خبرگزاری کار ایران

انتخاب ۴۲ طرح دانش آموزی در جشنواره خوارزمی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۲۹

از مجموع طرح‌های برگزیده در جشنواره خوارزمی، ۲ طرح مربوط به گروه علمی برق و الکترونیک، ۵ طرح درحوزه رایانه، ۱ طرح مربوط به مکانیک، ۴ طرح مربوط به علوم زیستی و پزشکی، ۳ طرح در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱ طرح مربوط به فیزیک و نجوم و ۳ طرح مربوط به رشته شیمی است.

ایلنا: دبیر بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی، از انتخاب ۴۲ طرح به عنوان برگزیده کشوری در بخش دانش آموزی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ساعی دهقان، گفت: از مجموع این طرح‌ها، ۳ طرح حائز رتبه نخست، ۱۱ طرح موفق به کسب رتبه دوم و ۲۸ طرح حائز رتبه سوم شدند.

دبیر بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با تاکید بر اینکه ۲۰ هزار و ۵۴۸ طرح از سوی دانش آموزان و هنرجویان به دبیرخانه‌های استانی جشنواره ارائه شد، افزود: پس از بررسی کار‌شناسی استانی، یک هزار و ۹۱ طرح منتخب استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها در ۱۶ گروه تخصصی مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار گرفته است، تصریح کرد: از مجموع طرح‌های برگزیده، ۲ طرح مربوط به گروه علمی برق و الکترونیک، ۵ طرح درحوزه رایانه، ۱ طرح مربوط به مکانیک، ۴ طرح مربوط به علوم زیستی و پزشکی، ۳ طرح در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱ طرح مربوط به فیزیک و نجوم و ۳ طرح مربوط به رشته شیمی است.

دهقان اضافه کرد: ۲ طرح مربوط به رشته نانوفناوری، ۱ طرح در رشته ریاضی، ۸ طرح در زمینه زبان و ادبیات فارسی، ۲ طرح مربوط به رشته علوم اسلامی، فلسفه و ادیان، ۲ طرح در زمینه علوم اجتماعی و ۸ طرح مربوط به رشته هنر و معماری است.

دبیر جشنواره در خصوص تعداد طرح‌های برگزیده استان‌ها گفت: ۲۰ استان دارای طرح‌های برگزیده کشوری هستند که شهر تهران با ۱۰ طرح در جایگاه نخست قرار گرفت، فارس با ۴ طرح دوم شد، آذربایجان شرقی و بوشهر هر یک با ۳ طرح حائز رتبه سوم، و استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، قزوین، کرمان، همدان ویزد هر کدام با دو طرح چهارم و استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، شهرستان‌های تهران، قم، گلستان، مازندران و مرکزی با یک طرح حائز رتبه پنجم شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز