خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی خبر داد:

تشکیل سه کارگروه برای اجرایی شدن زنگ انشاء، مطالعه و گفت‌و‌گو

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۸۴

استفاده از ظرفیت روز ۵ شنبه یک شرط اساسی دارد و آن هم این است که باید کاملا اختیاری باشد یعنی نمی‌توانیم مدیران و دانش‌آموزان را ملزم کنیم که حتما برای اجرای این برنامه‌ها روز پنجشنبه به مدرسه بیایند بنابراین استفاده از ظرفیت روز ۵ شنبه برای اجرای فوق برنامه به شرط موافقت اولیا بلامانع است.

ایلنا: مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، از تشکیل ۳ کارگروه برای اجرایی شدن درخواست‌های رئیس جمهور در موضوع زنگ انشاء، گسترش فرهنگ مطالعه و روش‌های صحیح گفت‌وگو خبر داد.

به گزارش ایلنا، " محمد بطحایی " در مورد تقویت زنگ انشا و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان افزود: بر اساس سخنان رئیس جمهور برنامه‌هایی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و روش‌های صحیح گفت‌وگو مدنظر داریم.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی با اشاره به اینکه زنگ انشا و نگارش به دلیل پیچیدگی‌های آن در زمان طولانی‌تری ممکن می‌شود، اظهار داشت: در خصوص کتابخوانی و گفت‌وگو به نتایجی رسیده‌ایم که تلاش می‌کنیم در سال تحصیلی جاری آن‌ها را اجرایی کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که سال تحصیلی شروع شده است و هر تصمیم جدید برای اضافه شدن یک زنگ به تعداد زنگ‌های مدارس می‌تواند در حوزه برنامه ریزی درسی مشکل ایجاد کند.

بطحایی ادامه داد: سال تحصیلی شروع شده است، برنامه درسی رسمی در قالب جدول مواد درسی به همراه ساعت آن مشخص شده و برنامه مدارس بر اساس این جدول تنظیم شده است بنابراین اگر آن را تغییر دهیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: اضافه کردن یک زنگ به ساعات درسی مدارس در سال تحصیلی جاری ممکن نیست و باید این نوع از تغییرات را بعد از سال تحصیلی اعمال کرد اما می‌توان از ظرفیت‌های فوق برنامه یا ظرفیت برخی دروس مرتبط مانند تاریخ و ادبیات برای تحقق بخشی از خواست‌های رئیس جمهور استفاده کرد.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی بیان کرد: بخشی از نظرات را در سال تحصیلی جدید تامین می‌کنیم و در سال تحصیلی آینده تغییراتی را در برنامه درسی اعمال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس می‌توانند از ظرفیت روز پنج شنبه برای اجرای گفتمان‌های دانش‌آموزی، زنگ مطالعه و انشا استفاده کنند، افزود: استفاده از ظرفیت روز ۵ شنبه یک شرط اساسی دارد و آن هم این است که باید کاملا اختیاری باشد یعنی نمی‌توانیم مدیران و دانش‌آموزان را ملزم کنیم که حتما برای اجرای این برنامه‌ها روز پنجشنبه به مدرسه بیایند بنابراین استفاده از ظرفیت روز ۵ شنبه برای اجرای فوق برنامه به شرط موافقت اولیا بلامانع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز