خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

تاثیر بازگشت ترامپ بر فروش نفت ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۲۴

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: اگر ترامپ بر سر کار بیاید تحریم و فشار روی نفت و شرکای نفتی ایران بیشتر خواهد شد و در صدد بر خواهند آمد که ما را منزوی‌تر کنند.

میرقاسم مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر روی کار آمدن ترامپ در انتخابات پیش روی امریکا بر بازار نفت ایران اظهار داشت: اگر به زمان ۴ سال ریاست جمهوری ترامپ نگاه کنیم طی این مدت (۲۰۲۱-۲۰۱۷) تحریم‌های شدیدی روی فروش نفت ایران اعمال شد به نحوی فروش نفت و درآمدهای ارزی ایران کاهش قابل توجهی یافت و ما از سیاست‌های او فشارهای زیادی را متحمل شدیم.

وی افزود: در دوره بایدن با توجه به مذاکرات انجام گرفته محدودیت‌ها روی صادرات نفت ایران کمتر شد و فروش نفت ایران افزایش یافت و چندین برابر شد. اکنون شاهدیم که بابت همین قضایا بایدن به شدت از سوی برخی مقامات این کشور مورد حمله و انتقاد قرار می‌گیرد.

احتمال افزایش فشار بر نفت و شرکای نفتی ایران

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: اگر ترامپ بر سر کار بیاید تحریم و فشار روی نفت و شرکای نفتی ایران بیشتر خواهد شد و در صدد بر خواهند آمد که ما را منزوی‌تر کنند، نتیجه اینکه درآمدهای ارزی ما کاهش پیدا می‌کند و این یک اهرم سیاسی و اقتصادی ترامپ خواهد بود که بتواند ایران را با سیاست‌های خود همسو کرده و یا بر سر میز مذاکره بنشاند.

وی ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با روی کار آمدن ترامپ مسئله اوکراین حل خواهد شد، او از هم اکنون خود را پیروز انتخابات می‌داند و در حال تدوین سیاست‌های خود است و آماده می‌شود که از روزی که سر کار آمد نسبت به اجرای آنها اقدام کند. باتوجه به اوضاع سیاسی انتخابات امریکا و وضعیت دولت بایدن؛ ترامپ خود را پیروز انتخابات می‌داند و روی تمامی این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

جنگ اوکراین به پایان می‌رسد

مومنی گفت: اکنون روسیه با توجه به شرایط تحریم از بازار آزاد استفاده کرده و نفت خود با زیر قیمت بازار جهانی بفروش می‌رساند تا بتواند تحریم‌ها را دور بزند اگر در زمان ترامپ مسئله اوکراین حل شود و روسیه بتواند با امریکا به تفاهم برسد؛ نفت روسیه وارد بازار خواهد شد و کمبود نفت ایران جبران می‌شود و این در واقع به زیان ایران تمام می‌شود و ما تحت فشار بیشتری قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به احتمال تغییر قیمت نفت نیز بیان داشت: قیمت نفت به عرضه و تقاضا تحولات بین‌المللی و تحولات جنگ بستگی دارد، در کل اصولا هنوز جهان به سوخت فسیلی نیاز دارد و هنوز سوخت پاک نتوانسته جایگزین کاملی برای سوخت‌های فسیلی باشد در هر حال اگر بحرانی ایجاد نشود قیمت نفت در زمان ریاست جمهوری احتمالی ترامپ تغییری نمی‌کند و حتی روند کاهشی خواهد داشت اما اگر بحران در کشورهای نفتی ادامه داشته باشد و منطقه درگیر جنگ شود ممکن است روی قیمت تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز