خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه دل و جگر در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت دل و جگر به فروشنده بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۵۳۱

در صدد هستیم که نرخ همیشگی و ثابت برای دل ، جیگر و قلوه به دست آوریم چراکه اکنون قیمت در نقاط مختلف متغیر است.

مرتضی حسنخانی رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد که قیمت در صورتی شکسته خواهد شد که تقاضا افزایش یابد البته وی در ادامه همچنین اعلام کرد که قیمت ها در نقاط مختلف شهر به فروشنده بستگی دارد.

ایلنا: نحوه نرخ گذاری دل و جگر در این بخش صنفی به چه گونه ای است؟

نرخ گذاری جگر با توجه به نرخ بازار است؛به طوری که اگر قیمت در بازار افزایش یابد قیمت ها بالا رفته و اگر کاهش یابد؛باید نرخ شکسته شود تا در بازار مشکلی ایجاد نشود.

ایلنا: یعنی شما قیمت مصوب دریافت نمی کنید؟

حسن خانی: خیر

ایلنا: دربرخی نقاط قیمت ها متفاوت است،در نقطه ای از تهران هر سیخ جگر 1500 تومان ودر جایی دیگر همان مقدار جگر با قیمت بالاتری عرضه می شود،این اختلاف قیمت چه دلیلی دارد؟

حسن خانی: نه! اینگونه نیست،قیمت ها در نقاط مختلف شهر به فروشنده بستگی دارد؛اگر بخواهد مشتری خود را افزایش دهد؛قیمت را پایین تر تعیین می کند؛اما  روی هم  رفته قیمت در نقاط مختلف متغیر است،حاشیه بازار این را نمی پسندد،در صدد هستیم که نرخ همیشگی برای این محصول به دست آوریم که بر اساس آن قیمت گذاری شود.

ایلنا: یعنی در حال حاضر مغازه دارتعیین کننده قیمت در بازار است؟

حسن خانی: بازار متغیر است، در گذشته زمانی که دولت کشتار می کرده و محصولات را در اختیار اتحادیه ها قرار می داد؛ اتحادیه نیز قیمت را مرحله به مرحله افزایش می داد ؛اما در حال قیمت گذاری از کنترل ما خارج است و اختیار ما در دست مغازه دار ها است.

ایلنا: نحوه نظارت و بازرسی چگونه است؟

حسن خانی: باید بازه های قیمت را رعایت کنیم؛یعنی اگرقیمت هر سیخ جگر1500 تومان ؛فاکتور را به مغازه ارسال کنیم،تا مشتری از مرحله پرت نشود.

ایلنا: آیا با متخلفان زیر مجموعه اتحادیه دل و جگر، برخورد صورت می گیرد؟

حسن خانی: بله ،با حفظ آبروی مغازه دار با متخلفان برخورد می کنیم، اگر چه که روی هم رفته بازار متغیر است و نمی توان چندان روی آن حساب کرد.

ایلنا: وضعیت خرید و فروش دل و جگر را چگونه ارزیابی می کنید؟

حسن خانی: در زمانی، روزانه  12 هزار کشتارگوسفندی و 1500 کشتار گاوی انجام می شد و این کشتار در اختیار مشتری قرار می گرفت و  ما با قیمت متعادل تری،محصولات را در اختیار فروشنده قرار می دادیم؛ اما در حال حاضراین مساله از کنترل ما خارج است؛ البته مشتری وجود ندارد، بازار کساد است و قیمت ها افزایش یافته و البته متغیر است و به همین خاطر مشتری رغبتی به خرید و فروش ندارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز