خبرگزاری کار ایران

چیلر سانتریفیوژ (گریز از مرکز) چیست و طرز کار آن چگونه است؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۶۹

یک سیستم تهویه مطبوع تجاری با بازدهی بالا از نوع خاصی چیلر برای انتقال گرما از هوای در حال گردش داخلی استفاده می کند. در برخی مناطق ، آب یا هوا به تنهایی برای حذف گرمای اضافی کافی است. اکثر سیستم های تهویه مطبوع برای جابجایی یک مبرد جاذب گرما در اطراف یک سیم پیچ به نوعی سیستم کمپرسور وابسته هستند. یک چیلر سانتریفیوژ (گریز از مرکز) از چرخه تراکم بخار برای سرد کردن آب استفاده می کند. گرمای جمع آوری شده از آب سرد را به علاوه گرمای کمپرسور را به حلقه آب می اندازد که حلقه آب توسط یک برج خنک کننده خنک می شود.

 

چیلر سانتریفیوژ بسیار محبوب است زیرا قطعات متحرک نسبتاً کمی دارد. نگهداری آن نیز آسان است و عمر طولانی دارد. چیلرهای سانتریفیوژ ظرفیت خنک کننده بالایی را نیز فراهم می کنند.

چیلرهای سانتریفیوژ (گریز از مرکز) چگونه کار می کنند؟

می توان چهار بخش اساسی را در چرخه تبرید چیلرهای سانتریفیوژ به صورت زیر دسته بندی کرد:

اواپراتور (مبدل حرارتی)

تبخیر کننده در یک سانتریفیوژ با آب سرد، مبدل حرارتی است که گرما را از آب سرد ورودی خارج می کند.

حرارت مبرد را از مایع به گاز تبدیل می کند. آب سرد در لوله ها گردش می کند و مبرد لوله ها را در پوسته کاملاً غوطه ور می کند.

کمپرسور

یک کمپرسور سانتریفیوژ (گریز از مرکز) انرژی جنبشی چرخشی را به انرژی پویای جریان سیال تبدیل می کند. مبرد وارد پروانه پمپ می شود و شتاب می گیرد و به صورت شعاعی به بیرون جریان می یابد، سپس خارج می شود. کمپرسور گریز از مرکز بدون اصطکاک از فناوری بلبرینگ مغناطیسی و موتور DC (جریان مستقیم) استفاده می کند.

این فرآیند با تبدیل انرژی جنبشی به فشار و حرارت ، فشار مبرد را افزایش می دهد.

کندانسور

شبیه به تبخیر کننده ، کندانسور نیز به طور معمول مبدل حرارتی پوسته و لوله است. کندانسور گرما را از گاز مبرد خارج می کند. مبرد تحت فشار به مایع متراکم می شود.

گرما دمای گردش کندانسور را افزایش می دهد آب کندانسور سپس گرما را به برج خنک کننده منتقل می کند و گرمای اضافی به جو خارج می شود.

دستگاه انبساط

پس از متراکم شدن مبرد به مایع، از طریق دستگاهی برای کاهش فشار عبور می کند. این بخش می تواند یک صفحه سوراخ دار ساده یا یک شیر تنظیم کننده الکترونیکی باشد.

چیلر سانتریفیوژ (گریز از مرکز) چیست و طرز کار آن چگونه است؟!

چیلر سانتریفیوژ خود را در بهترین حالت نگه دارید

چیلر یکی از اجزای اصلی سیستم تهویه مطبوع شما است. یک برنامه منظم تعمیر و نگهداری راهی برای جلوگیری از خرابی سیستم است.

راهنمای عملی نگهداری چیلر سانتریفیوژ

آموزش کارکنان در عملیات و نگهداری بسیار حیاتی است. نگهداری روزانه موفق ترین روش است. آموزش منظم ایمنی و عملیات بهترین راه برای محافظت از سیستم تهویه مطبوع است.

قدرت سرمایشی یک ساختمان را با استفاده از بیش از یک دستگاه چیلر بهینه سازی کنید. ابتدا از کارآمدترین چیلر استفاده کنید سپس بسته به نیاز از دستگاه های دیگری مانند چیلرهای تراکمی و یا چیلر جذبی استفاده کنید. دمای آب سرد ارائه شده را افزایش دهید و یک برنامه تنظیم مجدد برای تغییر دمای آب با تغییر دمای هوای محیط ایجاد کنید. در چیلر سانتریفیوژ (گریز از مرکز)، افزایش دمای آب سرد تا حدود 2 درجه فارنهایت، مصرف انرژی چیلر را تا 5 درصد کاهش می دهد.

دمای آب کندانسور را کاهش دهید. کاهش دما در حدود 3 درجه فارنهایت در آب برج خنک کننده برگشتی به کندانسور، مصرف انرژی را تا 3 درصد کاهش می دهد.

چیلر سانتریفیوژ (گریز از مرکز) چیست و طرز کار آن چگونه است؟!

تعمیر و نگهداری منظم چیلر را فراموش نکنید!

بازرسی سالانه توسط یک متخصص HVAC (سیستم تهویه مطبوع) شما را در بهترین حالت نگه می دارد. به دنبال یک متخصص در نوع سیستم خود باشید. موارد زیر کمک شایانی در نگهداری چیلر شما خواهد بود:

  • تنظیمات آب سرد را بررسی کنید
  • لوله های اواپراتور و کندانسور را از نظر رسوب و خوردگی (حداقل سالانه) بررسی و تمیز کنید.
  • محدودیت بار موتور را تنظیم کنید
  • انجام تحلیل ارتعاش موتور و مونتاژ کمپرسور
  • همه ترازها را با مشخصات بررسی کنید
  • همه مهرها را بررسی کنید
  • در صورت لزوم روغن کاری کنید
  • روغن و فیلتر کمپرسور را بررسی کنید
  • پمپ روغن و آب بندی را بررسی کنید
  • بخاری روغن و ترموستات را بررسی کنید
  • تمام صافی ها و سوپاپ ها و غیره را بررسی کنید
  • اتصالات الکتریکی را بررسی کنید
  • وضعیت مبرد را بررسی کرده و در صورت نیاز اضافه کنید

در مناطقی که آب سخت مشکل ساز است ، تصفیه آب ضروری است. در بدترین حالت، کارکرد اضافی می تواند پمپ ها و موتورهای شما را به طور کامل بسوزاند.

شرکت سرماسازان جام جم با سال ها سابقه در زمینه انواع چیلرهای جذبی و تراکمی برترین برندهای تولید کننده چیلر را با برترین خدمات پس از فروش ارائه می کند. برای خرید چیلر سانتریفیوژ (گریز از مرکز)، انواع چیلرهای جذبی، تراکمی و یا آب خنک و هوا خنک و یا مشاوره رایگان با مشاوران فروش متخصص می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید:

02121600

واتس اپ:

09120191386

info@sarmasazan.co

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز