خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر در امور بانوان در گفت و گو با ایلنا خبر داد :

زنان بی سرپرست در اولویت تحویل مسکن اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۸۹۵

مشاور وزیر در امور بانوان با بیان اینکه زنان بی سرپرست در اولویت تحویل و ثبت نام مسکن اجتماعی هستند،‌ گفت: هنوز جزییات شرایط تحویل مسکن به زنان بی سرپرست مشخص نیست.

سودابه احسانی در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد زنان بی سرپرست وجود دارد که براساس آن طرح ریزی و برنامه ریزی شود، تاکید کرد:‌ تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار جزء ماموریت ها و وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست اما با دستگاه هایی که در این رابطه مسئول هستند مانند وزارت تعاون و نهادهای حمایتی همکاری داریم و برنامه و طرح هایی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به طرح هایی که وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن این افراد دارد با وزارتخانه و نهادهای حمایتی وارد مذاکرات و تفاهم نامه هایی شده ایم و تدابیری را برای تهیه مسکن این قشر در نظر گرفته ایم. قطعا زنان بی سرپرست جایگاه ویژه ای در برنامه های مسکنی دولت دارند اما هنوز جزییات برنامه ها مشخص نیست.    

احسانی با تاکید بر اینکه قطعا برای دسترسی زنان سرپرست خانوار به مسکن شرایط آسان تری را در نظر خواهیم گرفت، گفت:‌ در طرح هایی دیده شده چه در طرح مسکن اجتماعی و چه در طرح جامع مسکن مدیران شرایط سهل تری برای دستیابی زنان سرپرست خانوار به مسکن دیده اند.

مشاور وزیر در امور بانوان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه برای تحویل مسکن به صورت بلاعوض به زنان سرپرست خانوار دارید،‌ تصریح کرد:‌ در مورد تحویل مسکن بلاعوض اطلاعی از اینکه یقینا با چه شرایطی این اولویت ها تعیین می شود،‌ ندارم البته تحویل مسکن بلاعوض جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست و وظیفه وزارتخانه ساخت مسکن توسعه راه ها و توسعه حمل و نقل و رونق بازار مسکن  است اما قطعا برای خانه دار کردن زنان سرپرست خانوار شرایط آسان تری را در نظر می گیریم.

وی افزود: ‌درباره اینکه تحویل مسکن بلاعوض به برخی از اولویت ها باید بگویم که وزارت راه و شهرسازی سرمایه ای برای این اقدام ندارد و برای تحقق این هدف باید نهادهای حمایتی کمک کنند.

 

  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز