خبرگزاری کار ایران

قائم مقام آخوندی در مسکن مهر:

سقف هیچ یک از بلوک‌های مسکن مهر فرو نریخت/ بالا بودن تعداد کشته های مسکن مهر صحت ندارد/ 2 فوتی تاکنون

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۸۷

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر در برابر زلزله بیمه بوده اند ، گفت: سقف هیچ یک از بلوک‌های مسکن مهر فرو نریخته است و تا کنون تعداد فوتی ها در این واحدها 2 نفر اعلام شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی   ، احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درخصوص پروژه مسکن مهر شهرستان زلزله‌زده سرپل ذهاب در استان کرمانشاه بیان کرد: برای کمک به زلزله‌زدگان و براساس توافق صورت گرفته با بانک مسکن به دریافت‌کنندگان تسهیلات مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده ۲ سال تنفس اعطا شد تا بعد از این مدت مجدد پرداخت اقساط ماهیانه خود را از سربگیرند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درخصوص بیمه بودن واحدهای مسکن مهر یادآور شد: پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بیمه بوده و هم‌اکنون ارزیابی خسارات وارد آغاز شده است.

 این مقام مسئول در ادامه با تأکید براینکه نیروهای ما در اداره راه و شهرسازی استان از اولین ساعات پس از وقوع زلزله در محل حاضر شده و به بررسی شرایط و وضعیت پروژه‌ها پرداختند گفت: من نیز طی ۲ روز گذشته به همراه نمایندگان و رئیس کمیسیون عمران در محل حضور یافته و ضمن بازدید از پروژه‌ها و استماع توضیحات زلزله‌زدگان در جریان آخرین وضعیت واحدهای مستقر در این منطقه قرار گرفتم.

به گفته مهرآبادی در شهرستان سرپل ذهاب ۲ پروژه ۲۰۰ واحدی و ۵۷۶ واحدی توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده که پروژه اول هیچگونه آسیبی ندیده و پروژه دوم که دارای ۲۴ بلوک بوده نیز از نظر سازه‌ای سالم و حتی یک سقف نیز از کل پروژه فرو نریخته است، این در حالی است که دیوارهای جانبی آن بلوک‌ها به خصوص در طبقات پایین با توجه به شدت زلزله ۷.۳ ریشتری تخریب شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با این اوصاف تأکید می‌شود همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجا هستند که خوشبختانه همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی نسبت به ساختمان‌های اطراف (که متأسفانه تعداد زیادی از آن‌ها ۱۰۰ درصد تخریب و با خاک یکسان شده‌اند)، شده است؛ به طوریکه آمارهای غیررسمی اعلامی در منطقه حاکی از کشته شدن ۲ نفر در این پروژه تا کنون بوده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به این مطلب که برخی تعداد کشته‌شدگان در سایت مسکن مهر را بیشتر از این رقم اعلان کرده‌اند، گفت: این مسئله به هیچ وجه صحت نداشته و به نظر می‌رسد اظهارات این افراد تحت تأثیر برخی از اخبار کذب منتشر شده بوده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اعزام تیم‌های کارشناسی جهت بررسی دقیق وضعیت فنی پروژه به دستور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امید است نتیجه‌ بررسی‌ها به زودی اعلام و به اطلاع هموطنان عزیز برسد.

به گفته وی این پروژه توسط تعاونی‌های مسکن مشاغل آزاد در ۲۴ بلوک ساخته شده و برابر اعلام مسئولین استان در زمان ساخت ۷ نفر از مهندسین نظام مهندسی بر آن نظارت داشته‌اند.

مهرآبادی در پایان تأکید کرد: درخواست من از مسئولین و رسانه‌های کشور این است که در شرایطی که هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده بیش از هر چیز دیگری به کمک‌های اولیه، جابه‌جایی وسایل خانه و اسکان موقت نیاز دارند از پرداختن به اظهارات و آمارهای غیرواقعی و تأیید نشده و همچنین از متنشنج کردن فضای کشور جدا پرهیز کنند و در مقابل کمک کنند تا مسئولین  ذیربط در فرآیند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و بازسازی، وظیفه خود را در فضایی آرام و به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز