خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان کرد:

معرفی ۱۵ واحد تولیدی به فرابورس/ رشد ۲۰ درصدی واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی استان تهران

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۴۴۳

قاهری گفت: طی تفاهم‌نامه با سازمان بورس شرکت‌هایی که آمادگی داشته باشند را به این سازمان جهت حضور در فرابورس معرفی می‌کنیم تا بتوانند منابع مالی خود را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران آخرین روند پیشرفت‌های شهرک‌های اطراف تهران تشریح شد.

محمدرضا قاهری با اشاره به مشکلاتی که در حوزه آب و فاضلاب برای واحدهای تولیدی وجود داشت گفت: بحران اصلی ما در سال گذشته آب بود و پساب ناشی از آن جزو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما شده بود که خوشبختانه امروز می‌توانم این را بگویم که ما امسال هیچ مشکل آب نداریم.

وی ادامه داد: ما هیچ منبع آبی به داشته‌های خود اضافه نکردیم بلکه با مدیریت منابع آبی و بازیابی پساب‌ها توانستیم آب مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کنیم و فاضلاب‌های آن را نیز مطابق استانداردهای زیست‌محیطی تصفیه کنیم. در حوزه فعالیت واحدها نیز ما امسال در بیشتر شهرک‌ها شاهد راه اندازی مجدد کارخانه هایی بودیم که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند ضمن آنکه افزایش صدور مجوز احداث نیز داشته‌ایم. به طور مثال در شهرک صنعتی شمس‌آباد این شاخص‌ها بیش از بیست  درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

قاهری با اشاره به تصفیه پساب‌ها گفت: سه سال پیش خانم ابتکار تصمیم داشتند که از تصفیه‌خانه شهرک چرم‌شهر بازدید کنند من قبول نکردم زیرا چیزی وجود نداشت و آبرویمان می‌رفت اما امسال ما از این بازدید استقبال می‌کنیم. هفته گذشته نیز با حضور رئیس سازمان محیط زیست تصفیه خانه شهرک عباس‌آباد افتتاح شد. این نشان دهنده این است که ما یک شبه نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای صنایع کوچک و بزرگ گفت: ما همواره به دنبال تعامل با واحدهای صنعتی بودیم و درب اتاق من همیشه بر روی مدیران این واحدها باز بود. امروز نیز توانستیم با همکاری همین مدیران اولین نمایشگاه دستاوردهای واحدهای صنعتی استان تهران را که با حضور 130 شرکت برگزار کنیم.

وی در خصوص معرفی واحدهای صنعتی به بورس گفت: در کشور ما تکیه مالی و تامین‌کننده اصلی واحدهای کوچک و متوسط بانک‌ها هستند که این یک روال غلط است و ما به دنبال تغییر این رویه هستیم. بر همین اساس از چند ماه پیش پروژه‌ای را در دست گرفتیم و طی تفاهم‌نامه با سازمان بورس شرکت‌هایی که آمادگی داشته باشند را به این سازمان جهت حضور در فرابورس معرفی می‌کنیم تا بتوانند منابع مالی خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شرایط شفافیت مالی شرکت‌ها است ضمن آنکه سازمان بورس نیز قول داده تا شرایط ورود شرکت‌ها به فرابورس آسان‌تر شود برهمین اساس 15 واحد صنعتی معرفی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز