خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

اقدامات انجام شده در خصوص امر به معروف کافی نیست/ خانواده‌ها مقصر بی‌بندوباری‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۲۳۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه اقدامات انجام شده در خصوص امر به معروف کافی نیست؛ خانواده‌ها را عامل ترویج بی بندوباری در بین برخی از جوانان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از کرج،حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز صبح امروز در جلسه شورای اداری اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر، عاملی مهم در تقویت امنیت اجتماعی است.

وی گفت: تلاش در راستای نهادینه کردن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر می‌تواند جامعه را از بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نجات داده و امنیت روحی و روانی جامعه را تضمین کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، گفت: در قرآن کریم نسبت به انجام این فریضه تأکید فراوان شده است این واجب الهی نه فقط در اجتماع بلکه باید در خانواده نیز نهادینه شود. همچنان که خداوند متعال خطاب به پیامبران خود می‌فرماید: و امر اهلک بالصلاه و اصطبر علیها این که خداوند می‌فرمایند خانواده‌ات را به نماز امر کن و بر انجام این فریضه الهی صبور باش.

حجت‌الاسلام مسعودی، اذعان کرد: جامعه‌ای که در آن مسئولان و مردمش نسبت به احیای این فریضه بی‌تفاوت باشند خودبه‌خود روبه ضعف رفته و گناه و عصیان آن جامعه را فرا خواهد گرفت و رواج گناه بشریت را از برکات الهی منع خواهد کرد همچنان که خداوند در قرآن کریم سرگذشت اقوامی را بیان می‌کند که از همه نعمت‌ها بهره‌مند بودند لکن به علت غفلت از انجام فرایض و مستحبات الهی دچار عذاب شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری دستگاه‌های چون سپاه پاسداران و غیره توانسته است گام‌های اثرگذاری را در این زمینه انجام دهد ولی این اقدامات کافی نیست و باید همه آحاد جامعه در زمینه تحقق این امر الهی گام بردارند.

مسعودی، گفت: تحقق فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس، دانشگاه‌ها و معابر و.... می‌تواند جامعه را به سمت‌وسوی رشد و ترقی همه‌جانبه سوق دهد و عدم اجرای شدن این امر در جامعه یکی از اهداف دشمنان نظام است دشمنان می‌خواهند جوان ایرانی سست شده و نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت باشند به همین خاطر مسئولان باید با همکاری مردم و دستگاه‌های فرهنگی انجام این فریضه را در جامعه میسر کنند.

مسئول ارشد تبلیغات اسلامی البرز، اذعان کرد: مطالعه سرگذشت اقوامی که نسبت به انجام فرایض دینی بی‌تفاوت بوده و به معروف پیامبران توجه نکردند کاملاً مشهود است آن‌ها درست است که به‌واسطه عنایت خدای متعال در برهه‌ای از زمان از نعمت‌های فراوان بهره‌مند بودند لکن بعد از ناشکری و غفلت دچار عذاب الهی شدند.

این مسئول، گفت: رواج بی‌بند و باری در بین برخی از جوانان ناشی از عدم توجه خانواده‌ها به فرزندان‌شان است. اگر خانواده رفتار و سکنات فرزند خود را کنترل کرده و با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی رفتار درست زندگی کردن را به آن‌ها بیاموزند در این صورت جامعه‌ای امن و به‌دوراز هرگونه آسیب خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز