خبرگزاری کار ایران

استاندار قم در گفت‌‌وگو با ایلنا:

پایه‌گذاری فرودگاه قم از اساس درست نبود/ اتمام این پروژه را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۲۵

استاندار قم گفت: پایه‌گذاری فرودگاه قم از اساس درست نبود، در واقع مسئولان ساخت این فرودگاه، ساختار درست و اصولی برای آن در نظر نگرفتند.

سید مهدی صادقی، استاندار قم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به مشکلات فرودگاه قم گفت: پایه‌گذاری فرودگاه قم از اساس درست نبود، در واقع مسئولان ساخت این فرودگاه، ساختار درست و اصولی برای آن در نظر نگرفتند که بخشی از نقص‌های ایجاد شده به بخش خصوصی و بخشی دیگر مربوط به سایر مسئولان ذی ربط این پروژه است.

سید مهدی صادقی افزود: به دلیل تعداد بالای سرمایه‌گذاران در پروژه فرودگاه قم، ما دو دلیل را برای ادامه این پروژه مطرح کردیم. اول این که فرودگاه برای شهر قم لازم است و دوم این که تعداد سرمایه‌گذاران و حجم سرمایه‌گذاری رقم بالایی محسوب می‌شود که نیاز است این پروژه محقق شود.

وی با بیان این که شکایت سرمایه گذاران باعث توقف پروژه فرودگاه قم شده بود، گفت: بعد از شکایت عده کثیری از سرمایه گذاران پروژه فرودگاه قم با دستور قضایی پروژه فرودگاه قم به مدت سه سال متوقف شده بود که با تلاش‌های استانداری قم طی دو سال گذشته و با کمک‌های دستگاه قضایی، به سرمایه‌گذار پروژه فرودگاه قم زمانی به منظور پیگیری و تحقق این پروژه بزرگ داده شد که متاسفانه به وظایف خود عمل نکرد. در نهایت در اوایل سال جاری  با دستور دستگاه قضایی، فعالیت سرمایه‌گذار قبلی در این پروژه لغو شد اما پیگیری برای تحقق پروژه فرودگاه قم ادامه داد.

استاندار قم تاکید کرد: زمان تحویل پروژه فرودگاه قم به فاکتورهای متعددی وابسته است اما با تشکیل کارگروه سطح عالی در استان قم، تمام موانع اجرایی، حقوقی و مالی به منظور رفع مشکلات در حال پیگیری است.

سید مهدی صادقی در رابطه با وضعیت هتل‌های استان قم خاطر نشان کرد: در طول سال استان قم میزبان 20 میلیون گردشگر داخلی و 3 میلیون گردشگر مذهبی خارجی است که با توجه به این حجم بالا از تردد زائر و گردشگر در سطح استان قم، امکانات فعلی از جمله راه و بحث هتل‌هاضعیف است.

وی ادامه داد: اولویت فعلی استان، ارتقا ظرفیت‌ها از طریق شناسایی بافت‌های فرسوده و ساخت اماکن جدید با جذب سرمایه‌گذار خصوصی از هتل پنج ستاره تا زائر سراهای عمومی در سطح استان است تا مشکل استفاده از هتل برای زائران کاهش پیدا کند.

استاندار قم با اشاره به سرمایه گذاری در استان قم گفت: اولویت استان قم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی است اما در صورتی که سرمایه‌گذار خارجی مشتاق سرمایه‌گذاری باشد، ما از ورود آن‌ها استقبال می‌کنیم. اعتقاد داریم که اگر از ظرفیت‌های موجود استفاده و اعتماد سازی انجام دهیم، شرکت‌های داخلی زیادی می‌توانند در حوزه سرمایه گذاری در قم پیشتاز باشند و نیازی به سرمایه‌گذار خارجی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز