خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل گروه صنعتی مپنا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش فرصت حضور در بازارهای بین المللی/ قیمت تمام شده برق کاهش می‌یابد

علی آبادی گفت: در زمان تحریم از حضور ما در عرصه‌ای بین المللی جلوگیری بعمل می‌آمد که با لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام این مشکل برطرف می‌شود.

عباس علی آبادی مدیر عامل گروه صنعتی مپنا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تاثیر برجام بر پروژه‌های صنعتی گفت: مهم‌ترین تاثیر اجرایی شدن برجام کاهش قیمت تمام شده و ایجاد فرصت برای حضور در بازارهای بین المللی است.

وی افزود: در زمان تحریم از حضور ما در عرصه‌ای بین المللی جلوگیری بعمل می‌آمد که با لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام این مشکل برطرف می‌شود و قطعا می‌توانیم تعامل بیشتری با شرکت‌های بین المللی داشته باشیم و در زمینه قیمت تمام شده برق نیز موثر‌تر عمل کنیم.

علی آبادی درباره پروژه‌های نفتی واگذار شده به مپنا نیز اظهار داشت: پروژه‌های نفتی بر اساس مدل قراردادی جدید که وزارت نفت تعریف شده هنوز بصورت وسیع در در سطح بنگاه‌های صنعتی داخلی معرفی و شناخته نشده است اما ما همچنان آمادگی داریم که پروژه‌هایی را که به ما واگذار می‌شود عملیاتی کنیم.

وی درباره واگذاری توسعه میدان فروز B نیز خاطرنشان کرد: پس از توسعه میدان‌های مشترک و مرزی احتمال واگذاری فروز B به ما وجود دارد.

کد خبر : ۳۳۹۸۱۷