خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در نمایشگاه مطبوعات:

برای دسترسی بدون فیلتر خبرنگاران به اینترنت تلاش می‌کنیم/زائران اربعین از سیم‌کارت عراقی استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۳۳۳

آذری جهرمی گفت: در گذشته اینترنت بدون فیلتر برای خبرگزاری‌ها و خبرنگاران در نظر گرفته شده بود. ما نیز در تلاش هستیم تا امکانات این موضوع مهم مجددا فراهم شود. این زیرساخت می تواند دسترسی خبرنگاران را به دنیای خبر سرعت بخشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت ارتباطات حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است که به همین منظور برای آنها سبدهای حمایتی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر رفتار صداوسیما برای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی عادلانه نیست در حالی که آنها پیام‌رسان‌های خارجی را تبلیغ می‌کنند. وقتی می‌خواهند نام یک پیام رسان داخلی را در برنامه تلویزیونی اعلام کنند می‌گویند تبلیغ می‌شود به همین دلیل است که باید مشکلات را در بحث تبلیغ پیام‌رسان‌های بومی و اپلیکیشن‌های ایرانی حل کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در حل حاضر یکی از مهم ترین اولویت‌های کاری وزارت ارتباطات خدمات ارتباطی برای ایام اربعین است. در اربعین دو بحث وجود دارد: یکی بخش داخلی و تنظیم ارتباطات اپراتورهای ایرانی و دیگری مربوط به مناطق کشور عراق و حضور زائران در آن است.

وی افزود: زیرساخت‌های در نظر گرفته شده برای ایام اربعین نسبت به سال گذشته دو برابر رشد پیدا کرده است. همچنین مذاکرات و صحبت‌هایی با اپراتورهای عراقی به منظور پایین آوردن قیمت تمام شده خدمات ارتباطی انجام شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه استفاده از سیم‌کارت‌های عراقی مقرون به صرفه‌تر نسبت به سیم‌کارت‌های ایرانی است، تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که زائرین در ایام اربعین از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند چراکه خدمات ارتباطی آنها بر پایه خدمات رومینگ مانند خدمات اپراتورهای ایرانی نیست و همین مسئله باعث شده تا قیمت تمام شده خدمات ارتباطی برای استفاده کنندگان از سیم‌کارت‌های عراقی به صورت محسوسی کاهش پیدا کند. لذا افرادی که نیاز به استفاده از سیم‌کارت خود با شماره ایرانی ندارند از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند. ما تلاش کرده‌ایم زبان فارسی را برای سیم‌کارت‌های عراقی اضافه کنیم تا در نهایت زائران هنگام استفاده از آنها مشکلی نداشته باشند.

آذری جهرمی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و حضور استارت‌آپ‌های ایرانی اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت شبکه ملی اطلاعات انجام شده است اما روح این شبکه بر پایه خدمات برای مردم است که می‌تواند در اقتصاد و فرهنگ ایران تاثیرگذار باشد.

وی در رابطه با زیرساخت‌های کسب و کارهای نوپا در ایران تاکید کرد: زیرساخت‌های توسعه کسب و کار در ایران به اندازه کافی وجود ندارد. یکی از موضوعات مهم برای کسب و کارهای نوپا بحث مالیات و بیمه است. همچنین این دسته از کسب و کارها نیاز به چرخه سرمایه گذاری دارند. این در حالی است که در ایران نگاه به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ چه در حالت دولتی و خصوصی با مشکلاتی جدی رو به رو است.

جهرمی ادامه داد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر که برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده است باید سود دو برابری داشته باشد اما استارت‌آپی که بخواهد به یک سرمایه‌گذار 40 درصد سود بدهد وجود ندارد. همین مساله باعث شده تا سرمایه‌گذاران در حوزه استارت‌آپ‌ها حضور پررنگی نداشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با سایر مشکلات استارت‌آپ‌ها در ایران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم رعایت حریم خصوصی و کپی رایت برای حفظ ایده‌های استارت‌آپ‌ها در ایران است. همچنین یکی از منابع مهم برای تامین استارت‌آپ‌ها از نظر مالی بحث تامین مالی جمعی است که در ایران برای آن قوانینی در نظر گرفته نشده است.

آذری جهرمی با اشاره به بحث نظارت در اپراتورهای تلفن‌ همراه گفت:‌ به منظور افزایش کیفیت و خدمات اپراتورهای تلفن همراه و ثابت، سامانه‌ای به زودی از طریق پیامک و اپلیکیشن از طریق وزارت ارتباطات اعلام می‌شود که در حال حاضر این سامانه در دست طراحی است و کاربر با استفاده از آن می‌تواند موقعیت جغرافیایی خود را ارسال کند و سازمان تنظیم درنهایت به نقشه‌ای از کل کشور در بحث ارتباطی و مشکل ارتباطی دسترسی داشته باشد.

وزیر ارتباطات در رابطه با سامانه 195 گفت: در حال توسعه سیستم 195 به منظور ردیابی شماره های ثابت و تجاری در سامانه هستیم تا این دسته از پیامک های مزاحم نیز برای مردم مشکلاتی ایجاد نکند.

وی در رابطه با حضور در شبکه‌های اجتماعی گفت: حضور در شبکه‌های اجتماعی به منظور تحقق خرد جمعی بسیار مهم است. ما می‌توانیم با مردم در عرصه فضای مجازی در ارتباط باشیم و مشکلات و دغدغه‌های آنها را مشاهده و پیگیری کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه دیگر زمان حرف زدن از حمایت کالاهای داخلی به پایان رسیده، تاکید کرد: وقتی ما از کالایی در داخل حمایت نمی‌کنیم چگونه انتظار داریم تا صادرات آن انجام شود. باید بپذیریم که دیگر زمان حرف زدن تمام شده و باید از کالاهای باکیفیت ایرانی استفاده شود. مشوق‌هایی را برای اپراتورهای کشور به منظور استفاده از کالای داخلی در نظر گرفتیم. هدف ما از ممنوعیت برخی کالاهای وارداتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حمایت از تولید داخلی است چراکه کالاهای ایرانی گواهینامه‌های بین‌المللی را دارند.

وزیر ارتباطات با اشاره به بحث اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران تاکید کرد:‌ در گذشته اینترنت بدون فیلتر برای خبرگزاری‌ها و خبرنگاران درنظر گرفته شده بود. ما نیز در تلاش هستیم امکانات این موضوع مهم مجددا فراهم شود. این زیرساخت می‌تواند دسترسی خبرنگاران را به دنیای خبر سرعت بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز