارض جراحی و مصرف داروهای مختلف، کمتر است.
  • لیزر مانند یک ترمیم کننده عمل می کند و هرگونه برش یا زخم در این ناحیه را درمان می کند.
  • لیزر بدون درد انجام می گیرد و در صورت احساس درد با تجویز مسکن توسط پزشک، از درد بیمار کاسته می شود.
  • فیبر لیزر نازک است و به همین دلیل به دیگر نقاط بدن فرد که به این محدوده نزدیک هستند، آسیبی وارد نمی کند.
  • نیاز به پانسبان و مراقبت های پس از عمل وجود ندارد به طوری که فرد بلافاصله بعد از لیزر می تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

چرا کلینیک لیزر شفا؟

چرا کلینیک لیزر شفا از معتبرترین کلینیک های لیزر محسوب می شود؟ کلینیک لیزر شفا اولین و تخصصی ترین مرکز لیزر تهران است که در طی سال ها فعالیت خود توانسته با اتکا بر توانایی های کادری دلسوز و مجرب، بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک لیزر شفا بدون نیاز به بستری شدن در جهت درمان هر گونه بیماری مقعدی گام بردارید. کلینیک لیزر شفا همواره در بهبود کیفیت خدمات خود در کنار شما عزیزان، تلاش خواهد کرد.

سوزش مقعد و راه‌های درمان آن از نظر دکتر داود تاج بخشسوزش مقعد و راه‌های درمان آن از نظر دکتر داود تاج بخش

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز