خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با وزیر امور خارجه ژاپن مطرح شد:

گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و ژاپن

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۵۴۱

بعد از تصویب برجام ضرورت دارد نسبت به تسهیل و گسترش ارتباطات اقتصادی و بازرگانی بین ژاپن و ایران تسهیلات لازم فراهم شود.

محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دیدار با فوم فومیو‌ کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن در محل این سازمان با اظهار این موضوع گفت: همه ما به یاد داریم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارتباطات خوبی بین دو کشور برقرار شده و مردم ما از فعالیت گسترده شرکت‌های بزرگ و معتبر ژاپنی خاطره خوبی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دکتر نوبخت افزود: بعد از تصویب برجام ضرورت دارد نسبت به تسهیل و گسترش ارتباطات اقتصادی و بازرگانی بین ژاپن و ایران تسهیلات لازم فراهم شود.

نوبخت اظهار داشت: با اجرایی شدن بر جام و با توجه به حضور وزیر خارجه ژاپن به همراه شرکت‌های بزرگ و مشهور ژاپنی در ایران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور این آمادگی را دارد که با توجه به شرایط پساتحریم و نیز برنامه ششم توسعه گام‌های اجرایی برای بسط روابط دو کشور بردارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: ما مهیا هستیم تا برای بهبود شرایط اقتصادی ایران از سرمایه‌گذاری و تکنولوژی روزآمد و نیز صادرات کالاهای ایرانی به ژاپن استفاده کنیم و تصور می‌کنیم کشور ژاپن شریک مناسب و مطلوبی برای فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود.

نوبخت با اشاره به حضور مدیران شرکت‌های بزرگ و مشهور ژاپنی در این جلسه گفت: بسیار خوشحال هستم که مدیران ژاپنی در این جلسه حضور دارند و ما در عین‌حال که اعلام می‌کنیم خاطرات خوشایندی از فعالیت شرکت‌های ژاپنی در ایران داریم، از گسترش فعالیت این شرکت‌ها در کشورمان حمایت می‌کنیم و برای این امر نیازمند نقشه راه هستیم.

نوبخت تصریح کرد که بازار هشتاد میلیونی ایران این آمادگی را دارد که هم از محصولات با تکنولوژی خوب ژاپنی استفاده کند و هم محصولات خود را به ژاپن صادر کنیم.

وی افزود: ما به دلیل این که دولت ژاپن سیاست به نسبت معقولی را در دوران تحریم در مورد ایران اتخاذ کرد، احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

نوبخت گفت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کمیته‌ای تشکیل خواهیم داد تا مشکلات و موانع مربوط به فعالیت شرکت‌های ژاپنی در ایران و شرکت‌های ایرانی در ژاپن را از بین ببرند و در این میان از طریق سفارتخانه‌های دو کشور موانع ازمیان برداشته خواهد شد.

گزارش مذکور حاکی است که در این دیدار فوم فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن هم در سخنانی اظهار داشت: از جناب آقای نوبخت که به رغم مشغله زیادی که دارند، فرصت این دیدار را فراهم کردند قدردانی می‌کنم و امیدوارم در دوران پساتحریم از تمام ظرفیت‌های همکاری تجاری و اقتصادی دو کشور ژاپن و ایران استفاده کامل شود.

وی افزود: در دیدار با آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران، به تفاهم محتوایی در مورد گسترش مناسبات ژاپن و ایران رسیدیم و امیدواریم برای اواخر این ماه در زمینه راه و ترابری و حمل و نقل، گفت‌وگوهایی را انجام دهیم.

وزیر خارجه ژاپن تصریح کرد من به نمایندگی از طرف دولت ژاپن این تعهد را می‌دهم که به فعالیت شرکت‌های ژاپنی در ایران کمک خواهیم کرد و در عین حال با بخش خصوصی ایران هم همکاری لازم صورت خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است که در این دیدار بیش از ۱۵ نفر از مدیران شرکت‌های معتبر و مشهور ژاپنی حضور داشتند و هر کدام از آنها در سخنانی کوتاه مراتب آمادگی و علاقمندی خود را برای فعالیت در زمینه‌‌های مختلف در ایران ابراز کردند.

 
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز