خبرگزاری کار ایران

خباز :

کمترین میزان آراء مربوط به آبادان است

اگر تخلفات قابل توجه نباشد مسلما در روند برگزاری انتخابات دست نخواهیم برد .

محمدرضا خباز ، عضو هیات نظارت هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی در حاشیه برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: تا ساعت 3.15 دقیقه امروز کل آمار ماخوذه 11 هزار و 22 برگ در کل کشور است که از این میزان در شهر تهران 2 هزار و 515 رای جمع آوری شده. کمترین آمار جمع آوری آراء مربوط به شهر آبادان با 79 رای است که احتمال می‌رود به خاطر رد صلاحیت 3 نفر از کاندیداهای این شهر این عدم استقبال صورت گرفته است.

وی افزود: آمار آرای شهرهای مختلف تا این ساعت به ترتیب ارومیه با 628 رای، اصفهان با 624 رای، مشهد با 508 رای، شیراز با 306 رای، تبریز با 473 رای، کرمانشاه با 468 رای، کرمان با 397 رای، کرج با 109 رای، آبادان با 79 رای، اهواز با 478 رای، ساری با 530 رای وخرمشهر با 194 رای مجموع آرا را تشکیل داده‌اند.

این آرا از 34 حوزه و 31 استان جمع‌آوری شده که سه شهر به علت اهمیت ویژه‌ای که داشتند اتاق بازرگانی مستقلی را دارند.

خباز افزود: 17 هزار نفر برای شرکت در انتخابات هشتمین دوره اتاق بازرگانی ثبت نام کردند که از این میان تنها 13 نفر توسط نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات رد صلاحیت شدند و  حق شرکت در انتخابات را نداشتند.

وی گفت:با این وجود هیات نظارت هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی از نهادهای نظارتی خواست که اسامی افراد رد صلاحیت شده را به صورت کتبی اعلام کنند. از 13 نفر کاندیدای رد صلاحیت شده، سه نفر از شهر آبادان بوده  و از شهر تهران نیز هیچ گونه رد صلاحیتی نداشته‌ایم.

خباز در خصوص تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات گفت:  ما طی برگزاری این انتخابات تخلفات متعددی را مشاهده کردیم که از این بین می‌توان به اتوبوسی که رو به روی محل برگزاری انتخابات اتاق تهران پارک شده بود و مربوط به یکی از کاندیداها می‌شد و در آنجا چند نفر مشغول پذیرایی افراد رای دهنده بودند. ما به آن کاندیدا تذکر داده و مجاب شدند که دستگاه را جمع کنند.همچنین لازم به ذکر است کسانی که در حیاط محل برگزاری انتخابات تخلفاتی را انجام می‌دادند با آنان برخورد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تخلفی از طرف رقبای کاندیداهای انتخاباتی صورت گرفته یا خیر گفت:احتمال اینکه شیطنتی از طرف رقبای کاندیداها در زمان برگزاری  انتخابات صورت گرفته باشد وجود دارد. به همین دلیل هیات نظارت موارد ثبت شده را پس از بررسی و کنکاش اعمال نظر خواهد کرد.

در بخشی دیگر حسین نقره کار عضو هیات نظارت برگزاری انتخابات هشتمین دوره اتاق بازرگانی گفت: میزان مشارکت در این انتخابات بی‌سابقه بوده  و با توجه به تجربه حضور من در اتاق بازرگانی این دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی جایگاه و جلوه خاصی پیدا کرده و نقش تحصیل‌کرده‌ها از ادوار گذشته بسیار بیشتر است.

وی در خصوص رد صلاحیت‌ شده های شهر تبریز اظهار داشت: در شهر تبریز چند نفر  رد صلاحیت شدند که دلیل آن نیز به علت نقص در مدارکی که ارائه کرده بودند گزارش شد و این افراد پس از رفع نواقص خود صلاحیت‌شان تایید و در انتخابات حضور پیدا کردند.

نقره‌کار در خصوص تخلفات صورت گرفته در انتخابات اتاق بازرگانی توضیح داد: در همه ادوار شاهد یکسری تخلفات این چنینی بوده‌ایم و اگر به جایگاه اتاق در سال‌های گذشته بنگریم، مشاهده می‌شود که اکنون این جایگاه چند رتبه افزایش پیدا کرده است و شاهد تخلفات کمتری در انتخابات هستیم.

نقره کار گفت:اگر تخلفات قابل توجه نباشد مسلما در روند برگزاری انتخابات دست نخواهیم برد و تخلفات اگر از سمت هر گروهی باشد با آن برخورد خواهیم کرد اما اگر تخلفات جزیی باشد از آن چشم‌پوشی خواهیم کرد و صرفا به دادن یک تذکر بسنده می‌کنیم.

 

کد خبر : ۲۵۹۱۱۸