خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

در آمد ماهیانه ۷ میلیونی با پرورش قرقاول/ هزینه نگهداری پایین است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۴۵۷

هزینه پرورش این تعداد قرقاول نزدیک به 3 میلیون تومان در سال است و این پرنده هیچ نیازی به واکسن ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در بین پرندگانی که امکان پرورش خانگی آنها با هزینه های پایین وجود دارد قرقاول در سالهای اخیر با اقبال مواجه شده است؛ چرا که نحوه تولید و همچنین بازار فروش مناسب تر نسبت به دیگر پرندگان، تولیدکنندگانی که واحدهای کوچک تولیدی را در اختیار دارند را برای این کار سود آور ترغیب کرده است؛ تولید پرنده ای که هم تخم و هم گوشت آن قابل فروش است.

تقاضا برای خرید گوشت قرقاول افزایش یافت

یکی از تولیدکنندگان قرقاول که این کار را با استفاده از فضای حیاط و انبار خانه خود انجام می دهد در رابطه با تولید این پرنده می گوید:" تقاضا برای خرید گوشت قرقاول افزایش یافته است به همین خاطر  به جای اینکه ساعت ها پشت میز نشین باشم  پرورش این پرنده را انتخاب کرده ام و با کسب اطلاعات لازم در خصوص این پرنده در حال حاضر نه تنها می توانم از فروش گوشت این محصول سود خوبی کسب کنم بلکه در فصل بهار با فروش تخم این پرنده سود خوبی عایدم می شود.

او در ادامه در خصوص نحوه پرورش این پرنده می گوید:" بچه قرقاولهای تخم گذار تا زمانی که شش هفته سن دارند و تا آن زمان که خودشان به بیرون منتقل شوند در یک انبار کوچک با نور قرمز نگهداری می شوند. پس از آن این پرنده باید در  فضایی باز که با تور پوشیده شده است نگهداری می شود.

در هر آغل 300 بچه قرقاول نگهداری می شود

در هر آغل پوشش گیاهی به اندازه کافی برای بچه قرقاولها برای یادگیری پنهان شدن وجود دارد و در هر آغل تقریبا 300 بچه قرقاول نگهداری می شود. در ابتدا به این پرندگان یک نوع چشم بند پلاستیکی که مانع از دیدن مستقیم به جلو پرنده می شود می بندند؛ چراکه قرقاول تمایل زیادی به تهاجمی بودن دارد و بدون چشم بند به یکدیگر حمله می کنند.

یکی دیگر از پرورش دهندگان این پرنده می گوید:" هزینه و زحمت پرورش قرقاول در مقایسه با دیگر طیور پایین تر است در ابتدا برای این کار باید برای پرورش این گونه با تعداد پایین شروع کنید تا کم کم با تجربه ای که کسب می شود به این کار ادامه دهید.قرقاول در برابر سرما و گرما مقاوم است و این مساله هزینه اولیه را برای پرورش کاهش می دهدبرای این کار تنها باید یک محوطه را حصار بکشید؛ چراکه این گونه پرنده پروازی است و حتما باید در محطه ای محصور نگهداری شود.

بازار خوبی برای این محصولات وجود دارد

از آغاز پرورش این پرنده تا مرحله فروش بین 3 تا 4 ماه زمان لازم است؛ از طرفی بدلیل اینکه رقبای کمی در این حوزه فعالیت می کنند بازار خوبی برای این محصولات وجود دارد بطوری که طبق گفته تولیدکنندگان این پرنده تقاضا برای مصرف گوشت قرقاول افزایش یافته است و بدلیل چربی پایین این گونه بهترین جایگزین برای مرغ به حساب می آید و توسط بسیاری از پزشکان تجویز می شود.

اصلانی یک تولیدکننده قرقاول است که فضای 700 متری یک خانه را برای این کار اختصاص داده است و نزدیک به 170 قرقاول را در این محوطه پرورش می دهد، او در این رابطه می گوید:" این پرندگان از اواخر زمستان تا اواسط تابستان تخم ریزی می کنند و هر تخم این پرنده بین 5 تا 35 هزار تومان قیمت دارد و تنها از محل فروش تخم قرقاول در سه ماهه اول سال نزدیک به 20 میلیون تومان درآمد کسب کرده ام؛ این در حالی است که هزینه پرورش این تعداد قرقاول نزدیک به 3 میلیون تومان در سال است و این پرنده هیچ نیازی به واکسن ندارد و برای غذای آنها نیازی نیست که هرروز به محل نگهداری آنها مراجعه کنید؛ یعنی آن ها به اندازه غذای روزانه خود مصرف می کنند و باقی غذا رابرای وعده های بعد نگه می داردند؛ یعنی حتی اگر غذای یک هفته آنها را جلوی آنها بگذارید این غذا را در زول هفت روز مثرف می کنند نه اینکه در عرض یک روز همه غذاها را مصرف کنند.

این تولیدکننده متوسط در آمد پرورش این تعداد قرقاول در ماه را 7 میلیون تومان عنوان می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز