خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشارکت خیرین در حساب ۱۰۰ امام (ره) شرایط خانه دار شدن محرومان را تسهیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۲۴۶

سرپرست امور مشارکت های مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در استان البرز گفت: حمایت نقدی و غیرنقدی خیرین در حساب ۱۰۰ امام(ره) شرایط خانه دار شدن محرومان را تسهیل کرده است.

مهرداد محمدرحیمی امروز سه شنبه ٢١ فروردین در گفت‌وگو با ایلنا که به مناسبت سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام (ره) انجام شد، اظهار کرد: اساس شکل گیری بنیاد مسکن، حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) بود. امام راحل در اوایل پیروزی انقلاب با هدف خانه دار شدن محرومان به راه اندازی حساب ۱۰۰، امر کرد که واحدهای مسکونی احداث و تحویل محرومان شود.

وی با عنوان اینکه حمایت خیرین در حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) شرایط خانه دار شدن محرومان را تسهیل کرده است، ادامه داد: با حساب ۱۰۰ امام، امروز مامنی امن برای خانه دار شدن محرومان و نیازمندان ایجاد شده که با بهره گیری از ظرفیت و کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعم از مصالح ساختمانی و زمین که از طرف خیرین و گروه های جهادی مردمی اهداء می‌شود، بتوانیم سرپناهی مناسب، امن و ایمن برای قشر محروم جامعه تهیه و تقدیم این خانواده ها کنیم.

رحیمی تصریح کرد: بنیاد مسکن البرز توانسته است به ضرورت نیاز محرومان و درخواست متقاضیان، وظایف خود را به نحو مطلوب انجام داده تا با توجه به شناسایی خانواده های نیازمند از این محل، تامین مسکن محرومان را انجام دهد.

 وی با اشاره به عملکرد سال گذشته، گفت: در سال ١۴٠٢ خیرین بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال کمک نقدی به حساب ۱۰۰ امام (ره) البرز واریز کردند و  ۳۶ خانواده محروم در البرز از حمایت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره ) استفاده کردند. برای بازسازی نیز کمک‌های نقدی بلاعوض نیز به این اقشار پرداخت می‌شود.

سرپرست امور مشارکت های مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) در استان البرز با تاکید بر اهمیت حمایت مردمی در راستای کمک محرومان بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این ظرفیت مردمی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم. با توجه به مهاجرپذیر بودن استان البرز و روند توسعه حاشیه نشینی، تعداد زیادی خانواده محروم در این استان شناسایی شدند که یا فاقد سرپناه مناسب هستند یا خانه های آنها نیازمند بازسازی است لذا برای داشتن ایجاد سرپناه مناسب این اقشار به کمک و حمایت خیرین نیازمندیم.

رحیمی در ارتباط با شرایط متقاضیان حساب ١٠٠ حضرت امام و اولویت های لازم، اظهار کرد: نیازمندان متقاضی اغلب از خانواده های کم برخوردار و محروم جامعه هستند اما با توجه به تعداد زیاد این افراد، شرایطی همچون تعداد فرزندان، زن سرپرست خانوار، داشتن عضو معلول یا بیمار از جمله اولویت ما خواهد بود که از ارگان‌هایی چون کمیته امداد امام و بهزیستی حمایت نمی‌شوند.  
وی با تاکید بر لزوم احداث بیش از ١٠٠ واحد مسکونی در البرز، ادامه داد: در سال جاری ساخت ١۴ واحد مسکونی برای ١۴ خانواده محروم در دست اجراست و تلاش می‌شود از محل کمک‌های مردمی که به حساب ۱۰۰ امام واریز شده و همچنین با حمایت مالی بنیاد مستضعفان، به سرعت مسکن این نیازمندان آماده بهره‌برداری شود.

رحیمی با عنوان اینکه در راستای شناسایی محرومان واقعی، تحقیقات راستی آزمایی انجام می‌شود، گفت: اکنون ۲۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان البرز وجود دارد که لزوما تمام خانوار روستایی محروم نیستند اما برای شناسایی خانواده های نیازمند تحقیقات انجام می‌شود که در روستاهای کم برخوردار خدمات ساخت و ساز مسکن دریافت کنند.

سرپرست امور مشارکت‌های مردمی در حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره)  استان البرز در پایان از خیرین درخواست کرد با حمایت مالی و یا اهداء زمین و مصالح ساختمانی مناسب در ساخت و ساز مسکن و سرپناه محرومان مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز