خبرگزاری کار ایران

توضیحات مدیرعامل شرکت راه آهن درباره سانحه قطار طبس:

قصد فرافکنی ندارم/ نسبت به سانحه مسئولیت پذیرم و پوزش می‌طلبم/ عمر ناوگان ریلی را اعلام نمی‌کنم تا مردم نگران نشوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۶۷۰

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، گفت: بنده قصد فرافکنی ندارم اما واقعیت این است که در سال های گذشته فرصت هایی از دست رفته است و ما با مردم صادق هستیم البته قصد نگرانی مردم را هم نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میعاد صالحی در یک برنامه تلویزیونی درباره جزییات سانحه قطار مشهد - یزد اظهار داشت : در خصوص این سانحه تاسف عمیق دارم و به بازماندگان تسلیت می‌گویم و از داغداران و بازماندگان این سانحه پوزش می‌طلبم. راه آهن وظیفه خود می‌داند که موضوع را مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و تا جایی که بتوانیم به دنبال کاهش آلام داغداران هستیم. 

وی ادامه داد: از همان ابتدای وقوع سانحه به همراه وزیر راه و شهرسازی در محل سانحه حاضر بودیم و با لوکوموتیوران، راننده بیل مکانیکی، مصدومان گفت و گویی هایی داشتیم و رییس کمیسیون عالی سوانح در صحنه حضور داشت و مصاحبه های انجام شده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش دقیق از سوی کمیسیون عالی سوانح فردا یا پس فردا اعلام می‌شود و مقصران را اعلام می کند. 

وی گفت : بنده می تواند اظهار نظر مقدماتی درباره سانحه داشته باشم. همکاران به صورت شبانه روزی موضوع را بررسی کردند. در محل سانحه کارگاه موقت بهسازی تشکیل شده بود که از  ساعت ٢۴ تا ساعت ۴ و ٣٠ دقیقه مشغول به کار بودند که در این مدت زمان خط مسدود بوده‌است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: ساعت ۴ و ٣٠ دقیقه صبح با تلفن گرام به ایستگاه عباس آباد اعلام رفع مسدودی می‌شود و خط باز می‌شود اما باید مشخص شود چطور بیل مکانیکی دوباره در مسیر حرکت می‌کند و با برخورد آن با قطار شیشه لوکوموتیو خورد می‌شود و اینکه لوکوموتیو ران در چه زمانی ترمز کشیده مشخص است. مشخص نیست چرا با تعطیلی کارگاه ، سرپرست کارگاه دستور تعمیر بیل مکانیکی را به راننده می‌دهد یا اینکه راننده خودسرانه اقدام می‌کند. 

صالحی ادامه داد : موضوع دیگر سرعت غیرمجاز لوکوموتیو ران در این ناحیه است با اینکه باید در این ناحیه تقلیل سرعت داشته باشد و برگه سرعت امضا شده اما با سرعت غیرمجاز در حال حرکت بوده و همین سرعت غیرمجاز باعث تشدید  سانحه شده است. سرعت قطار در این بلاک باید ٣٠ کیلومتر باشد اما باید دید چرا لوکوموتیو ران علامت ها و سرعت مجاز را رعایت نکرده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اگر سرعت مجاز بود شدت سانحه قطعا کمتر می‌شد، اظهار داشت: باید دید چطور شده که لوکوموتیو ران تغییر سرعت در این بلاک را رعایت نکرده است. 

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه قصد فرافکنی ندارم اما باید توجه شود که راه آهن را با چه وضعیتی تحویل گرفتم ، گفت: در بهسازی خطوط با مشکلات متعدد مواجه بودیم و برای این اقدام به ٣ هزار میلیارد تومان نیاز داشتیم و فقط هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشتیم . 

صالحی ادامه داد: نسبت به این سانحه مسئولیت پذیریم و پاسخگو هستیم و از بازمانده ها و خانواده های داغدار پوزش می طلبم. قصد فرافکنی ندارم اما واقعیت ها را می‌گویم و باید مقصران مشخص شوند. 

وی گفت : قصد سیاسی شدن موضوع را ندارم اما آقایان در دولت گذشته فرصت ایمنی ناوگان را از دست دادند. اولویت اول ایمنی بوده است اما عمر ناوگان باری امروز به ٣۵ سال می رسد و عمر ناوگان مسافری را برای ایجاد نگرانی بین مردم اعلام نمی کنم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث عملکرد تراورس در تعمیر و اصلاحات خطوط راه آهن اظهار داشت: کسی که زمانی معاون مدیرعامل راه‌آهن بوده و بعد از مدتی مدیرعامل راه آهن بوده در آن زمان این طرف میز قرار داشت اما امروز آن طرف میز است. افراد ما را مخالف خصوصی سازی می دانند اما باید امروز عملکرد شرکت تراورس را ببینیم. 

وی افزود: وظیفه شرکت تراورس تامین و نگهداری خطوط را آهن بوده و عده ای معتقدند این وظیفه تراورس از آنجایی که با ایمنی خطوط در ارتباط است بنابراین این پیمانکار با سایر پیمانکاران متفاوت است.

صالحی ادامه داد: شرکت تراورس ١٠ سال پیش واگذار شده که در آن زمان ۶ هزار پرنسل و تجهیزات و امکانات داشته اما امروز این شرکت به خاک سیاه نشسته‌است و در سال ٩٩ به راه آهن برگشت.

وی تاکید کرد : بنده قصد فرافکنی ندارم اما واقعیت این است که در سال های گذشته فرصت هایی از دست رفته است و ما با مردم صادق هستیم البته قصد نگرانی مردم را هم نداریم.

مدیرعامل راه آهن گفت: همین شرایط باعث شده تمام کریدورهای اطراف کشور را بردند و ما به داد و بیداد نشسته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز