خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری:

شناسایی 974 سکونت‌گاه غیررسمی از 91 شهر

کد خبر : ۲۵۸۹۵۰

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری با اشاره به طرح شناسایی سکونت‌گاه‌های غیررسمی گفت: از ۹۱ شهر هدف شناسایی سکونتکاه‌های غیر رسمی ۹۷۴ محدوده غیررسمی شناسایی شد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساکن این محدود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفایی در نشست خبری بازارچه حامیان سرزمین من ادامه داد: از ۹۱ شهر هدف شناسایی سکونتگاه‌های غیررسمی ۶۰ هزار هکتار محدوده غیر رسمی شناسایی شد که البته شهر تهران در لیست شهرهای هدف قرار نداشت.

وی افزود: از ۹۷۴ محله غیررسمی در این طرح ۴۳۲ منطقه برای انجام کالبد اقتصادی و اجتماعی به وسعت ۲۹ هزار هکتار با جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر انتخاب شد.

وی همچنین از تصویب اختصاص ۱۰ درصد از درآمد‌ها از محل صرفه‌جویی هدفمندی یارانه‌ها به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم خبر داد و گفت: خوشبختانه روز گذشته نمایندگان مجلس اختصاص ۱۰ درصد از درآمد‌ها از محل صرفه‌جویی هدفمندی یارانه‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار به سازمان فنی و حرفه‌ای را تصویب کردند که این مصوبه در سال ۹۴ به اجرا می‌رسد.

مصطفایی همچنین از تشکیل ۱۵ ستاد استانی برای انجام برنامه‌های سند ملی بهسازی شهری خبر داد و گفت: خوشبختانه در طول سه ماه ۱۵ ستاد استانی تشکیل شده است که سایر استان‌ها هم اقدام به تشکیل ستادهای در نظر گرفته شده در سند ملی نوسازی بافت شهری کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز