خبرگزاری کار ایران

سرخو مطرح کرد:

کم‌کاری شهرداری در رفع مشکلات مردم منطقه 18

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۱۹

عضو شورای شهر تهران با حضور در یکی از مساجد منطقه 18 در محدوده خیابان شادآباد گفت: اولین منطقه‌ای که پس از عضویت در شورای شهر تهران در سال 92 در آن حضور یافتم و با اعضای شورایاری آن نیز جلساتی را برگزار کردم، منطقه 18 بود، اما با کمال تاسف همچنان شاهد عقب‌افتادگی و کم‌کاری شهرداری برای رفع مشکلات مردم منطقه در بخش توسعه حمل ونقل عمومی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در جمع نمازگزاران مسجد جامع حسینی شادآباد در منطقه 18گفت: اولین تذکری که شهرداری از من گرفت، مربوط به ملکی در منطقه 18 بود که شهرداری پس از خرید آن  زمین دوباره آن را به صاحبش فروخت تا در آن ساخت وساز کند، در حالی که 70 درصد آن زمین باید تبدیل به  فضای سبز می‌شد.

رئیس کمیته حمل ونقل عمومی شورای شهر تهران محور اصلی برنامه‌های شورای چهارم را توسعه حمل ونقل عمومی دانست و یادآور شد: در ابتدای برنامه 5ساله دوم در سال 92، شهرداری قول داده بود با تمهیداتی این عقب‌افتادگی را جبران کند، اما متاسفانه با گذشت 3سال واندی از آن زمان هنوز خط 7 مترو تهران که قرار بود در سال 94 به بهره برداری برسد به پایان نرسیده‌است و خط 6 نیز از برنامه زمان‌بندی شده عقب است.

سرخو در ادامه اضافه کرد: در ابتدای برنامه 5ساله، تهران 152کیلومتر مترو داشت که قرار بود تا پایان سال 97 این مقدار به 300 کیلومتر برسد اما با کمال تاسف نه تنها هنوز به این عدد نرسیده‌ایم که خطوط 8 و 9 هنوز کارش شروع نشده است.

وی با اشاره به اینکه تهران با حومه نیازمند 750 کیلومتر مترو است، گفت: اگر شهرداری بجای هزینه کردن در ساخت  تونل صدر –نیایش احداث خطوط مترو جنوب تهران را جدی‌تر می‌گرفت الان شاهد رضایت مردم منطقه بخاطر توسعه خطوط حمل ونقل عمومی بودیم در حالی که بسیاری از مردم این مناطق به دلیل همین کمبودها مجبورند با وسایل نقلیه شخصی  خود در سطح شهر تهران تردد کنند که این خود موجب افزایش ترافیک در شهر و معطل ماندن مردم در خیابان‌ها می‌شود.

سرخو یکی دیگر از مشکلات منطقه را وجود بافت‌های فرسوده ریز‌دانه نفوذناپذیر دانست و گفت: حفظ جان مردم به دلیل وجود گسل‌های خطرناک تهران و ارائه راهکارهایی در این باره از اولویت برنامه های ما بود که بارها در این خصوص به شهرداری تذکر دادیم اما هیچگاه شهرداری به این موضوع توجه جدی نشان نداد.  

در پایان نیز برخی از شهروندان منطقه 18 به بیان مشکلات خود از جمله تمام نشدن احداث زیرگذر شاد‌آباد پس از گذشت چندین سال پرداختند و از شورای شهر تهران خواستند تا به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز