خبرگزاری کار ایران

منتخبین داوری نهایی بخش دانش‌آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۵۳

مرحله داوری نهایی جشنواره مهر و آبان ماه سال جاری با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هیئت داوران برگزار می‌شود.

ایلنا: اسامی و مشخصات طرح‌های منتخب داوری نهایی بخش دانش‌آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، ساعی دهقان معاون دانش پژوهان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۵۴۸ طرح توسط ۲۵ هزار و ۷۴۴ دانش‌آموز به دبیرخانه‌های استانی جشنواره جوان خوارزمی ارائه شده است، گفت: پس از بررسی کار‌شناسی استانی در خردادماه سال جاری، یک هزار و ۹۱ طرح به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: طرح‌های مذکور در تابستان سال جاری در گروه‌های تخصصی داوری «برق و الکترونیک، کامپیو‌تر، مکاترونیک، مکانیک، ریاضی، شیمی، فیزیک و نجوم، نانوتکنولوژی، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، عمران، هنر و معماری، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان» و سایر زمینه‌های علمی «، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

دهقان به راهیابی ۹۵ طرح برای کسب رتبه اول تا سوم کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: مرحله داوری نهایی جشنواره مهر و آبان ماه سال جاری با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هیئت داوران برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اعلام رتبه‌های اول تا سوم نهایی کشوری در آذرماه، بیان داشت: تعدادی از طرح‌ها که دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های علمی خاصی هستند، به عنوان رتبه‌های سوم تا پنجم وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تنها رتبه‌های اول تا سوم مرحله نهایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مشمول استفاده از تسهیلات ورود به مراکز آموزش عالی و عضویت در بنیاد علمی نخبگان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز