خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایلنا:

عودت مبلغ بلیت‌های باطل شده تا 72 ساعت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۱۸

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافرانی که در این مدت پرواز آنها باطل شد، نگران نباشند و مبالغ آنها برمی‌گردد، گفت: تمام مبلغ بلیت پروازهای لغو و باطل شده به مسافران عودت داده می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی باید در 72 ساعت نسبت به پرداخت تمام مبلغ بلیت اقدام کنند.

جعفر یازرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به پایان محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور با اشاره به تعییت تکلیف مسافرانی که پرواز آنها لغو شده، اظهار داشت: تمام مبلغ بلیت پروازهای لغو و باطل شده به مسافران عودت داده می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی باید در 72 ساعت نسبت به پرداخت تمام مبلغ بلیت اقدام کنند.

وی ادامه داد: البته مسافران می‌توانند با هماهنگی با ایرلاین مورد نظر، پرواز همان مسیر را برای تاریخ جایگزین رزرو کنند و در این صورت نیازی به عودت وجه بلیت نیست البته این موضوع با توافق دو طرف مسافر و شرکت هواپیمایی انجام می‌شود و این جایگزینی هم بدون پرداخت هزینه باید انجام شود.  

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: باید تاکید کنم در این مدت تمام فرودگاه‌های کشور محدودیت پروازی نداشتند و پروازها در برخی از فرودگاه برقرار بود برای مثال پرواز‌ها در مسیر مشهد- کیش طبق برنامه انجام شدند و البته در برخی مسیرهای پروازی آسمان ایران برای پروازهای عبوری باز بود.

یازرلو افزود: مسافرانی که در این مدت پرواز آنها باطل شد، نگران نباشند و مبالغ آنها برمی‌گردد و اگر ایرلاین‌ها تاخیری در پرداخت داشتند حتما این تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: این موضوع جزو موارد استثنایی در کشور است و سازمان هواپیمایی کشوری با تمام شرکت‌های هواپیمایی مذاکرات لازم را انجام داده و متعهد هستند که تا 72 ساعت هزینه بلیت را به مسافران برگردانند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تمام این موضوعات شامل پروازهای خارجی هم می‌شوند و هزینه بلیت پرواز خارجی باطل شده باید در 72 ساعت برای مسافر واریز شود.

یازرلو با اشاره به افزایش صف پروازی پس از اتمام محدودیت‌های پروازی اظهار داشت: آمادگی برقراری تمام پروازهای باطل شده و انجام نشده هستیم و در صورت انجام پروازهای فوق‌العاده مجوزهای لازم صادر می‌شود. باید توجه داشت که در ایام نوروز روزانه ظرفیت پروازی 45 هزار صندلی در روز بود هرچند که این ایام چنین تقاضایی وجود ندارد اما ناوگان هوایی آمادگی پاسخگوی انجام پروازهای فوق‌العاده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز