خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی نباید سابقه فروشی کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۹۹

چکیده: «با مصوبه بازنشستگی با کمتر از ده سال سابقه بیمه، سازمان تامین اجتماعی در برابر در یافت وجه نقد به بیمه شدگان سالخورده و کم توان سابقه بیمه می‌فروشد / سازمان اکر هم پول داشته باشد نباید برخلاف قاعده عدالت رفتار کند / اگر این طرح خوب است چرا شامل سایر صندوقهای بیمه‌ای کشوری و لشکری و… نمی‌شود».

یک کار‌شناس تامین اجتماعی با انتقاد از غیبت نمایندگان سازمان تامین اجتماعی در برنامه اخیر مناظره سیما، گفت: عدم حضور این نمایندگان باعثشد تا با موضوع بازنشستگی با کمتر از ده‌سال سابقه بیمه بصورت احساسی – سیاسی برخورد شود.

علی حیدری با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: از آنجایی که به موجب این طرح تصویب شده در مجلس شورای اسلامی قرار است سازمان تامین اجتماعی در برابر دریافت وجه نقد به بیمه شدگان سالخورده و کم توان سابقه بیمه بفروشد، گفت: به جای برخوردهای سیاسی و احساسی می‌بایست کار‌شناسان سازمان تامین اجتماعی و مرکز پژوهشهای مجلس نیز حضور می‌داشتند.

به گفته این کار‌شناس تامین اجتماعی مسئولان سازمان در حالی در مواجه با چنین طرح‌هایی تکیه اصلی خود را برای رد این طرح بر بی‌پولی خود گذاشته‌اند، که حتی اگر سازمان پول هم داشته باشد نباید حمایتی و برخلاف قاعده عدالت رفتار کند.
حیدری افزود: از همه مهم‌تر اینکه چرا سازمان تامین اجتماعی نمی‌گوید اگر این قبیل طرح‌ها خوب است چرا سایر صندوق‌ها مکلف به اجرای آن نمی‌شوند.

وی یادآور شد: سکوت کنونی سازمان تامین اجتماعی در حالی است که درگذشته سازمان از طریق بخش‌های فکری خود به تولید محتوای علمی و دربخش فرهنگی و اجتماعی و ارتباطی خود به نشر محتوا می‌پرداخت و علاوه بر آن در بخش امور استان‌ها و از طریق شبکه‌ای از بخشهای مدیریتی و کار‌شناسی به تبیین مواضع سازمان اقدام می‌شد.

حیدری بابیان اینکه اگرچه دفاع برخی از مخالفان حاضر در برنامه مناظره روز پنجشنبه از سازمان تامین اجتماعی ارزشمند بود اما عدم حضور سازمان و بخش تخصصی مروطه در وزارتخانه متولی حوزه رفاه و تامین اجتماعی لطمه بزرگی برای این سازمان بود و مشخص نیست در این ارتباط چه کسی مقصر بوده است.

این کار‌شناس تامین اجتماعی ادامه داد: از منظر دیگر بایستی گفت که دفاع از سازمان و یا رد این طرح هم بایستی با تدبیر صورت بگیرد. مثلا سازمان نقطه ثقل مخالفت خود را بر وضعیت نامناسب مالی و بی‌پولی گذاشته است درحالی که باید گفت سازمان اگر پول هم داشته باشد نباید خلاف عدالت و اصول و قواعد بیمه‌ای رفتار کندو نکته مهم‌تر که بایستی بگوید اگر این طرح خوب است چرا شامل سایر صندوقهای بیمه‌ای کشوری و لشکری و… نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز