خبرگزاری کار ایران

مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف در بوشهر برگزار شد

کد خبر : ۱۲۳۲۶۴

این مسابقات در مرحله استانی در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، ابتهال، مدیحه سرایی، هم خوانی، دعا خوانی در دو گروه خواهران و برادران و در دو رسته شکوفه‌ها و بزرگ سالان برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرآنی در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعثجذب جوانان و نوجوانان به سمت معارف قرآنی می‌شود این مسابقات در مرحله استانی در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، ابتهال، مدیحه سرایی، هم خوانی، دعا خوانی در دو گروه خواهران و برادران و در دو رسته شکوفه‌ها و بزرگ سالان برگزار شد.
احمد اسمعیلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر در گفتگو با ایلنا در این باره گفت: مرحله استانی سی ششمین دوره مسابقات قران کریم سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با حضور ۳۰۰ نفر برگزیده مرحله شهرستانی که از میان ۱۴ هزارنفر توانسته اندحائز رتبه‌های اول دوم یا سوم در دو رده شکوفه‌ها(زیر ۱۶ سال) و بزرگسالان(بالای ۱۶) سال شوند جمعه در امامزاده مهیمن بوشهر برگزار شد.
اسمعیلی افزود: این مسابقات در مرحله استانی در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، ابتهال، مدیحه سرایی، هم خوانی، دعا خوانی در دو گروه خواهران وبرادران برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر گروه ضمن دریافت جوایز نقدی و به مسابقات کشوری راه پیدا یافتند.
وی خاطر نشان شد نفرات برگزیده مرحله کشوی به مرحله بین المللی راه پیدا خواهند کرد که در خاور میانه و جهان بی‌نظیر است و تاکنون هم استانی‌های ما در رشته اذان و قرائت توانسته‌اند در این مسابقات حائز رتبه‌های بر‌تر شوند.

حجت الاسلام محمدیان مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان بوشه نیز گفت: مسابقات قرآنی اوقاف شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم تخصصی قرآن کریم برگزار شد و این مسابقات، معتبر‌ترین مسابقات قرآنی در سطح جهان است که بیش از ۷۰ کشور دنیا در مرحله بین المللی آن شرکت می‌کنند

محمدیان گفت: در شرایط کنونی جهان که کشورهای غیراسلامی و مخالف قرآن به جایگاه ویژه قرآن پی برده‌اند و با هر وسیله‌ای به مخالفت با قزآن می‌پردازند وظیفه هر فرد مسلمان است که شأن و جایگاه قرآن را بیش از پیش حفظ نماید.
وی افزود: با هدایت مقام معظم رهبری، فعالیت‌های قرآنی، محور کارهای فرهنگی کشور قرار گرفته است و نمود آن در مسابقات قرآنی سازمان اوقاف است.

وی با اشاره به وجود دهکده قرآنی در استان بوشهر بیان داشت: استان بوشهر با توجه به گستره کم جغرافیایی وهمچنین جمعیت کم این استان در مقایسه با دیگر استان‌های اما در عرصه مسابقات قرآنی خوش درخشیده و حائز رتبه‌های بر‌تر در رشته‌های قرائت، حفظ، و اذان در رده‌های سنی مختلف خواهران و برادران شده است.

سعید افشار شرکت کننده روشن دل است از شهرستان دشتستان که در آن شهرستان در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم توانسته است رتبه دوم را کسب کند و به مرحله استانی راه پیدا کند. او که متولد سال ۱۳۷۲ است، گفت حافظ ۱۹ جزء قران کریم است ولی در این مسابقات در رشته حفظ ۱۰ جزء شرکت کرده است. افشار مداحی هم می‌کند و می‌گوید پس از اینکه به دلیل عدم و جود مربی خط بریل در شهرستان دشتستان است نتوانستم تحصیلاتم را در سطح متوسطه ادامه دهم گرایشم به سمت قرآن بیشتر شد و شروع کردم به حفظ قرآن کریم و آرزو دارم که روزی حافظ کل قرآن کریم باشم وقتی از او پیرامون حمایت‌های سازمان بهزیستی از او سوال پرسیدم در پاسخم گفت: پس از پیگیری‌های فراوان آن‌ها فقط یک ضبط صوت به من دادند ولی از اینجا از حمایت‌های خانواده‌ام و مربیم تشکر می‌کنم.

محمد مهدی انگالیان کار‌شناس ارشد رشته علوم قرآن و حدیثو نفر سوم مرحله کشوری دور گذشته در رشته قرائت ترتیل، گفت: برگزاری مسابقات قرانی می‌تواند در میان کسانی که قصد دارند فعالیت قرآنی را آغاز کنند ایجاد انگزه کند و موجب نشاط و پویایی میان فعالان این عرصه گردد تا با انگیزه بیشتر ضمن ارتباط مستمر با یکدگیر و دستگاه‌های مرتبط با این امر به فعالیت بپردازند.

وی پیرامون سطح مسابقات در این دوره گفت: در این دوره ما شاهد رشد کمی و کیفی مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته بودیم و مسابقات به گواه هیئت داوران که چهره‌های ملی و بین المللی قرآنی هستند درشان نام و آوازه استان بوشهر که قطب قرآنی کشور است، برگزار شد.

خانم سکینه حسین آبادی کار‌شناس فرهنگی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان هم گفت: من تا کنون برگزاری هفت دوره مسابقات را تجربه کرده‌ام که هر دوره نسبت به دوره‌های گذشته با سطح بالای کمی و کیفی برگزار شده است و این دوره با وجود اینترنتی بودن روش ثبت نام که شرکت کنندگان با آن آشنایی کمتری داشتند، مسابقات با کیفت و کمیت بالایی برگزار شد و مسابقاتی که در دوره‌های گذشته با حضور ۱۵ الی ۲۰ نفر در شهرستان دشتستان برگزار می‌شد در دوره‌های اخیر با حضور حدود ۲۰۰ نفر در شهرستان برگزار می‌شود.

سید محبوبه حسینی کار‌شناس مسئول مسابقات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و مسئول نظارت بر مسابقات گفت: با توجه به جامعه مذهبی استان بوشهر و جایگاه قرآن در فرهنگ معنوی مردم برگزاری مسابقات قرآنی در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعثجذب جوانان و نوجوانان به سمت معارف قرآنی می‌شود اما در این دوره به دلیل مجازی شدن شیوه ثبت نام ما شاهد استقبال کمتری نسبت به دوره‌های گذشته بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز