خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده بیمه:

ضریب نفوذ بیمه در ایران به ۲.۳۸ درصد رسید/ رشد ۸ درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور/ نرخ تورم و نرخ ارز مهمترین موانع رشد بیمه زندگی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۲۳۴

رییس پژوهشکده بیمه گفت: در حال حاضر بیمه‌های زندگی در ایران ۱۴.۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه را دربرگرفتند که این عدد در کشورهای خارجی حدود ۵۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید کردبچه در نشست خبری بیست و ششمین همایش روز ملی بیمه و توسعه با اشاره به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور اظهار داشت: هر چند که در سال‌های گذشته روند ضریب نفوذ بیمه در ایران افزایشی بوده اما هنوز از چشم‌انداز و اهداف‌مان در این صنعت عقب هستیم و برای رسیدن به اهداف‌مان نیاز به رشد سالانه 15 درصدی ضریب نفوذ بیمه داریم.

وی ادامه داد: در سال 89 میزان ضریب نفوذ بیمه در ایران 1.2 درصد بود که پس از گذشت هشت سال ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته به 2.38 درصد رسید.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: طبق آمار در سال‌های گذشته سالانه هشت درصد ضریب نفوذ بیمه افزایش یافته است.

کردبچه با بیان اینکه ما این میزان رشد را نسبت به شاخص جی دی پی می‌سنجیم اظهار داشت: با توجه به شرایط رکود اقتصادی و تحریم‌ها جی دی پی ایران حدود یک درصد رشد داشته بنابراین رشد هشت درصدی ضریب نفوذ بیمه در این شرایط موفقیت‌ محسوب می‌شود.

کردبچه با بیان اینکه تا سه سال آینده برای تحقق به نرخ رشد پایدار ضریب نفوذ بیمه باید رشد سالانه 15 درصدی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه 2.38 درصد است که باید این رقم به هفت درصد برسد برای تحقق این رقم نیاز به رشد سالانه 15 درصدی ضریب نفوذ بیمه داریم. البته در این شرایط ضریب نفوذ هفت درصدی بسیار سخت و دشوار است و اگر به پنج درصد هم برسیم توانسته‌ایم جایگاه صنعت بیمه را ارتقا دهیم.

رئیس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه همایش امسال در سطح بین المللی برگزار نمی‌شود، گفت: با توجه به شرایط تحریم‌ها حضور شرکت‌های خارجی با سختی‌ها و موانع متعددی مواجه بود از این رو همایش امسال در سطح ملی برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به ضرورت افزایش سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه گفت: در حال حاضر بیمه‌های زندگی در ایران 14.5 درصد پرتفوی صنعت بیمه را دربرگرفتند که این عدد در کشورهای خارجی حدود 52 درصد است و باید در ا ران هم برای افزایش سهم بیمه‌های زندگی برنامه‌ریزی‌ها و فرهنگ‌سازی‌های موثر و کارآمد پیاده‌سازی شود.

کردبچه با تاکید بر اینکه در صنعت بیمه در بحث ابزارسازی‌های نوین برای جذب سرمایه‌های سرگردان، عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد گفت: متاسفانه صنعت بیمه در این زمینه کند حرکت کرده است و باید به دنبال ابزارهای جدید جذب سرمایه باشیم.

وی ادامه داد: مهمترین موانع برای رشد بیمه زندگی نرخ تورم و نرخ ارز در کشور است گفت: در حال حاضر اولویت بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه توسعه بیمه‌های زندگی است که برای آن به دنبال ابزارسازی‌های نوین و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز