خبرگزاری کار ایران

نظارت به نحوه پوشش و لوازم التحریر دانش آموزان مناسب نیست

کد خبر : ۱۰۵۷۷۲

باید مراقب هویتمان باشیم و با توجه به اینکه ما در فرهنگ ایرانی اسلامی خود، اسطوره‎‌ها و شخصیتهای بزرگ و گرانقدری داریم این امکان وجود دارد تا از تصاویر این افراد در لوازم التحریر استفاده کنیم.

ایلنا: دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‏آموزان، گفت: لوازم‌التحریر و تصاویر نقش بسته بر آن، در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تأثیردارد و نباید نسبت به استفاده آن‌ها از این لوازم بی‌توجه باشیم؛ باید نظارت درستی به نحوه پوشش و لوازم‎التحریر دانش‎آموزان صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا، " حامد علامتی " در آستانه برپایی ۵ نمایشگاه عرضه لوازم التحریر گفت: هر سال با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس شاهد بازار داغ لوازم التحریر هستیم و متأسفانه بیشتر لوازم التحریر موجود در بازار منقش به تصاویر شخصیتهای کارتونی مانند مرد عنکوبتی، بن تن، باب اسفنجی، باربی و… است که این شخصیتهای غربی یا شرقی با فرهنگ ایرانی - اسلامیمان بیگانه بوده و استفاده از آن‌ها به مرور باعثجدایی دانش‎آموزان از فرهنگ غنی کشورمان و تحمیل فرهنگ بیگانه می‌شود.

وی عنوان کرد: نباید از کنار لوازم التحریر ساده رد شویم و به تصاویر آن بی‌توجه باشیم چرا که فرهنگ عمومی با همین نقش‌ها دگرگون می‌‎شود. وی افزود: باید مراقب هویتمان باشیم و با توجه به اینکه ما در فرهنگ ایرانی اسلامی خود، اسطوره‎‌ها و شخصیتهای بزرگ و گرانقدری داریم این امکان وجود دارد تا از تصاویر این افراد در لوازم التحریر استفاده کنیم.

علامتی تاکید کرد: البته باید در طراحی و تولید این لوازم التحریر به عنصر جذابیت در آن‌ها توجه داشت تا با استقبال دانش‎آموزان مواجه شود و متولیان امر می‌توانند به این منظور از خلاقیت هنرمندان کشورمان استفاده کنند.

وی با اشاره به تولید دفترهایی که روی جلد آن‌ها به جای شخصیتهای کارتونی غربی از تصاویر شهدای هسته‎ای و… نقش بسته، گفت: علی‌رغم تلاش وافر تولیدکنندگان این دفتر‌ها، هنوز خیلی از مردم یا خبری از تولید آن‌ها ندارند و یا اینکه با سر زدن به فروشگاههای مختلف نمی‌‎توانند اثری از آن‌ها پیدا کنند. علامتی افزود: بیتشرین مشکل این اقدام در خصوص توزیع است و لازم است تا در عرصه توزیع نیز نظارتهای لازم صورت بگیرد.

دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان گفت: در کنار این اقدامات باید از طریق رسانه‎‌ها، آگاهیهای لازم به والدین داده شود تا در خرید لوازم‎التحریر برای فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند. وی افزود: تبلیغ برای فرهنگ غیر از تصاویر نقش بسته بر لوازم التحریر دانش‌آموزان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز