خبرگزاری کار ایران

با ساختار ال سی دی لپ تاپ ابسر آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۰۱۸

شرکت ایسر در سال 1976 توسط شخص تایوانی به نام استن شی تاسیس شد. این شرکت طبق آمارهای موجود در چند سال اخیر با شرکت های بزرگ تولید کننده لپ تاپ وارد رقابت شده است. شرکت ایسر بعد از شرکت Compaq دومین شرکت تولید کننده ی کامپیوترهای 32 بیتی با ریزپردازنده intel386 می باشد.

این کمپانی به غیر از تولید لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی محصولات دیگری مانند دستگاه های الکترونیکی (موبایل، تبلت و تلفن همراه)، نمایشگرهای تلویزیونی و ویدیو پروژکتور، نوت بوک، سرور داده ها نیز تولید می کند. این کمپانی همگام با رقبای خود در طول این چند سال محصولات خود را به صورت قابل توجهی به روز کرده است. 

که این پیشرفت را به وضوح می توان در صفحه نمایش های این شرکت مشاهده نمود. به عنوان مثال لپ تاپ ACER Predator Helios 300 Gaming دارای صفحه نمایش با کیفیت 4k با رزلوشن 2160*3840 پیکسل نام برد. شرکت ایسر صفحه نمایش محصولات خود را در راستای زمان همراه با تغییرات و پیشرفت های به وجود آمده، ارتقاء داده است.

فرآیند تغییرات صفحه نمایش های استفاده شده در این کمپانی به شرح زیر است:

  1. 30 pin LCD

این مدل در بیشتر لپ تاپ های قدیمی استفاده می شود که نوع صفحه نمایش آن LCD است که بجز این کانکتور تصویر 30 پینی دارای کانکتور "های­ولتاژ" دو پینی نیز می باشد که وظیفه ی تامین نور صفحه نمایش را به عهده داشت. (اکنون این صفحات نمایش در لپ تاپ ها منسوخ شده است).

نکته: در لپ تاپ های با این نوع صفحه نمایش میتوان صفحه نمایش LCD را با تبدیل کانکتور، به صفحه نمایش LED ضخیم تبدیل کرد.

نکته: برای مشاهده قیمت ال سی دی لپ تاپ ایسر میتوانید از صفحه زیر دیدن کنید:

https://laptopscreenshop.com/product-category/screen/acer/laptops-acer/

  1. 30 PIN eDP

این نوع اتصال در اکثر صفحات نمایش اکنون HD و FHD قابل استفاده است و چون از تکنولوژی edp در این نوع صفحه نمایش استفاده می شود میتوان انواع کیفیت HD و FHD را بر روی دستگاه قرار داد.

اگر لپ تاپ شما بعد از سال 2014 تولید شده است به احتمال بسیار زیاد از این کانکتور تصویر می باشد.

  1. 40 PIN LVDS

خود دارای 3 شکل متفاوت هستند که با همدیگر سازگار نیستند.

40-pin eDP Touch: بعد از سال 2015 معرفی شد و بجز کانکتور تصویر دارای کانکتور 30 پینی eDP برای تاچ دستگاه می باشد.

40-pin eDP QHD+: بعد از سال 2015 در لپ تاپ های بسیار جدید استفاده می شود که 30 پین آن برای eDP با وضوح 2560*1440 QHD+ و حتی بالاتر (4 کانال eDP) می باشد.

40-pin LVDS (old):

قبل از سال 2014 از این کانکتور 40 پینی تصویر استفاده میشد و تا کیفیت FHD 1920*1080 را پشتیبانی می نماید.

دیگر کانکتورها:

کانکتور 50 پینی: استفاده برای دستگاه های گیمینگ با نرخ 120HZ

کانکتور 20 پینی: صفحات CCFL مانند کانکتور 30 پین LCD منسوخ شده است.

در ادامه نمودار کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ ایسر  مدل 5542 را از نظر کنتراست (Contrast) و دقت رنگ (Color Accuracy) با هم رده های آن را بررسی میکنیم.

 

با ساختار ال سی دی لپ تاپ ابسر آشنا شوید

 

 

 

 

 

 

با ساختار ال سی دی لپ تاپ ابسر آشنا شوید

طور مشخص قیمت هر قطعه بخصوص صفحه نمایش در مقایسه با موارد مشابه از همان نوع سنجیده میشود. در مارکتینگ مقایسه ایی برند های مختلف لپ تاپ بهتر است که برند ایسر نیز به عنوان گزینه ایی برای خرید فکر کرد. زیرا این برند در مقایسه با دیگر برندهای لپ تاپ مشهوریت کمتری دارد و برند بر قیمت آن تاثیر نگذاشته است و از طرفی دیگر قطعات بکار رفته در آن تقریبا شباهت 99 درصدی را با دیگر رقبای خود دارد. در تصویر زیر برند های مختلف با توان آنالیز مشابه با ایسر مشاهده میشود که نشان میدهد در حالت مشابه قیمت تمام شده ایسر 30 درصد ارزانتر از دیگر برند ها می باشد.

 

 

با ساختار ال سی دی لپ تاپ ابسر آشنا شوید

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز