خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

بدهی 7 میلیارد دلاری بخش خصوصی به صندوق/ بابت بدهی دارایی و سهام تهاتر می‌‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۴۷

مدیرعامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه میزان معوقات صندوق توسعه ملی به حدود 6 الی 7 میلیارد دلار می‌رسد، گفت: در این مدت یا از سهام این شرکت‌های بدهکار دریافت کرده‌ایم و برای تسویه، مابه‌ازای بدهی‌ها، دارایی هم تهاتر می‌شود.

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان معوقات صندوق توسعه ملی و مدت زمان این معوقات اظهار داشت: میزان معوقات صندوق توسعه ملی به حدود 6 الی 7 میلیارد دلار می‌رسد که این معوقات از ابتدای تولد صندوق ایجاد شده‌ است.

وی با بیان اینکه این بدهکاران از بخش خصوصی هستند، ادامه داد: این بدهی‌ها به تدریج تسویه می‌شوند در این مدت یا از سهام این شرکت‌های بدهکار دریافت کرده‌ایم و برای تسویه، مابه‌ازای بدهی‌ها، دارایی هم تهاتر می‌شود. البته برخی از این بدهکاران برای پرداخت بدهی‌ها مهلت بیشتری از صندوق درخواست کرده‌اند که با این درخواست آنها هم موافقت کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سوال که بدهکاران این بدهی‌ها را با چه نرخی تسویه می‌کنند، گفت: بدهی‌ها با همان نرخ ذکر شده در قرارداد که 6 تا 7 درصد است، پرداخت می‌شود. ساز و کار پرداخت بدهی به صندوق توسعه ملی معمولا این گونه است که بدهکاران ریال به بانک مرکزی تحویل می‌دهند و ریال تبدیل به دلار نیمایی می‌شود و از محل دلار نیمایی بدهی‌ها تسویه می‌شود.

غضنفری همچنین درباره سهم صندوق در بودجه 1403 ‌ تاکید کرد: سهم صندوق در بودجه سال آینده 45 درصد است که مانند روال سال گذشته بوده که البته هر سال یک پله اضافه می‌شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز