خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران ایر در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم سوختی هواپیماهای ایران‌ایر در ٩٩ درصد فرودگاه‌های اروپایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۶۹۰

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر گفت: در حال حاضر هواپیماهای این شرکت در ٩٩ درصد فرودگاه‌های اروپایی تحریم سوختی هستند.

شمس‌الدین فرزادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی ایران‌ایر(هما) اظهار داشت: هواپیمایی جمهوری اسلامی هر سال تحت ممیزی «EU-ETS» از سوی اتحادیه اروپا و «CORSIA» از سوی سازمان بین المللی هوانوردی ایکائو برای تمامی پروازهای بین المللی، قرار می‌گیرد که هدف این ممیزی، نظارت بر نحوه و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و اعمال قوانین بین المللی در راستای حفظ محیط زیست است تا از قرار گرفتن سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان قابل قبول، اطمینان حاصل شود.

وی افزود: اگر این میزان در سطح قابل قبول از سوی ممیزان قرار نگیرد، شرکت‌های هواپیمایی مشمول جریمه و به دنبال آن اعمال محدودیت‌هایی در انجام پروازهای خود خواهند شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) گفت: پارامترهایی برای نحوه استفاده از سوخت و میزان کربنی که آزاد می‌کند، استانداردهایی در نظر گرفته شده که بسیار سختگیرانه هستند. ممیزان میزان مصرف سوخت و مسافت طی شده را محاسبه می‌کنند  و سایر موارد را مورد ممیزی قرار می‌دهند تا رعایت استانداردها را مورد بررسی قرار دهند و اگر این استانداردها رعایت نشود اجازه پرواز‌های اروپایی را به ایرلاین‌ها نمی‌دهند. 

فرزادی‌پور با تاکید بر اینکه این ممیزی‌ها برای ارزیابی مصرف بهینه سوخت است و ارتباطی به تحریم‌های سوختی ندارد، افزود: هواپیماهای ایران‌ایر همچنان در کشورهای اروپایی تحریم سوختی است و تقریبا در ٩٩ درصد فرودگاه‌های اروپایی تحریم سوختی علیه هواپیماهای ایران‌ایر اعمال می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز