خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی:

جغرافیای کشت پسته، زعفران و خرما در حال کاهش است

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۵۸

اسکندر زند گفت: جغرافیای کشت پسته و زعفران و نخلیات خرما در حال کاهش است و ما با پیگیری، پیشگیری، توسعه و به کارگیری کشاورزی دانش بنیان در صدد برطرف سازی این مشکل هستیم که در این بین کشت بافت خرما نسبت به دیگر روش‌ها دارای ارجحیت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همایش بین‌المللی کشت بافت خرما امروز سه شنبه 20 تیر با حضور اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی در مرکز تحقیقات امام خمینی واقع در کرج برگزار شد.

در این نشست اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، محققان و میهمانان خارجی این نشست اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی ما در بخش کشاورزی بازار فروش محصولات است زمانی که عرصه عوامل طبیعی بر ما تنگ شده و سهم آب سطح زیر کشت و گرمای هوا باعث تغییر اقلیم در عرصه کشاورزی می‌شود و با افزایش دانش و تکنولوژی می‌توان در برابر این موانع ایستاد.

وی افزود: مسئله‌ای که در اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید می‌شود ارتقای ضریب دانش و سرمایه‌گذاری در این عرصه است.

زند در رابطه با نیاز دانش بنیان در کشاورزی تصریح کرد: صنعت اگری فوت سیستم یا غذاکشاورزی در جهان در حال توسعه است و ما باید بتوانیم به نظام کشاورزی دانش بنیان دست پیدا کنیم. یکی از مهم‌ترین مسائل در پیشبرد اهداف نظام دانش بنیان، نوآوری است.

وی افزود: دانش باید در دست بخش اجرایی قرار گیرد تا به ثروت عظیم برسیم. ما تولید کننده 13 درصد خرمای جهان هستیم و در بخش محصولات گرمسیری در کشور نیز خرما 30 درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه اذعان کرد: جغرافیای کشت پسته و زعفران و نخلیات خرما در حال کاهش است و ما با پیگیری، پیشگیری، توسعه و به کارگیری کشاورزی دانش بنیان در صدد برطرف سازی این مشکل هستیم که در این بین کشت بافت خرما نسبت به دیگر روش‌ها دارای ارجحیت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: با کمک و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، صندوق حمایت از بخش خصوصی شکل گرفته و ما امیدواریم که این شرکت‌ها نیز در این صندوق عضو شوند تا بتوانند از حمایت‌ها استفاده کنند.

سامانه شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی نیز راه‌اندازی شده و تمام این حمایت‌ها از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز