خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی بناب:

اتحادیه‌های متمرکز صادرات کشمش در شهرستانهای جنوبی آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۹

حداقل چهار شهرستان در جنوب استان که در زمینه تولید و فرآوری این محصولات فعال هستند که می‌توانند به صورت مشترک و با تشکیل اتحادیه‌های متمرکز همکاری کنند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از تشکیل اتحادیه‌های متمرکز در شهرستانهای جنوبی استان آذربایجان شرقی برای رفع مشکل صادرات کشمش در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر صادقی در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بناب، برای حل قطعی مشکل فروش و صادرات محصولات کشمش و پیاز این شهرستان گفت: حداقل چهار شهرستان در جنوب استان که در زمینه تولید و فرآوری این محصولات فعال هستند که می‌توانند به صورت مشترک و با تشکیل اتحادیه‌های متمرکز همکاری کنند.
وی تغییر الگوی کشت را از اولویت‌های این مدیریت اعلام کرد و افزود: در این شهرستان محصولات زعفران، پسته و گندم به عنوان کشت جایگزین محصولات پرآب قرار گرفته و در این راستا۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه امسال زیر کشت گندم رقم پیشگام رفته است.
صادقی خاطرنشان کرد: ۴ هزار اصله نهال پسته نیز در یک نهالستان در روستای زوارق در حال پرورش بوده و یک هزار اصله نیز در بین متقاضیان توزیع شده است.
وی در خصوص تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بناب نیز گفت: برای کمک به تامین سرمایه اولیه این صندوق یک قطعه زمین ملکی جهادکشاورزی به ارزش تقریبی۱۰ میلیارد ریال به مزایده گذاشته شده که با فروش آن به تامین سرمایه اولیه صندوق کمک خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز