خبرگزاری کار ایران

لیست امید اصلاحات اعلام موجودیت کرد

حسین کمالی: قصد تقابل با لیست امید را نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۹۲

کمالی گفت: سعی کردیم با ارایه لیستی متفاوت از میان افراد با تجربه شورای شهر فعلی و برخی دیگر از نامزدها ، شورایی رابه مردم معرفی کنیم که بتواند کارآمد باشد و نقش خود را به خوبی در مدیریت شهری ایفاء کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست «ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان» برای اعلام لیست امید اصلاحات در انتخابات شورای شهر تهران با حضور حسین کمالی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و دبیر کل حزب اسلامی کار ، محسن سرخو محمد مهدی تندگویان ،احمد حکیمی پور و فاطمه دانشور از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست، محمد مهدی تندگویان بیانیه اعضای لیست امید اصلاحات (ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان ) را قرائت کرد.

در بخشی از این پیام خطاب به مردم تهران ،ری وتجریش آمده‌است:"  سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم ، حاصل سالها فعالیت بدون قلع و غش و مبارزه با هرگونه تبعیض و فساد بوده است و برای حفظ و حراست از این میراث ارزشمند برجا مانده، اکنون اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که ارایه لیستی مشتکل از نمایندگان اقشار و گروههای مختلف جامعه می تواند حافظ این گنجینه گرانمایه بوده و زمینه پاسخگویی در خور اعضاء و مطالبه گری بیش از پیش مردم را فراهم آورد.

پس از آن، حسین کمالی از اعضای هیات رییسه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با توضیح اینکه قصد ناهماهنگی و تقابل با لیست امید نداریم، گفت: رعایت تمامی رویه های اصلاح‌طلبی برما لازم است از آن گذشته دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر پیش روی مردم ماست از این رو لیست امید اصلاحات (ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان )امیدوار است با ارائه این لیست گزینه‌های بیشتری را برای حق انتخاب بهتر وشایسته مردم در شورای شهر آینده پیش روی آنان بگذارد.

دبیر کل حزب اسلامی کار افزود:  اصلاح‌طلبان در لیست امید با سازوکارهایی که برگزیدند تصمیم گرفتند به لیست واحدی برای انتخابات دست پیدا کنند و افرادی را که از نظر آنان مناسب بود برگزیدند اما کسانی که برگزیده شده اند مورد پذیرش جمعی دیگر از اصلاح طلبان نبودند؛ در فضای مجازی نیز نظرات متفاوتی هم در این باره شنیده‌ شد. بنابراین سعی کردیم با ارایه لیستی متفاوت از میان افراد با تجربه شورای شهر فعلی و برخی دیگر از نامزدها ، شورایی رابه مردم معرفی کنیم که بتواند کارآمد باشد و نقش خود را به خوبی در مدیریت شهری ایفاء کند.

وی افزود: شورایی به مراتب تواناتر از همه لیست‌هایی که تاکنون منتشر شده است . شورایی که اعضای آن در این سالها در جاهای گوناگون کار کرده‌اند و با تجربه و مهارتی که بدست آوردند و توانستند نیازهای جامعه امروز ایران را به خوبی درک کرده و بشناسند.

وی با اعلام اینکه شرکت در انتخابات مسابقه در خیرات است، افزود: ما در مقابل کسی قرار نداریم و امیدواریم که برنامه پنجم شورای شهر مبنای رقابت قرار گیرد.ما در تمامی بخش‌های شورای شهر در دوره پنجم برنامه و راهکارهایی ارایه داده و خواهیم داد بنابراین ما اشخاص مورد نظر خود را معرفی می کنیم اگر مردم رای دادند که بسیار عالی است اما اگر رای مردم چیزی غیر از این بود  و به کسان دیگری رای دادند ما هم تمکین می‌کنیم.

کمالی با اشاره به اینکه در این انتخابات نیز مانند انتخابات گذشته سعی خواهیم کرد تمامی قواعد بازی را رعایت کنیم، گفت: وفاق اجتماعی و وحدت ملی هدف اصلی ماست. رفاقت بیشتر بین مردم و گروههای اصلاح‌طلب و رقابت منطقی بین اصولگراها موضوع مهمی است که همیشه برای ما در اولویت بوده و خواهد بود. از آن گذشته آمادگی کامل داریم تا به نقدها نیز  پاسخ دهیم.

تهران نیازمند لیستی جامع و بدون اشتباه است

محمد مهدی تندگویان عضو شورای شهر نیز که در این نشست به عنوان سخنگوی امید اصلاحات معرفی شد،نیز گفت: شهرما  نیازمند لیستی است تا به جریان اصلاحات کمک کند برای همین در مجموع به این جمع بندی رسیدیم که این لیست را ارائه دهیم.

 این عضو اصلاح طلب شورای شهر در ادامه با خواندن اسامی لیست امید اصلاحات افزود : روندی که در شکل‌گیری لیست قبلی اتفاق افتاد به گونه ای بود که بسیاری از مردم و گروه‌های خودجوش نارضایتی خود را به صورت حضوری و یا در فضای مجازی به ما اعلام کردند.

وی افزود: لیست اولیه از جامعه پذیری کامل برخوردار نبود این را از واکنش‌های مردم هم می‌توان فهمید به اعتقاد من نگاه‌ها باید به سمت شهروندان و تخصص گرایی باشد از همه مهم‌تر این که انتقال تجربه در لیست امید دیده نشده و ما در آن لیست با یک گسست تجربه مواجه هستیم شهری مثل تهران نیازمند لیست جامع تری است تا در آن فرصت کمتری برای اشتباه در بخش مدیریت شهری باشد .

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه همه ما به این نتیجه رسیدیم تا با کمک خود مردم مشکلات این شهر را روز به روز کمتر کنیم.

 در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که آیا  رئیس اصلاحات نیز از این اسامی با خبر است و آن را تایید  می کند؟ گفت: روز گذشته من پیامی گلایه آمیز  نسبت به لیست امید برای برادر ایشان علی خاتمی فرستادم و نگرانی خود و دوستانم را از این موضوع به اطلاع ایشان رساندم. پاسخ تلگرامی  برادر ایشان به نقل از  خود رئیس اصلاحات حاکی از نارضایتی بود. به طوری که در آن پیام برایم نوشتند که ایشان هم از این لیست راضی نیستند اما بنا هم ندارند که در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا لیستی را تایید کنند.

 شورای سیاستگذاری همه اصلاحات نیست

فاطمه دانشور نیز دیگر عضو شورای شهر تهران بود که درباره این لیست گفت: شورای سیاست‌گذاری همه اصلاحات نیز بخشی از اصلاحات است این جامعه بزرگ مطالبات دیگری هم دارد که یکی از آنها نگرانی درباره تهران است به نظرم لیست حاضر از این ویژگی‌هابرخوردار است بنابراین امیدواریم در روز انتخابات مردم به این لیست رای داده و از این به بعد بایداختیار را به دست مردم سپرد.

لیست امید اصلاح‌طلبان لبیک به تقاضای مردم است

سرخو عضو دیگر شورای شهر تهران‌نیز افزود: شورای عالی سیاست گذاری با سازو کارهایی که برای رسیدن به یک لیست در این دوره از انتخابات شورای شهر تهران انجام داد دست به گزینش زد که نتیجه آن لیست 21 نفره شورای عالی سیاست‌گذاران اصلاح طلب بود. اما از آنجا که در فضای مجازی تماس هایی گرفته شد و نقد هایی نسبت به این لیست به ما اعلام شد تصمیم گرفتیم لیست قوی تر  از آن لیست به مردم ارائه شود که بتواند با فساد مقابله کند.

این نامزد اصلاح طلب شورای شهر در ادامه افزود : متاسفانه در لیست امید جای خالی کسانی که بتوانند با فساد مقابله کنند و متخصص در امور شهری باشند خالی است.

سرخو اضافه کرد : بسیاری از دوستانم در شورای شهر نگران این موضوع بودند که این لیست رای کافی به خودش اختصاص ندهد برای همین کمپینی برای جلوگیری از استعفای موثر شورای چهارم به راه افتاد و عده‌ای از دوستان  به این کمپین نیز  جواب مثبت دادند اما عده ای دیگر راضی به انصراف نشدند و برای آن که قدرت مردم برای انتخاب بالا رود تصمیم به ارائه لیستی دیگر گرفتند براین اساس لیست  دیگری فراهم شد که ارائه آن به هیچ عنوان مقابله و تخریب  لیست دیگر نیست و صرفا لبیک به تقاضای مردمی با دید اصلاح طلبی است تا قدرت مردم بالاتر رود.

در پایان این نشست اسامی لیست امید اصلاحات (ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان ) اعلام شد که محسن هاشمی به عنوان سرلیست  معرفی شد. اسامی این افراد به شرح زیر است :

 محسن هاشمی – احمد حکیمی پور – سیدمناف هاشمی  – محسن سرخو – یاشار سلطانی – محمد مهدی تندگویان – حسین راغفر – اسماعیل دوستی – علی نوذر پور – مصطفی سلیمی – محمدعلی زم – فاطمه دانشور – ابوالفضل مشکینی – محمود علیزاده طباطبایی  – ایوب فرامرزی – افسانه اقبال نیا – مهدی فرنیان – داودعسکری – افشین حبیب زاده – الهام فخاری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز