خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۹ هزار واگن باری بدون ترمز حرکت می‌کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۲۸

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: ده‌ها سال بود از ٢٧ هزار واگن باری حدود یک سوم آن بدون ترمز حرکت می کردند یعنی اگر قطاری از سمت معدن بیش از هزار کیلومتر طی می‌کرد تا به مقصد برسد، در این قطار دو واگن ترمز داشت و یک واگن ترمز نداشت و ممکن بود که در شیب‌ها واگن ترمز کند اما ترمز نگیرد و قطار فراری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میعاد صالحی در مراسم ورود ۶٨۵ ناوگان نو و بازسازی شده به ارزش بیش از ٣ هزار میلیارد تومان به شبکه ریلی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌هایی بودیم، اظهار داشت: در سال ١۴٠٠ وام‌دار میراثی بودیم و با بدهی چند هزار میلیارد تومانی و ظاهر شدن مشکلات مواجه بودیم اما توانستیم گام‌های بلندی در جهت اصلاح این مشکلات برداشتیم.

وی تاکید کرد: ده‌ها سال بود از ٢٧ هزار واگن باری حدود یک سوم آن بدون ترمز حرکت می کردند یعنی اگر قطاری از سمت معدن بیش از هزار کیلومتر طی می‌کرد تا به مقصد برسد، در این قطار دو واگن ترمز داشت و یک واگن ترمز نداشت و ممکن بود که در شیب‌ها واگن ترمز کند اما ترمز نگیرد و قطار فراری شود. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در ۶ ماه مصوب کردیم که ترمز کل یک‌سوم یعنی ٨ هزار واگن اصلاح شود و در حال حاضر هیچ قطار دارای واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم و این اصلاح بی‌نظیری بوده و این به یک رویه مشخص تبدیل شده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به ظرفیت‌های تولید داخل حتما توجه می‌کنیم و گام های خوبی در این حمایت‌ها برداشته شده است، ادامه داد:  وقتی تفاهمنامه استفاده از ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید بین وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت به امضا رسید، کمتر کسی فکر می کرد که به نتیجه برسد اما امضا شد و همچنین قرارداد راه آهن و بهینه سازی سوخت به امضا رسید و در مرداد ماه با قراردادهای الحاقی امضا کردیم و با طی کردن ٧٠ خوان رستم به حواله مالی رسیدیم که امروز قراردادها با بخش خصوصی امضا می‌شود که امیدواریم با حمایت برنامه و بودجه این حواله ها تا پایان امسال نقد شود.

صالحی تاکید کرد: در ناوگان باری به عدد خوبی رسیدیم و می توان امید داشت که تولید ناوگان باری مازاد به سمت صادرات حرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز