خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

فرمول جدید آخوندی برای سرمایه گذاری در فرودگاه حضرت امام(ره)

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۷۰۱

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی با بیان اینکه فاز دوم فرودگاه حضرت امام برای اتمام مراحل ساخت به 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد، گفت:‌ وزیر راه و شهرسازی روش جدیدی برای سرمایه گذاری در فرودگاه حضرت امام در نظر گرفته است.

محمد علی ایلخانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پیشرفت فیزیکی فاز های یک و دو شهر فرودگاهی حضرت امام،‌ اظهار کرد: در حال حاضر فاز یک شهر فرودگاهی حضرت امام در حال ساخت است و ساخت وساز بخش جنوبی فاز دو این مجموعه هم شروع شده است.    

وی افزود:‌ باند ترمینال ایرانشهر که بخشی از فاز دو است و قرار است ظرفیت تردد مسافر را تا 20 میلیون نفر برساند در حال ساخت است.

ایلخانی با بیان اینکه فاز دوم شهر فرودگاهی با عدد و رقم های امروز به سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد، ادامه داد:‌ هنوز روش عملیاتی برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل فازهای فرودگاه حضرت امام پیدا نشده است.

وی با اشاره به روش و فرمولی که وزیر راه و شهرسازی برای تامین اعتبار پروژه های عمرانی فرودگاه حضرت امام در نظر گرفته است،‌ تاکید کرد:‌ اعتقاد آقای اخوندی این است که می توان از طریق روش مدیریت دارایی این اعتبارات مورد نیاز را تامین کرد و این روش جدیدی در کشورمان است و تا کنون کسی این فرمول را برای تامین هزینه ها پیاده نکرده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره روش مدیریت دارایی برای تامین اعتبارات توضیح داد:‌ سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در فرودگاه حضرت امام چیزی حدود هزار میلیارد تومان به علاوه 14 هزار هکتار اراضی تحت تملک این مجموعه است.

ایلخانی با بیان اینکه اعتقاد وزیر راه و شهرسازی این است که این 14 هزار هکتار زمین یک ارزش و عدد و رقمی محسوب می شود،‌ تصریح کرد:‌وزیر راه و شهرسازی معتقد است؛ می توان این راضی را نزد یک بانک به رهن گذاشت و با اعتبارات به دست از آوره از بانک می توان فاز دوم را ساخت.

وی افزود:‌ بعد از به بهره برداری رسیدن فازهای فرودگاه،‌بانک می تواند با مدیریت واگذاری اماکن فرودگاهی ساخته شده در   هزار و 500 هکتار منطقه آزاد تجاری و یا مناطق دیگر فرودگاه مانند دو هزار و 500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی،  شهر سلامت و ... به اصل و سود پول خود برسد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: به عبارت دیگر امتیاز واگذاری امکان فرودگاه تا زمانی که به سود پول خود برسند دراختیار بانک ها قرار می گیرد.

 ایلخانی در پاسخ به این سوال که آیا بانک ها از این پیشنهاد و روش وزیر راه و شهرسازی استقبال می کنند،  گفت: هیچ بانکی تا کنون این روش سرمایه گذاری را در کشورمان تجربه نکرده است و بعید می دانم بانکها از این طرح سرمایه گذاری استقبال کنند.   

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز