خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مطرح کرد:

تثبیت و پایداری آب دستاورد آبفای تهران در سال 94 / رشد اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تهران در سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۶۲۳

تثبیت و پایداری کیفی آب، ایجاد ظرفیت کمی، تسریع در اجرای پروژه‌های فاضلاب در سطح شهر و استان و کمک به تامین آب برخی نقاط جمعیتی خارج از حوزه ماموریت نیز جزو دستاوردهای آبفای استان تهران بوده است.

به گزارش ایلنا، محمد پرورش مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگویی ضمن تشریح عملکرد شرکت آب و فاضلاب تهران در سال 94 برنامه‌های سال آتی این شرکت را اعلام کرد.

در ادامه مشروح این گفت وگو را می‌خوانید:

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تکیه بر نیروی انسانی متخصص متعهد و کارآمد خود توانسته برگ زرین دیگری به افتخارات خود بیفزاید در حالی‌که تحت تاثیرات سوء تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه بین‌المللی و در نهایت محدودیت شدید منابع مالی اکثر دستگاه‌های اجرایی به مرز توقف فعالیت‌های خود سوق یافته‌اند، این شرکت توانسته است با یافتن راه‌های جدید مبتنی بر رویکرد به اقتصاد مقاومتی از منابع مالی غیردولتی بهره جسته و حرکت رو به جلو و توسعه پایدار را حتی فراتر از برنامه پیش‌بینی شده به پیش برده است.

چشم‌انداز شرکت برای سال ٩٤ کجا بود و الان در کجای این چشم‌انداز  قرار داریم؟

با شرایط خاص و تغییرات نسبی اقلیم که با کاهش نزولات جوی مواجه هستیم همچنین رشد فزاینده جمعیت در استان تهران محدودیت منابع آب همواره یکی از موانع ثبات و پایداری در ارائه خدمات کمیّ و کیفی آب برشمرده شده است، هدف‌گذاری اولیه در سال ١٣٩٤ ظرفیت‌سازی کمّی و ارتقای سطح کیفی محصول که ارتباط مستقیم با سلامت شهر تهران دارد، می‌باشد که به فضل خداوند متعال این توفیق نصیب همکاران تلاش‌گر آبفای استان تهران گردید تا با بهره‌گیری از تصفیه‌خانه هفتم تهران که با حضور ریاست محترم جمهوری به بهره برداری رسید پایداری نسبی کمی و پایداری قطعی کیفی برای اولین بار بعد از چند دهه اتفاق افتد.

در این راه با چه چالش‌هایی روبرو بودید؟

با هم‌افزایی و تلاش همکاران شرکت آبفای استان تهران غلبه بر چالش‌هایی نظیر محدودیت منابع مالی که سخت و آزار دهنده می‌نمود، تبدیل به فرصتی مغتنم شد.که اینک روزهای پایانی سال با نگاهی به گذشته عبور از این چالش‌ها به تجربه و خاطراتی شیرین مبدل شده است.

مهمترین دستاوردهای شرکت در یک سال گذشته چه بوده است؟

مهمترین دستاورد شرکت رضایت مشترکان است که هدف نهایی خدمت‌گزاران این عرصه نیز بوده است. همچنین تثبیت و پایداری کیفی آب، ایجاد ظرفیت کمی، تسریع در اجرای پروژه‌های فاضلاب در سطح شهر و استان و کمک به تامین آب برخی نقاط جمعیتی خارج از حوزه ماموریت نیز جزو دستاوردهای آبفای استان تهران بوده است.

اولویت‌های شرکت برای سال ٩٥ چیست؟

افزایش رضایت‌مندی ذی‌نفعان با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی با تکیه بر توانمندسازی و آموزش، استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی تله‌متری و تله‌کامند، سیستم اطلاعات جغرافیایی، سامانه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، سامانه قرائت از راه دور و....... در سامانه‌های بهره‌برداری ومشترکان، تسریع در اجرای پروژه‌های بازچرخانی آب (احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و اجرای خطوط جمع‌آوری در شهر و شهرهای استان) سرعت بخشیدن به طرح مهم رینگ پیرامونی تهران موسوم به حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)،شهر محوری و ناحیه محوری را از دیگر الویت‌های شرکت طی سال گذشته می‌توان برشمرد.

 در بودجه سال ٩٤ شرکت بر تقویت و ارتقاء سامانه‌های بهره‌برداری تاکید شده بود، کاری که شاید سالیانه نیاز به توجه ویژه دارد در برخی از شهرهای استان توجه جدی به پهنه‌بندی و مدیریت توزیع آب از دغدغه‌های اصلی مسئولان شرکت‌های تابعه بوده و بایستی علاوه بر استمرار فعالیت طی یک دوره ٣ ساله وضعیت همگن در مدیریت توزیع شهرهای استان بوجود آید.

با توجه به اجرایی شدن برجام چه تغییری در حضور سرمایه‌گذاران خارجی و سرعت‌بخشی به پروژه‌های آبفای استان ایجاد خواهد شد؟

به لحاظ برنامه‌های گسترده تدوین شده برای اجرای پروژه آب و فاضلاب و عقب‌ماندگی بخش توسعه ناشی از فقدان منابع مالی در اثر اجرای تحریم‌های ظالمانه و نیاز به تزریق نقدینگی در انجام زیرساخت‌های آب و فاضلاب با ورود سرمایه‌های خارجی (مشروط به حذف موانع قانونی و سپردن تضامین لازم از سوی دستگاه‌های مربوط و نهادهای مالی کشور) پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد اجرای پروژه‌های زیر بنایی در صنعت آب و فاضلاب خصوصاً در استان تهران خواهیم بود (بنده تبصره ١٩ قانون بودجه سال ٩٤ که اجازه پیش‌فروش پساپ فاضلاب شهرها به شرکت‌های آب و فاضلاب را داده است بستر مهمی برای استفاده از سرمایه‌گذاری در تنوع‌بخشی به منابع برای اجرای پروژه‌های فاضلاب است.)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز