خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت وگو با ایلنا:‌

اجازه فاینانس 35 میلیارد دلاری را به دولت داده ایم / روس ها گزینه جدید فاینانس

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۵۱

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه منابع دولت در حوزه حمل و نقل اعم از هوا،‌ دریا،‌جاده و ریل بسیار محدود است،‌ گفت: امسال به دولت اجازه داده ایم علاوه فاینانس سال گذشته، 35 میلیارد دلار دیگر هم برای تامین مالی پروژه های عمرانی فاینانس کنند.

‌ مهرداد لاهوتی در گفت و گو با ایلنا ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی می تواند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند اما منابع دولت بسیار محدود است در بخش حمل و نقل هوا و دریا ریل و جاده  تنها 6 تا7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده کخ این رقم هم معممولا به طور کامل تخصیص داده نمی شود.

وی با اشاره به سقف جدید 35 میلیارد دلاری فاینانس،‌ گفت:‌‌‌ معمولا فاینانس کننده پروژه های ما چینی ها هستند و 4 تا 5 میلیارد دلار از پول های ایران در بانک های چینی ها بلوکه شده است و چینی ها هم به فاینانس پروژه های ایران تمایل دارند که اما اخیرا روس ها هم وارد مذاکرات فاینانس با ما شده اند.

لاهوتی با بیان اینکه سال گذشته دولت نتوانست از منابع فاینانس به خوبی استفاده کند،‌ اظهار کرد:‌ به دلایلی از جمله برخی از  جریان های سیاسی و اظهارات چینی دولت در سال گذشته نتوانست بیشتر از 6- میلیارد دلار از 7 از فاینانس استفاده کند البته پروسه اخذ فاینانس هم طولانی است.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه فرصت خوبی برای وزارت راه و شهرسازی است برای تامین منابع مالی پروژه ها تاکید کرد: هر چند منابع دولتی و اعتبارات برای ساخت پروژه های عمرانی محدود است و پروژه های نیمه تمام زیادی باقی مانده است اما وزیر راه می تواند از این دو استعداد فاینانس و صندوق توسعه ملی بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشد.   

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز