خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای سیاستگذاری دومین کنگره توسعه اقتصادی در حوزه سلامت:

معرفی توانمندی‌های پزشکی ایران مهمترین محور دومین کنگره بین‌المللی حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۸۵۱

به گزارش ایلنا، «محمدمهدی قیامت» دبیر و سخنگوی شورای سیاستگذاری دومین کنگره توسعه اقتصادی در حوزه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح محور برگزاری دومین کنگره بین‌المللی توسعه اقتصادی در حوزه سلامت بیان کرد: موضوعات اصلی دومین کنگره بین المللی توسعه اقتصادی در حوزه سلامت که با محوریت کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد از چند بعد قابل بررسی است. نخست به دلیل حضور مقامات کشورهای دیگر در سطح وزیر بهداشت، معاون وزیر و سفرا، سطح برقراری مناسبات و محورهای مورد نظر که در پنل‌های تخصصی برگزار خواهد شد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. چراکه علاوه بر معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ سلامت کشورهای دیگر هم اقدام به ارائه دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه دارو، درمان، تجهیزات پزشکی، طب سنتی و به طور کلی حوزه سلامت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دوم اینکه دیدارهای رو در رو و برگزاری پنل‌های تخصصی نهایتاً منجر به تحلیل داده‌های طرفین محسوب می‌شود که می‌تواند فرصت خوبی برای تمامی شرکت‌ها و فعالان حوزه سلامت باشد تا بتوان علاوه بر معرفی و گسترش فعالیت‌های خود اقدام به رایزنی و بازارسنجی در خارج از ایران کرد و بدون تردید دومین کنگره که قرار است در تاریخ پنجم تا هفتم اسفندماه در تهران برگزار شود می‌تواند ظرفیت کشورهای اسلامی و وضعیت آنها را به تصویر بکشد.

این عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه پزشکی و حوزه سلامت اظهار کرد: باید بدانیم که جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه پزشکی دارا می‌باشد به عنوان یکی از  امیدهای مردم منطقه قملداد می‌گردد. چرا‌که بسیاری از پزشکان ما در زمینه‌های جراحی‌های قلب و مغز و انواع پیوندها و حتی مباحث زیبایی و دندانپزشکی از دیرباز تاکنون یا در کشورهای منطقه اقدام به طبابت کرد‌ه‌اند و یا شهروندان برای معالجه وارد خاک کشورمان شده‌اند. لذا این ظرفیت‌ها موجب شده تا ابتکار عمل برای برگزاری چنین همایش‌ها و کنگره‌هایی در دست ایران باشد. اما متاسفانه تاکنون شاهد بودیم که اطلاع‌رسانی درست و صحیحی در خصوص این فعالیت‌ها صورت نگرفته و از این نظر برگزاری دومین کنگره توسعه اقتصادی با محور حوزه سلامت می‌تواند این ظرفیت را برای معرفی و بازتعریف روابط مهیا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما سازماندهی مناسبی در حوزه سلامت صورت نگرفته اما با میدان آمدن نظام پزشکی و وزارت بهداشت شاهد هستیم که این خلاء موجود جبران شده و البته برای سال‌های آینده سازماندهی جدی برای به نتیجه رساندن این موضوع بیش از پیش احساس می‌گردد. بنابراین رویدادهایی مانند دومین کنگره بین‌المللی توسعه اقتصادی در حوزه سلامت را باید بستر مناسبی برای معرفی دستاوردهای علمی و پزشکی ایران در حوزه‌ سلامت و زیر مجموعه‌های آن دانست که علاوه بر آن، می‌تواند موجب برقراری مناسبات چند جانبه در منطقه و خصوصاً در بین کشورهای اسلامی گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز